Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Jo dumpaa isoja satseja. Heti alkuun 108k ja perään 86k. 30min tuosta niin 44k. Mä en noista paljoa ymmärrä… Miltä sinusta @DayTraderXL näyttää?

4 tykkäystä

Kärsivällisyyttä kärsivällisyyttä! Tietenkin shortseille hyvä jos jengillä loppuu kärsivällisyys ja ne tarjoo paikkaa päästä pois shortseista…

5 tykkäystä


Sitä kutsutaan konsolidoitumiseksi, kun vedetään vähän henkeä. Vaihtovolume putoaa alhaiseksi ja pikkukarhut pystyy helposti hallitsemaan suuntaa alaspäin halutessaan.
Ne, jotka on jo ladannut salkkunsa täyteen, ei halua tältä tasolta lisätä. Ne, jotka ei ole vielä mukana, seuraavat, pitääkö edellinen pohja ja lähdetäänkö lopulliseen nousuun. Ihan normaalitilanne IMO.

36 tykkäystä

Inmoden liikkeet on mysteerejä. Itse liiketoiminta on aika tylsää ja tasaisen hyvää kasvua erittäin kannattavasti. Vahva vallihauta jne, arvostustasokin hyvinkin maltillinen. Ja jostain syystä kurssi vetelee tätä ±5-10% päivittäinen - ilman uutisia.

Treidaajien kannattaisi tähän tutustua. Itse olen longina ja erittäin vahva luotto firmaan. Päivittäiset kurssiliikkeet on yhtä tehokkaita kuin veden kaataminen hanhen niskaan :grinning:

2 tykkäystä

Täällä ihmetelty ja kauhisteltu tuota Tukholman pörssin viimeaikaista laskua kun ei edes nousupäivinä lähde homma rullaamaan :thinking:. Kuka täällä seuraa enemmän Ruotsin börsaa eikä vain ja ainoastaan niitä bumtsibum-lappuja. Tultu joku 15% alas isossa kuvassa kun Helsinki taitaa olla jotain 8-9%. Siellä on mukana Tukholman parhaimmistoa kuten Investor AB. Enkö ole huomannut jotain mitä pitäisi tietää? Kaverin puolesta kysyin, joka omistaa rahaston kautta lähes kaikkea siellä :grin: (lisäystä kuulemma tekemässä hän :wink: mut tarvii lisää tietoa).

9 tykkäystä

Eiköhän tuo ole joku Tukholman syndrooma missä osake rakastuu karhuun.

31 tykkäystä

Tähän on pakko lainata Verneriä: ”Pörssi on ainoa kauppapaikka, jossa ostajat valittavat alennusmyynneistä.”

Mikset siis antaisi kk- tai muuten säännöllisten ostojen pyöriä ja palaisi asiaan muutaman vuoden päästä? :slight_smile:

7 tykkäystä

Onko sulla jotain lisätietoa tästä?

Hyvä lainaus ja muistankin tämän Verneriltä. Tarkoitus kasvattaakkin osuutta mutta mietin edelleen tässä, että mikä vaivaa Tukholmaa juuri nyt kun muut rallattelee ylöspäin taas. Olenko missannut jotain? (Valuuttavaihtelun olen ottanut jo huomioon mutta kaikki muu on mysteeriä)

2 tykkäystä

Joko se joulupukkiralli alkoi…? Salkku turvonnut jo tuntuvasti viimeisen 2 viikon aikana… Tänäänkin vain nousee…? RDS kolkuttelee jo maagista 100% arvonnousua ostohinnoista…joulupukkiralli

6 tykkäystä

Amerikkalainen ChemoCentryx sai FDA:lta myyntiluvan ANCA-vaskuliitti lääkkeelle. Nousua tätä kirjoittaessa 85%

3 tykkäystä

Olen samaa mieltä siitä että itsekin mielelläni omistaisin SpaceXää. Starlink tosin ei ole kovin kaksinen sen pohjalta mitä olen lukenut arvosteluja itse palvelusta ja sen toteutuksesta - se ei bisneksenä käytännössä skaalaudu, Aktiivisia asiakkaita per satelliitti voi olla todella vähän ja nopeuskin jää markkinoidusta.

