Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Nousihan tuo parissa päivässä n. 14%. Eikö se ole hyvä nousu? Välillä kävi ylempänäkin, mutta kun kurssi nousee, niin voittojen kotiuttajia aina löytyy. Lopulta vielä isompaan nousuun tarvitaan vielä jotain toteutuneita lukujakin. Itse odottelen rauhassa positioni kanssa mitä tuleman pitää. Ei vxtr myöskään juuri laskenut kun kurssit muuten laskivat.

8 tykkäystä

Firman arvo vaan on jotain 550milj. Cad ja erittäin todennäköistä, että jossain vaiheessa saatetaan takoa voittoa tuon verran…

9 tykkäystä

Paljonko sitä voittoa nyt tällä hetkellä tehdään taitaa olla se kysymys. Näitä “erittäin todennäköisesti jossain vaiheessa saatetaan” tyylisiä firmoja on aika paljon jos foorumeilla seikkailee :smiley: Voxtur on ihan kiinnostava yhtiö kylläkin, mutta ei nyt ihan halvimmasta päästä tälläkään arvostuksella. Voihan tämä tottakai jälkikäteen olla huikea sijoitus tähän hintaan, mutta näin varmaan voidaan sanoa jokaisen osakkeen kohdalla :slight_smile: Onko se ihan yksiselitteisesti niin, että tämä AOL juttu on niin iso ja merkittävä kuin osaketta omistavat twitter ja youtube henkilöt sanovat? Otin itse aikanaan tappioita sijoitusurani alkuaikoina kannabisfirmoista, kun kokoajan oli huikeeta uutista ja game changeria joka uutisessa ja ihan kohta raketoi. Oli vallihautaa, kilpailuetua ja patenttia. Lähinnä kehoitan varovaisuuteen ja jos tästä tulee se multibagger niin se tuskin tapahtuu yhdessä yössä, joten eiköhän mukaan pääse vaikka sitten kalliimmaalla :slight_smile: itse seuraan yhtiötä ja hyppään mukaan jos ja kun tarina selkiytyy :pray:

23 tykkäystä

Näinhän se on, helpointa on hypätä mukaan, kun numerot ovat nähtävillä selvemmin, sitä lienee tarvetta odotella :blush:.

Suurella mielenkiinnolla odotan q4 ja sen yhteydessä olevia mahdollisia haastatteluja.

Olen ollut epäilevä youtube hahmoja kohtaan, mutta luottoa yhtiöön on nostanut se että tapahtumat ovat tapahtuneet, joskin välillä myöhässä. Kehitys tuntuu loogiselta.

Samoin asiakkuudet, kuten uwm ja Fannie Mae, ihan keksittyjä ne eivät ole.

3 tykkäystä

Tässä kiteytyy erilaiset sijoitustyylit hyvin. Ei ole mitään väärää sijoittaa kasvuyrityksiin, jotka tekevät jo voittoa. Ensimmäisillä voitollisilla hetkillä kerkee hyvin vielä mukaan, tosin hinta on silloin jo jotain ihan muuta. Esimerkkejä löytyy lukuisia. Sijoitan itse melko suurella riskillä tutkan alla oleviin kasvuyhtiöihin, joihin Voxturkin kuuluu. Keskimääräinen päivävaihto on noin 300 000 €. Saa tulla sitten tökkäämään jos olen väärässä, mutta epäilen SP:n olevan vähintään tuplat nykyisestä ensimmäisen voitollisen neljänneksen aikaan. Yrityksen tunteminen lisää varmuutta sijoitukseen, toisaalta informaation määrä saattaa myös sokaista. Tärkeintä on olla sinut oman suunnitelmansa kanssa.

28 tykkäystä

Tässäkin voi ajatella, että osinkodippi on osingon verran. Muu liikehdintä riippuu sitten aivan muista asioista. Laskupäivänä “osinkodippi” näyttää suurelta ja nousupäivänä sitä ei välttämättä huomaakaan.

Toki, ehkä tässä on turhia toiveita vaan mukana allekirjoittaneella isommastakin kyykkäyksestä :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

HelloFresh 4. laskupäivä putkeen. Ei tätä muuten jaksa ihmetellä, mutta nyt n. -19% viime viikon tiistaista.

:popcorn:

Toki hyvin samanlainen tilanne Unity, Plug, Ehang, Shopify, QS, jne.

:black_cat:

Tokmanni tullut osingon irtomisesta alas n. 16%. N. 2,8e osingon ollessa 0,96e

17 tykkäystä

Jep, tästä näkee ettei kannata paljoa niitten “osinkojen” perässä juosta. :joy:

5 tykkäystä

Olen ostanut Tokmannia mustista pisteistä.

Seuraavaksi klassikkovinkki Tokmannin kurssin seurantaan.

141 tykkäystä

Lisäksi nuo houkuttelevat osinkotuottoprosentit on äkkiä paperia jos tulos alkaa sakkaamaan. Muuten olisikin aika leppoista sijoittamista napsia kasvavaa, ostohetkellä 7% osinkotuottoa.

14 tykkäystä

Tokmannissa ulkomaisten pako on niin massiivinen tällä hetkellä että parempi vain katsoa sivusta, ostot kannattaa ajoittaa siihen kun ulkomaisten ostot ovat kääntyneet nousuun. Sama tilanne on myös Keskolla.

2 tykkäystä

SSAB ostettu 21.2.-7.3. keskihintaan 4,47€, mikä tarjosi 11% osingon. Nyt osinko on irronnut ja näyttää 28% tuottoa silti, vuosituottona 200%. Varmaan anomalia, mutta voi niiden osinkojenkin perässä juosta, jos sijoituskeissi (teräksen hinnan räjähdysmäinen kasvu) on positiivisella mallilla.

10 tykkäystä

Ohessa saksalaisen Rheinmetallin huikea käppyrä:

9 tykkäystä

24.2 ja kaboom. Näistä sotahyötyjistä pitäisi koota melkein yhteenveto ihmeteltäväksi. Vuosiin ei juuri arvonnousua ja sitten mentiin.

7 tykkäystä

Tämä oli näköjään melkoisen volatiivinen lappu. :open_mouth:
Äkkiseltään en löytänyt mitään muutakuin halttia ja sitä on kyllä riittänyt.

Rheinmetallin ei kai ollut tarkoitus olla mikään kasvutekno, vaikka on toki jossain määrin mukana myös sähköautobuumissa ja vetyfantasioissa. Ennen 24.2. YTD noin +15%. Koronadipistä tuohon mennessä arvo oli suunnilleen tuplaantunut. Toki sodan alettua noussut enemmän kuin vielä toiset +100%.

Oho

2 tykkäystä

Siellä on jotain yritysjärjestelyä, joku spinoff irtosi tai jotain semmoista muistaisin?

Edit: Joo WarnerMedia irtosi, eli tekninen syy isoon liikahdukseen.

1 tykkäys

Jep. Ostin T:tä osinkokoneeksi, nyt matkalla mediamoguliksi kun 24% T:stä konvertoidaan WBD:ksi :muscle: