Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Lisättiin johonki indeksiin. Keventelin äkkiä. Ei tässä ole tapana näkyä näin suurta yhtäkkistä kurssinousua…

2 tykkäystä

Volvo se jatkaa eilistä keulimista🤔 eikö tälle kukaan keksinyt syytä? Onko volvokin ev hypelappu?

4 tykkäystä

volvo ja zaptec tykittää :slight_smile: ihan jepulisjee. Tänää sit illalla vielä jännätää hyzonia, pakko varmaa ottaa pari kaleksia iha varmuuden vuoks :grimacing: :beers:

10 tykkäystä

Odotan jo kovasti, että 100 kappaleen Volvo-omistuksillani saan hankittua Volvon :relaxed:

8 tykkäystä

Kalliita senttejä… ehkä oppimateriaalia sijoitusvirheet-ketjuun :thinking:

No, nuo aamun pohjat saatetaan vielä uudelleenkokeilla.

3 tykkäystä

Jaaha… Mää kun aattelin että salkku punertaisi oikein kunnolla. Eipä ollut kamux kuin 4% painolla… Elikkä plussalla ollaan ainaskin vielä kun nuo isoimmat omistukset punnertaa ylämäkeen…

Edit. Mutta onhan tuo 7% lasku nyt ehkä hieman ylimitoitettu…

Lisätään MSCI Global indeksiin, mutta varsinainen tapahtuma on vasta 30. marraskuuta: FYRA SVENSKA AKTIER IN I MSCI GLOBAL INDEX EFTER ÖVERSYN | Placera

4 tykkäystä

Minä olen spekuloinnut, että Volvon osalta kurssinousu johtuu seuraavista asioista:

  1. Matala free float ja passiivisten pakko-ostot
  2. Indeksejen pakko-ostoja fronttaavat
  3. Yleinen EV hype

Oli itselläni tarkoitus nappata tuntuva siivu lisää, mutta pilkkiä en tainnut keretä edes laittamaan vesille ennen, kun hinta karkasi. Minulla sijoitus skenaario perustuu verrattaen matalaan riskiin ja toisaalta isoon upsideen jos indeksit + ev hype (sis.Polestrar) ostaa tämän kuuhun.

6 tykkäystä

Mikähän Anoraa nyt vetää? En ole ainakaan itse havainnut mitään normaalista poikkeavaa uutisointia tms. yhtiön osalta tänään.

3 tykkäystä

Remedyllä tuntuu kyllä olevan aika vahva tuo noin 39-40€ tukitaso, siinä ollaankin vietetty suurin osa tästä vuodesta :smiley: veivaajien unelma, noustaan aina muutama prosentti, sitten palataan asemalle.

Johtunee toki pitkälti siitä että kyseessä on ns. “välivuosi” jolle ei osu AW: Remasteredia suurempia julkaisuja, eli kurssia nostavia tai laskevia uutisia ei tule.

3 tykkäystä

Kuten jo eilen ounastelin niin tänään Orthexin myyjinä ulkit ja suurimpana ostajana Nordnet, joten tämä ei aiheuta tuulipuvuiksi tai paperikäsiksi haukkumista ollenkaan. Haukutaan sitten taas ensi viikolla jos osat kääntyvät. :slight_smile:

5 tykkäystä

Orthexin vaihto on sen verran nappikauppaa että siellä varmaan joku botti katsoo että “tavoitehinta muuttui, veivataan…”

1 tykkäys

Pelikehityksessä välillä kehitysmenot kasvaa tuottoja enemmän, liikevaihto supistuu ja taas toisinpäin.
Atte Riikola totesi juuri, että tilanne korjaantuu Q4 aikana.

:upside_down_face: :slightly_smiling_face:

2 tykkäystä

Hmm, lähtiköhän Harvia korjaamaan enemmänkin tulospäivän jälkeistä 10e pulkkamäkeä :thinking:

13 tykkäystä

Eihän tässä tosissaan Remedyn osalta ole juuri laskettu yhtään ns normaalista viimeaikaisesta heilunnan tasosta. Sanoisin että kyllä tästä osarista nyt ainakin epävarmuus enemmänkin kasvoi kuin hälveni. Minäkin näen että tuosta 40 tasosta tullaan kyllä selvästi alemmas vielä ensi viikolla mutta aikahan sen näyttää. Harvia toisaalta on lähtenyt kiipeämään ylemmäs kun huomattiin ettei se osari huono ollutkaan ja laajennuksia vasta starttaillaan :smiley: Toivoin ja ennustin kyllä että oltaisiin käyty alle 50 e mutta ne ajat taisi mennä nyt :frowning:

3 tykkäystä

Genovis AB kävi äsken kokeilemassa jo 90 kruunun kurssinoteerausta. Joku yksittäinen kommentti Kauppalehden palstalla sai ostamaan tätä jokaisen jälkeläiseni salkkuun tonnilla vajaa neljä vuotta sitten. Asia, joka ilahduttaa minua ainakin toistaiseksi kovin.

7 tykkäystä

Redeyellahan on vahva usko Genovikseen. Se on mallisalkussa isolla painolla ja base-hintaankin on vielä nousuvaraa.

3 tykkäystä

Kukaa ei ole huomioinnut että Stokka taas tykittää +4%. Kohta rikkoutuu 2 :rocket: #lasakne

24 tykkäystä

Onnittelut tuosta valinnsta. Itse ostin Genoa viime syksynä, mutta joulukuussa tuli sitten kurssin “pitkän möyrinnän” (viime vuonnahan 1kk möyrintää vastasi yhtä normaalia pörssivuotta :smiley: ) jälkeen pistettyä pihalle toista sijoitusideaa varten. Nyt en ole kovin ylpeä tuosta myyntipäätöksestä/ajoituksesta :laughing:

4 tykkäystä

Mörnijäware (Serviceware-SE) tehnyt mukavan +50%/kk korjauksen (12€=>19€) ja tänään kevyt +10%. Teki toki suhteellisen ison kyykkäyksenkin sitä ennen, vailla varsinaista negatiivista uutisvirtaa. En valitettavasti tuota 12.10 dippiä hyödyntänyt, kun olin tankannut oman position “täyteen” jo syyskuun puolella 13,20€ hintaan. Hintahan on edelleen varsin edukas ja kertoimet alle puolet esim Efecten luvuista. Ainoa tavoitehinta on jossain +30€ huitteilla, joten onhan sinne vielä kohtuullisesti matkaa. Uusia asiakkaita tipahtelee ja tulos uhkaa kääntyä plussalle ja kassa on vahva. Nonneroita näyttää olevan mukana 128kpl, joten kovin suurta suosiota ei ole saavuttanut. Keväällä taisi olla enemmän pöhinää palstallakin.

6 tykkäystä