Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Outokummun 1v käyrä:

Ja osto/myynti-ketjussa joku ilmoitti lappujen lähteneen laitaan, koska “Kyllästyin katsomaan Outsan matelua” :joy: Raskaita aikoja sijoittajalle nämä, kun osake saattaa mennä vaakaan ilman jatkuvaa +10% viikossa :slight_smile:

17 tykkäystä

On kyllä ollut melkoista rallia tämä tuloskausi
Tälläkin hetkellä oman seurantalistan firmojen haitari +7.5%… -7.5%.
Tässä voisi olla paikka tienata hieman kahvirahoja, mikäli ei olisi tälläinen tissiposki, joka jäätyy joka käänteessä. :rofl::sweat_smile:

2 tykkäystä

Tietääkö kukaan, miksi scatecin osake noin sukeltaa yli 10 miinuksella? Osari tuli, mutta en tiedotteesta heti keksinyt, miksi näin voimakas reaktio

Viime päivinä lähestulkoon jokainen osarijulkistus joka ei ole ylittänyt tavoitteita merkittävällä marginaalilla on ajanut kurssin alaspäin. Eipä niissäkään sukelluksissa mitään järkeä ole ollut, markkinoiden odotukset vaan tuntuvat olevan nyt aivan epärealistisia.

4 tykkäystä

Niin on näyttänyt (vaikka en aloittelijana näistä paljon ymmärräkään). Alkaa tuntumaan siltä, että pitää ottaa normaalia laajempaa hajautusta 20-30 pos. ja ehkä täsmäostoskella osarien jälkeisistä dipeistä sitä sun tätä.

Jäljet johtavat Ruoholahden sylttytehtaalle… :grimacing: - tosin pientä ylireagointia myös ilmassa.

3 tykkäystä

Tää on kyllä ihmeellistä miten tippuu (Vincit), ilmeisesti ainakin osittain suosituksen muutoksesta. No mutta nythän tuo kurssi alkaakin olla siinä tasossa että inden pitäis muuttaa suositus jo lisää-tasolle. Itse otin 25% OST:lle lisää, jos vaikka ajastaan AOT:ltä keventäisi kunhan noussut verojen verran…
sanotaan nyt että onhan syynä toki sekin ettei yltänyt ihan ennusteisiin.

5 tykkäystä

Tän voi myös nähdä niin että arvostuskertoimet on niin kireällä että firmojen kursseihin on jo sisälletty reilu ennusteiden ylitys, eli reaktio onkin ihan rationaalinen. Vaikka nousua puoltaisi jonkun analyytikkotalon tavoitehinnat niin nekin on usein esim 12kk targetteja ja toisaalta etenkin ulkomailla ne seurailee tavoitehinnoissa melko paljon kursseja ja tällöin kurssiliike ja markkinat ohjaa analyytikkoja eikä toisinpäin.

4 tykkäystä

Monen yhtiön kohdalla juuri näin. Mutta esim tuo kindred, pe 16 ei oikein kerro korkeista arvostuskertoimista. Voi olla että tukkaan tulee tämän yhtiön kohdalla tällaisesta kovapäisyydestä, mutta opetellaan sitten kantapään kautta jos ei muuten.

8 tykkäystä

Se oli Incapillä eilen ja toissapäivänä se. Nyt on -7,82% luisussa.
Jos olisin tiennyt tiennyt, olisin eilen ihastelun sijasta ottanut voitot kotiin ja jäänyt odottelemaan uutta yritystä. Mihinkähän asti se tuosta tuleekaan…

2 tykkäystä

Tulee jos on tullakseen. Ei firman perustekemisessä mikään ole eilisen ja tämän päivän aikana muuttunut. Siellä jotkut ottanut voittoja tänään kotiin ja on myyty pää märkänä. Tosin jokaiselle myydylle osakkeelle pitänee kait ostajakin löytyä

3 tykkäystä

On vaan harvia kova! 12.4 ostin 31,25€ ja ajattelin kalliina… Sen jälkeen ostettu lisääkin ja vauhti vaan jatkuu päivästä toiseen :harviaraketti::fire:

5 tykkäystä

Starr Peak eli STE.V paukuttelee 10+% nousussa. Äkkiä vilkaistuna en huomannut mitään uutista, olisko jollain tietoa?
Mukavaahan tuo on ja harmittaa ettei enempää löydy salkusta. :grin:

3 tykkäystä

Eipä jaksa vappuna pörssejä seurailla, mutta pitää katsella jossain vaiheessa onko tälle mitään syytä.

12 tykkäystä

Starr Peak kiskoo nousuviikkojen jälkeenkin ennätysvaihdolla komeaa käyrää. Lähteekö rakettimoottorit käyntiin.

3 tykkäystä

Mistäköhän johtuu ke, to, pe laskupäivät tällä viikolla. Jäikö minulla jotain uutisista välistä vai enkö vain näe metsää puilta?

Pari viikkoa ollut trendi, että alkuviikosta noustaan ja loppuviikosta tullaan pulkkamäkeä alas.

Riippuu kaiketi siitä, mitä salkussa on. Minun salkussa viime viikolla alkuviikko lasketeltiin ja loppuviikosta noustiin hyvinkin reilusti ylös. Tällä viikolla alkuviikko ma-ti mentiin ylös ja loppuviikko alas. Eiköhän tuo ole ihan normaalia heiluntaa ilman sen erikoisempaa syytä.

Miksi tämä liputettu? Tässähän sitä omistaja hehkuttaa kurssinousua. Hieno homma kaiken kaikkiaan

Lisäys toiseen asiaan. Itse olen iloinen, että Efecte kyykkää. Sitähän pääsee vielä joskus ostelemaan. En jaksa enää hehkutella ATH:ta tai muutakaan. Nyt nautitaan sijoittamisesta, kun markkinat pikku hiljaa normalisoituvat! Odotellaan kesää ja hyviä hintoja!

13 tykkäystä

Osaisko joku kertoa lyhyesti mikä saanut Ørsted kurssit kovasti laskuun? Itse en Q1 paljoa lukenut mutta jos joku on asiaan enemmän perehtynyt.