Nopeus ei merkitse mitään tällä hetkellä, koska se ylittää kaikki muut satelliittitarjoajat reippaasti. SpaceX kehittää jatkuvasti parannuksia ja keskimääräinen satelliitti pysyy taivaalla 5-7v joten ajan myötä koko valtava läjä uusitaan tasaisin väliajoin. Koko pointti on että Starlink on kilometrikaupalla paras ratkaisu maaseudun tms. harvaan asuttujen alueiden netiksi, lentokoneiden ja laivojen netiksi jne. Näitä potentiaalisia asiakkaita on maailmanlaajuisesti niin paljon että ei ole oikeasti mitään huolta etteikö asiakkaita olisi tarpeeksi. Ei, tästä ei ole kuidun korvikkeeksi koskaan eikä se olekaan tarkoitus. Ja jos alue on niin tiheään asuttu että siellä on “liikaa” väkeä starlinkille, siellä todennäköisesti on kuitu.

Arvostelut vs. kuitu pitää jättää omaan arvoonsa, se ei ole kuidun korvike, vaan Huges tms. GEO-satelliittinetin korvike jota vastaan nopeutta on 10x ja latenssi on murto-osan.

Lisäksi kunhan napojen kautta kiertävä setti saadaan taivaalle, se on ns. ainoa tarjolla oleva (järkevä) netti napa-alueilla satelliitista. Suomessakin jos mennään 4G-verkon ulkopuolelle erämaahan niin Starlink tulee olemaan helposti se nopein netti mitä on tarjolla kunhan nuo napa-alueiden satelliitit ovat pystyssä. Tosin sen verran ahkeraan ovat lappiinkin tukiasemaa laittaneet että aika erämaahan saa mennä. Monessa muussa maassa asiat eivät ole ihan näin hyvin ja siellä Starlink on kova luu.

Suurin huoli on saada luvat operoida ympäri maailmaa. Kiina taitaa olla toivoton tapaus ja muutenkin turhan tiheään asuttu, mutta esim. Venäjällä olisi potentiaalista markkinaa mutta saa nähdä pääseekö sinne koskaan.

Lisäksi Starlinkillä on pidemmällä aikavälillä potentiaalinen markkina jossa se voi piestä kuidun - kunhan kaikki satelliitit varustetaan satelliitista satelliittiin laserlinkeillä (toistaiseksi näitä malleja taivaalla on alle sata kaikista) niin koska valo kulkee tyhjiössä reilusti nopeammin kuin kuidussa, Starlink voi alkaa rahastaa älyttömiä summia alhaisimman latenssin linkistä esim. Lontoo <-> New York. Kaistaa ei ole loputtomasti, mutta esim. finanssidatassa jos hirveällä rahatukolla saat Lontooseen New Yorkin markkinadatan 10ms nopeammin kuin kuidulla, ostajia löytyy aivan varmasti aivan naurettavaan hintaan… koska HFT-botit…

11 tykkäystä

Näitä hetkenhuumasijoittajia ei onneksi kokonaiskuvassa kauheasti ole. Itse hyppäsin Harvian kyytiin ihan fundaperusteisesti kun hinta oli yhtiön historiaan ja tulevaisuuteen peilaten jo ”edukas”.

Se että saadaanko yksittäisellä kvartaalilla posaria, on yks ja hailee kunhan liiketoiminta jatkaa kasvu-uralla ja tulosta tehdään jatkossakin.

Katse on syytä pitää aavistuksen pidemmällä kuin mahdollisessa viikonpäässäposarista mikä perustuu pelkkään arvailuun.

Toki otan omistamieni yhtiöiden osalta mielelläni posareita vastaan vaikka joka kvartaali, mutta ei näiden puuttumaan jääminen millään tavoin ohjaa myyntejäni niin kauan kun pysytään annetuksessa ohjeistuksen sisällä myös alaspäin. Silloin tilanne on toinen.

21 tykkäystä

image

27 tykkäystä

Huh huh, Inderesin osakkeen hinta painumassa kyllä “liian hapokasta”-sektoriin tällä vauhdilla. Kyllähän tässä pomppua odotettiin lähtöön, mutta että maltillisesti +70% aamuhuutarissa heti? :sweat_smile:

28 tykkäystä

Siitä lähti.

Mielellään sijoittaisi isommakin siivun, mutta joo ei näillä hinnoilla…

10 tykkäystä

Ei tässä ole mitään järkeä.

24 tykkäystä

Aika hepponen toi myyntilaita :smiley: Mitenköhän käy, kun pörssi vähä ottaa dippiä ja kaikki koittavat samasta ovesta paeta? :nerd_face:

10 tykkäystä

Kertoo vaan kaiken pörssistä että kuinka sekoboltsi touhuu tämä on. :grinning:

8 tykkäystä