Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Microvastin osalta vielä Kiina-kytkös, kun siellä sulaa nyt kaikki. Lisäksi nykyinen tilanne revenuen osalta on lähes olematon, eli kaikki on vain tulevaisuuden lupausten varassa sekä SPACien heikko suoritus viimeisinä kuukausina mergerin jälkeen.

Tuossa on niin monta vaikutusta alaspäin, että tuskin tulee nousemaan ennen todella tehokasta triggeriä ylöspäin.

Itse odottelen sopivaa tilaisuutta hypätä kyytiin, mutta ei todellakaan ole kiire…

Lisätään vielä, että MVST on potentiaalinen shorttiraportin kohde. Syitä tähän löytyy aina, jos ei muuten, niin kehitetään lähes tyhjästä.

5 tykkäystä

Niin on. Ei kai tässä mitään huolta ole jos mukana pitkällä tähtäimellä ja uskoo tarinaan. Shortit myllää aikansa kunnes näpit palaa. Sama kuvio monella muullakin usa lapulla sekä monella de spacilla. Ymmärrettäväö että hituttaa jos odotti reipasta nousua mergerin jälkeen. Itse olin aika neutraalin odotuksin juurikin tuon hiljaiselon takia.

1 tykkäys

Hei olen aika noviisi, joten basic-kysymys: Onko Hong Kongin pörssi futuurien pohjalta laskemassa huomenna 4% (tänään oli 2,8%) vai onko tämä joku muu juttu? Hang Seng Futures - Investing.com

Eiköhän vielä päivä ole sama (ilta honkkareissa) eli -2,8% on pörssin sulkeutumisen jälkeen vielä sukeltanut lisää, mutta -4% on edelleen eiliseen jälkeisestä tilanteesta. Futuureissa tuo vertailukohta kait nollautuu päivän vaihtuessa? Joku viisaampi voi korjata jos olen metsässä mutta ainakin seuraamani S&P 500 ja Nasdaq-futuurit tikittävät “+/- %” markkinapaikan keskiyöstä eteenpäin. Voisin siis kuvitella että honkkaripörssin indeksifutuuri myös “nollautuu” päivämuutoksen osalta kun päivä pääkallonpaikalla vaihtuu.

Ja syy rytinään lienee tämä:

https://finance.yahoo.com/news/china-crackdown-stocks-extend-declines-015147889.html

Ulkomainen raha juoksemassa karkuun koska Kiinan hallinto tehnyt vähän peliliikkeitä.

Ja taitaa vähän mollivoittoisuus tarttua jenkkipörssiinkin. Markkina ei tykkää epävarmuudesta.

1 tykkäys

Kiitos jeesistä!

Tuntuu, että laskuun on ainakin pari syytä

  1. Kiinan hallinto ottanut kovempaan otteeseen monia osakkeita (esim. koulutukseen liittyvät osakkeet)
  2. Kiinteistökupla - jos nyt ei puhkea, niin päästelee ilmoja - tätä junaa vetämässä Evergrande, joka laskenut useamman kymmenen pinnaa ja vetänyt samalla muita mukana.

#non-expert

Ihmettelen kyllä, että miten tällainen systeemi, jossa isot tekijät pääsee ensin mukaan dollarilla parilla ja sitten samat laput tulevat retailille myytäväksi 10 dollarilla edes toimii? Huvikseenko ne yritykset jakaa näitä lappuja puoli-ilmaiseksi isoille toimijoille vai eikö lappujen todellinen arvo todella ole sen kummoisempi. Jälkimmäisessä tapauksessa kaduttaa kyllä, että on itsekin tullut hyvässä uskossa lähdettyä näihin peleihin mukaan edes sillä 10$ hinnalla. Thcbkin heilu hyvän tovin 22$ dollarissa. Melkoista.

2 tykkäystä

Sepä oli äkkiä kuitattu nousu, kun Hyzon käyty jo $7.24. Mistähän mahtaa löytyä pohjat :thinking:

2 tykkäystä

Tältä näyttää omat "Kiina " laput . Onneksi vaan viidennes noita salkussa. Koskakohan Kiinaan sijoittaminen alkaa kannattamaan ?
Nasdaq Kiina indeksi

7 tykkäystä

Tesla, miten voi kuuden kympin lappu treidata yli 600??:joy::joy:

7 tykkäystä

Uskoa tuohon Hyzonin lappuun olis kovasti löytynyt mutta riskiä täytyy alkaa kohta pienentää.
Salkun paino 37% Hyzonille, mutta kaikki seuraamat yritykset punaisella taas, ei taida enää olla uskon asia.
Pääkoppa ei meinaa antaa periksi tuosta lapusta, -25% tulee kohta vastaan jossa oma stradegia poistua/keventää heti.

10 tykkäystä

Itselläni Hyzon -54,65% mutta odotellaan odotellaan… tän kaa voi odotella useamman vuoden. :innocent: :grimacing:

19 tykkäystä

Itsellä kanssa huomatava osa salkusta Hyzonia ja Microvastia, Olen ajatellut että näillä hinnoilla kannattaa katsoa kortit eteenpäin ainakin parivuotta, kummastakin voi tulla oman alan jättiläisiä ja edelläkäviöitä. Täytyy vain luottaa omaan tutkimukseen yrityksistä ja että ne realisoituvat. Pidän Microvastia riskisempänä kuin Hyzonia, Microvast ei ole julkaissut mitään merkittävää tilausta puoleen vuoteen. On oikeastaan hankala kuvitella että Hyzon ei menestyisi kaikkien niiden uutisten jälkeen mitä olen parin viimekuukauden aikana saanut lukea siitä.
Niminerkki: Yön pimein hetki on ennen aamunsarastusta

17 tykkäystä

Surgical Science Sweden jatkaa rallattelua.
En ole löytänyt mitään järkevää uutista, joka antaisi perusteita kurssinousulle, mutta kai siinä joku järki on :thinking:

OmaSp tais ottaa pre-osari rynnäkön, kun muutakaan uutista löytynyt :sweat_smile:

6 tykkäystä

Onko Cargotecin Q2/2021 rapsa jo vuotanut kun myyntipainetta riittää? Julkaisuaika pitäisi olla 1:30 p.m. EEST. Tällä hetkellä taulussa -5%.

1 tykkäys

Konecranesin imussa?

4 tykkäystä

Taitaa seurata Konecranesin kurssia, nuohan kulkee keskenään kuin paita ja peppu

4 tykkäystä

image

image

Hyytävää on meno

2 tykkäystä

Katsoin ihan samaa. Toisaalta 19.7 (eli reilu viikko sitten) oltiin molemmissa vielä useampi prosentti alempana, kuin nuo tämän hetken kurssit. :thinking:

1 tykkäys

Tecnotree palasi asemalle hakemaan kyydistä jääneitä? Melkein -5% taulussa. :cold_sweat:

5 tykkäystä