Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Eipä sitä kyllä ehtinyt huomaamalla huomaamaan tai siihen reagoimaan, kun se kesti alle 10sec eli melkeen piti pilkit olla viristeltynä :sweat_smile: Toisaalta en kyllä mitenkään ajatellut ihan niin alas dippaavan, että olisi pilkkejä noin alas tullut viriteltyä.

6 tykkäystä

No kyllä sitä edelleen selvällä alella saa kun pyörii 59…60 nurkilla. No, markkina korjaa kunhan hätäiset treidaajat ovat taas veivauksensa tehneet.

Itse odotin että osari ei kerro mitään uutta → kurssi heiluu nollan tuntumassa tai hitusen miinuksella (~ -2%) mutta ihan tämmöistä en itse odottanut. Outoa on välillä touhu, mutta kaipa tämä voi olla ihan siitä että ostopuolella vain ei ole hirveästi ottajia koska osari oli yllätyksetön joten puuttuu into lähteä kauhomaan lisää eilisen hinnoilla ja myyjiä on enemmän liikenteessä. Kurssi ei välttämättä lyhyellä aikajänteellä noteeraa lainkaan firman arvoa, vaan ainoastaan sitä miten paljon liikenteessä on ostajia ja myyjiä juuri nyt. Vasta kun muut markkinalla ehtivät reagoimaan kurssiliikahdukseen alkaa hinta sitten hakemaan realistista tasoa.

7 tykkäystä

Katsoin Harvian huutarin 9:50. Osariin ei mitään reaktiota. Käyn hakemassa kupin kahvia ja missasin kesän parhaan ostopaikan.

22 tykkäystä

Itse avaan mahdollisesti position tänään Harviassa. Viimeksi tuli tarkemmin tutkittua yritystä kun maksoi n. 10e kpl. :smiley: Muistan ku miettisin, että ei sovi omaan salkkuun tämmöinen vakaa ja tylsä osingonmaksaja.

8 tykkäystä

Harvia, mitvit? Kävi 54e?!? Ei se nyt huono rapsa ollut… Jos siellä on ollut joku stoppari-ketjureaktio niin mua saattaisi nyt syödä…

Pitäisikö tästä vetää taas jotain johtopäätelmiä nykyisen markkinan yli tiukoiksi pingotetuista odotuksista vai mistä, mene ja tiedä. Kyllä olin vähällä alkaa spontaanisti huutonaurmaan työpaikan kahvihuoneessa, kun näin Harvian kurssin olevan pitkästä aikaa 54 :rofl:

EDIT:No, joo, aika ei ole pitkä heinäkuun alkuun, mutta tän lapun kanssa ajantaju pikkusen tuppaa häilymään (saiko sitä tosiaan huhtikuussa alta kolmenkympin?). Vastapainoksi olenkin ottanut salkkuuni mm.Kemiraa, ettei ala itsellä menemään aivan liian lujaa. :wink:

6 tykkäystä

Oooooof. Tämmöisten vuoksi itse käytän Tradingview-alertteja enkä suoria stoppareita varsinkaan osaripäivinä. Kallis oppitunti :frowning:

27 tykkäystä

Vaikea vetää johtopäätöksiä, kun talousluvut olivat jo valmiiksi tiedossa :grin:

Joo ihanan kalliiksi tuli tämä oppi. Poistin juuri Kamuxin stopparin.

8 tykkäystä


Ruotsin ihme jättää Harviat ja QT:t taakseensa. +25% tänään. Tätä tuli aikoinaan ostettua 63.50sek ja hötkyiltyä stopparilla pois samaan hintaan. Onneksi olen ostanut matkan varrella muutamaan kertaan lisää.

10 tykkäystä

Samaa katselin itsekin myhäillen :sunglasses:. Tästä firmasta on hämmentävän vähän keskustelua foorumilla. On suorittanut vahvasti jo pitkään ja kurssi on satakertaistunut kymmenessä vuodessa.

3 tykkäystä

54 oli kyllä aika kova, noin heinäkuun alun taso. Siitä on jo aikaa. :rofl:
Alkaa osarit ja arvostukset näyttäytymään siltä, että mitään ei kannata tankata ennen osaria. Ja jos kurssi nousee ennen osaria niin äkkiä vaan myyntiin.

4 tykkäystä

Tecnotreen osaridippiä on ostettu samaan tahtiin kiinni kuin Solteqin osaripiikkiä on myyty alas.
Tecnotree kävi yli -5%, kohta jo nollassa, Solteq kävi melkein +10%ssä, enää n. +2,5%
Pysyy salkku hyvin balanssissa koko ajan :smiley:

Itse en ole liikkeitä tehnyt, odotukseni on, että molempiin saadaan positiivinen suosituspäivitys huomenna ja matka jatkuu ylöspäin.

17 tykkäystä

image

Tuota joo-o… Vaihtoa poikkeuksellisen paljon, 2.222 lappua klo 10:55 mennessä.

5 tykkäystä

Salkun top 4 omistuksissa Harvia ja Fodelia. Ihanaa laskua = ostopaikkoja :grin:

4 tykkäystä

Harvian niiauksessa on nyt se pieni mahdollisuus että lasku on useamman päivän pituinen, koska myyjät ovat ulkomaisia välittäjiä.

8 tykkäystä

Oli kyllä niin bullish webcast, että ei hätää vaikka hetken laskisikin.

8 tykkäystä

Milläköhän treidaus-strategialla siellä amerikan pojat ovat olleet liikenteessä :smiley: Kylmä pohjoinen porsaat kotiin ajaa

7 tykkäystä

Olipas eilen lähellä myydä Harviaa päivän päätteeksi 6000kpl kevennyksenä, niin se intuitio käski. Vaan ei tullut tehtyä. No, tänään tulikin ostettua melkein toinen mokoma. Mukana entistä tiukemmin :slightly_smiling_face:

Mielenkiinnolla otetaan uudet targetit 62-65€ vastaan. Alkaa olla 57,5€ hinnasta jo mukava potsku.

25 tykkäystä

Veikkaan voittojen kotiutus-strategiaa. Nämä osaripäivät ovat varmasti parhaita päiviä isoilla kassoilla sijoittaville ulkkareille kevennellä positoita ja kotiuttaa voittoja, kun kerrankin on kunnolla volaa/ostajia riittää.

Tätä olisi tietysti voinut miettiä etukäteen eikä ostaa eilen salkkua täyteen Harviaa. :upside_down_face:

6 tykkäystä

Tunnustan olleeni yksi tällainen NONnero. Heitin laitaan lähes 100 k€:lla Harviaa. Voisiko tällainen liike saada aikaan ketjureaktion niin, että stopit paukkuivat ja kurssi romahti :thinking:? Ostin montusta saman takaisin, mutta kurssi jäi kuitenkin mörnimään vastareaktion (61€) jälkeen, johon yritin jo myydä, mutta en ahneuttani ehtinyt.

11 tykkäystä