Sattuipa tämä ketju sopivasti. Itsellä siis tilanne että perunkirjoitus on tulossa ja itse yksi olen yksi perijöistä. Jos olen ymmärtänyt oikein niin perunkirjoituksessa jaetaan myös mahdollinen perintö jota tässä tapauksessa mutkistaa hallintaoikeus testamentti.
Kun kyseinen testamentti on olemassa niin tarkoittaako se sitä että mitään osia perinnöstä ei jaeta? vai voiko kuolinpesän jäsenet päättää yhdessä että osa perinnöstä kuitenkin jaetaan?
Toinen mitä mietin on että mites kuluva omaisuus lasketaan, esim auto. Jos se jää kuolinpesälle eli lesken halintaan niin sitä ei jaeta niin kuka ja miten sen kulut jaetaan?
Viimeisimpänä ja mutkikkaimpana kuolinpesän omistuksessa on olemassa yksi jakamaton kuolinpesä ja mietinkin ja koitin yhdestä lakitoimistosta kysyä että miten tämän kanssa menetellään. Siis itse olen sitä mieltä että kyseinen kuolinpesä tulisi purkaa ja sen perintö jakaa mutta en löytänyt mistään ohjeita miten se käytännössä tehdään, mitä papereita siihen vaaditaan yms. Riittääkö että ilmoitan tuon kuolinpesän jäsenille jonka osakas minustaki nyt siis tulee että haluan että pesä puretaan ja perintö jaetaan ja hommaan pesänjakajan jostain vai?
Suuresti neuvoista kiitollinen jo etukäteen.