Kummallisia tilanteita ja tapahtumia työelämässä

Työelämässä sattuu kaikenlaista. Osa tapahtumista jättää omituisuutensa takia pysyvän muistijäljen omituisuutensa tai muuten kummallisen tilanteen vuoksi, jota sitten hämmästelee tai naureskelee vuosikausia. Itselläni yksi mieleenpainuvimmista oli tällainen.

Olin mennyt uusmyyntikeikalle yhteen kohtuulliseen kokoiseen firmaan. Respassa kysyin henkilöä jonka kanssa olin sopinut tapaamisen. Minut ohjattiin ko. päällikön luokse ja aloitin luonnollisesti kättelyllä ja itseni esittelyllä. Samassa huoneeseen tuli toinenkin mies ja tämä päällikkö kertoi mun nimeni ja miksi olin tullut. Huoneeseen käpsytellyt mies kertoi olevansa putiikin toimitusjohtaja ja sanoi että hänellä olevankin tunnin verran aikaa ja tulevansa mukaan palaveriin.

Neuvottelussa käytiin agenda läpi aikataulutuksineen ja hintakeskusteluineen varsin perusteellisesti. Ihan vielä ei kauppaa kuitenkaan ollut klousattu ja kysyin onko teistä kummallakaan mitään kysyttävää. Päällikkö tuumasi homman olevan aika lailla selvä, sitten toimari kysyi:

• Sä et taida muistaakaan, että me ollaan tavattu aikaisemminkin
    Minä: En
    Toimari: En mä oikeastaan ihmettelekään, mutta vedit silloin minua yllättäen korvista
    Minä: ??? (Samalla ajattellen mitä ihmettä joskus kännissä lienee tapahtunut ja ei pienintäkään käsitystä - taisi varma kauppa mennä reisille)
    Toimari: No, en mä yhtään ihmettele - pitkä tauko - Taisit olla silloin parivuotias kun olin muuttamassa teidän perhettä ja ajaessani muuttoautoa, teit yllätyshyökkäyksen takaa.

Kaupat tuli.

47 tykkäystä

Vedettiin teknisiä työhaastatteluja ja yks päivä kutsussa oli ihan yksi yhteen aiemmasta työpaikasta tuttu ei-suomalainen vähän erikoisempi koko nimi, mutta tiesimme vain devausstackin. No sen verran läheltä liippasi, että olin jo ihan varma että on sama kaveri. Mentiin huoneeseen ja vastaan tuli vähän lyhyemmän hoikan sällin sijaan kaksmetrinen melkein-bodari :slight_smile: No, ajattelin, että väärä huone… “Moro, olen (sama erikoinen nimi)…” …jahas.

Sai paikan lopulta :smiley:

5 tykkäystä