Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Nyt on kyllä ns. punaista tavaraa pitkin katuja ja kujia. Saa sitten nähdä onko tämä paniikin viimeinen purskahdus ja kohta otetaan vahvaa pomppua takaisin vai vieläkö löytyy alempaa kuoppaa. Lasku ollut jo sen verran voimakasta että kovin vipuporukka alkaa olla lirissä ja pakkomyynnit voivat aiheuttaa ikäviä punaisia tolppia tällaisilla keleillä.

19 tykkäystä

Itseasiassa moni omalla listalla pyörii samoissa lukemissa kuin jokunen päivö sitten. Olen tunnistavinani, että myyjät loppuvat tietyissä lapuissa tietyillä tasoilla.

Toki tuo voi pettää jos indeksit tulevat vielä isosti alas, mutta nyt penkomaan ostolappuja :+1::grin:

43 tykkäystä

Niin… Mikäs tämä Konecranesia / Cargotecia kurmoottava uutinen mahtaa olla? -6% on kuitenkin aikamoinen liike.

EDIT: kiitos vastauksista alhaalla. Ei ole mitään aikomusta ostaa itse vielä mitään. Mutta hyvältä näyttää tämä kehitys. Ehkä parin viikon sisällä pääsee ostelemaan!

4 tykkäystä

Suuri pettymyshän tää olis, jos tähän jäätäisiin. Henk. koht. toivon vielä ainakin sitä -10% laskua indeksitasolla, jotta saisi hyvillä mielin käteiset markkinalle. Uskon, että tuollaisessa luisussa myös hyvät, tulosta tekevät firmat menevät tonttiin muiden mukana.

Jottei olisi Off topic, Valoe Oyj +0,12% :rocket: :rocket: :rocket: (en omista)

12 tykkäystä

Johan siitä Qt:sta syötiin tosiaan viikon kasvu. No shit, kurssit eivät nousekaan jatkuvasti!

6 tykkäystä
3 tykkäystä

Ne ovat Helsingin pörssin shortatuimpiin kuuluvia osakkeita. En näe mitään fundaperustetta kurssilaskulle. Näkymät ovat hyvät ja arvostuskertoimet edulliset. Lisäsin tänään Konecranesia, joka on nykyhinnalla fuusioon mentäessä hieman edullisempi valinta näistä kahdesta. Molempia omistan.

15 tykkäystä


Tältä näyttää salkku tällä hetkellä :smiley:

30 tykkäystä

Kyllä lyödään nyt Harviaakin oikeen olan takaa.

8 tykkäystä

Tänään hutkitaan kaikkea kysymättä, mutta olisiko Peloton peläyttänyt herkimmät Harvian omistajat.

4 tykkäystä

NON sekoittaa soppaa taas jälleen kerran, ostot ja myynnit suurimmat ja kätevästi tasan kun ei tiedä mihin veivaa :joy:

8 tykkäystä

Itsekkin mutuilin aamulla tätä skenaariota eli nyt koronahyötyjille automaattisesti annettu lähtölaukaus kohti kuolemanlaaksoa. Itse tosin ostolaidalla Harviassa. Haarumi stay stronk.

12 tykkäystä

2021 minä olisi myynyt jo modulightin. 2022 minä pitää sen salkussa. Nyt jo -24% salkussa tappiota eli jatketaan vain alaspäin. Onneksi tiedän että kun indeksit kääntyy niin viikkojen viiveellä kääntyy tämäkin. Eilen oli nähtävissä kyseinen efekti. Modulight oli vuoden 2021 odotetuin listautuja ja on tällä hetkellä Suomen top 10 kiinnostavimman tulokkaan listalla. Jos joku kysyy lähdettä niin muistakaa hyvät ihmiset että minä en käytä mitään lähteitä, vaan hyväksi todettua MUTUA!

6 tykkäystä

Kuinkakohan suuri osa Konecranesin ja Cargotecin shorteista on pari treidejä. Jos spreadi kasvaa suureksi ja uskot fuusion on tässä arbitraasi. Jos et usko fuusioon voit longata kumman näet selviytyvän yksin paremmin ja shortata toista. Tälläisiä markkinaneutraaleja shortteja isommat pojat harrastaa.

4 tykkäystä

Alkoi ihan hymyilyttämään kun avasin salkun äsken ensimmäistä kertaa tälle päivälle. Ei tarvitse paljon eilisen vihreistä väreistä enää huolehtia. :sweat_smile:

Mutta otetaan posin kannalta ja luetaan analyysejä entistä tarkemmin. Varmasti alkaa hiljalleen löytyä mielenkiintoisia ostopaikkoja!

12 tykkäystä

Nopeasti katsottuna suomalaiset myyvät ja ulkkarit ostaa :crazy_face:

10 tykkäystä

Juu samaa seurannut itsekin. Ensi viikolla jos tuleekin ilmoitus, että Harvia nostetaan omxh25-indeksiin. Eikä Q4 julkaisemiseenkaan ole pitkä aika…niin voi osaa myynnit harmittaa

5 tykkäystä

Sitä ehti olla jo aika tottunut siihen, että viime viikkoina salkussa kaikki on ollut melko volatiilia ja sen osaset liikkuu ylös alas ylös alas niin kuin elohopea. Nyt ne kuitenkin menevät synkronoidusti kaikki yhdessä alas niin kuin sisilisko, vikkelä ja nopea.

17 tykkäystä

Vatsahapot kestänyt toistaiseksi ihan mukavasti tätä käänteistä tammirallia, mutta myönnettäköön että ei tämmöset päivät paljon hymyilytä. Salkun ytd rikkoi tänään -10%.

28 tykkäystä

Et kyllä pärjää mun kyydissä, on jo -14,4%… eikun ootas, tämä meneekin väärin päin… :grimacing:

26 tykkäystä