Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Komppaan jöröä yläpuolella. Kummallinen käsite tuo osinko dippi mutta osinko silti ihan kiva lisä

Historiallisesti kyllä osingon irtoamisen jälkeinen kuoppa tahdotaan kuroa umpeen melko nopeasti, yleensä viikoissa, ellei osinko ollut poikkeuksellisen iso. Ja siis ihan verrattuna yleiseen markkinakehitykseen, ei vain absoluuttisiin kursseihin.

4 tykkäystä

Ajattelin että olet luopio ( henkilö, joka on luopunut jostakin sopimattomasti) ja jätät öljyt sikseen. Nyt ymmärrän :joy:

1 tykkäys

Jep! Ja toisaalta arvostus verrokkeihin yhä matala ja muutenkin. Jos tuloksentekokyky pysyisi tuossa arvioidussa Q1 tasossa niin p/e tältä vuodelta alle 10. Nousu jatkukoon ja taivastellaan lisää vuoden päästä :pray:

Cellink jatkaa nousuaan jo kuudetta päivää, kurssi noussut yli 30%. Tavoitehinnan nosto ja uutinen yhteistyöstä UPM:n kanssa sai hyvää nostetta :rocket:

2 tykkäystä

image

Aika lailla sama asia kuin vaikka Harvian tai Remedyn +7%.

6 tykkäystä

Sijoittamisen psykologia on jännä juttu. Salkku raapii jatkuvasti uusia huippuja,ei tunnu juuri miltään. Toteat vaan että “olempas minä loistava osakepoimija”.

Sitten… (pahaenteistä musiikkia)
Salkku tuleekin kokonaiset kaksi prosenttia alas huipuista. Alat kyseenalaistamaan kaikkia valintoja salkussasi. Alat miettimään osakkeiden painoa,onkohan tuota lappua liikaa. Katselet muita yrityksiä,miksi en perhana tuota ole ostanut.

Näissä tilanteissa parempi avata se musta vihko ja tutkaista että miksi salkku loppujen lopuksi sisältää näitä yrityksiä…

43 tykkäystä

Kerrankin näyttää tikka osuneen häränsilmään. Hyppäsin mukaan @7.40. Oli tarkoitus lisätä kanavan alalaidasta, mutta se on näillä näkymin myöhäistä.

EDIT: kuvaan vielä skaala näkyviin

6 tykkäystä

Tämä pätee edelleen. NASDAQ ATH:ssa käynyt, S&P500 ATH tienoilla ollut ja nämä edelleen laskee kuten jo kolme kuukautta. Ei näy edes mitään syytä miksi lasku pysähtyisi suurimmalla osalla, jos indeksit rommaisi kunnolla, niin voisi olla rumaa…
hassua vaan seurata

5 tykkäystä

Tässä kun katselee niin vaikka salkussa onkin kasvuosakkeita. Ei tämä päivä nyt indeksiin verrattuna huonolta näytä. Salkussa 7 osaketta. Tilanne tällä hetkellä… 1kpl plussalla. 2kpl laskenut vähemmän kuin indeksi. 3kpl jotka ovat pienimmät positiot ovatkin sitten laskeneet indeksiä enemmän,toki nämäkin noin 8-10% painolla.

Ja kuutti vetäs pari pinnaa taaksepäin niin päivän tämänhetkinen miinus saldo on… 1,4%

Edit: Ompa taas kylymää kyytiä plugilla

Eihän tuo Plug ole edes kaksinumeroisesti miinuksella, terveisin EH (-15 %) :grimacing:

Ilman mitään yhtiökohtaista uutista.

Russel dippasi huolella, kävi testaamassa MA60 ja pomppasi ylös kuin kumipallo.

4 tykkäystä

Mallisalkun poiminta Sieviä eurolla oli kyllä kova. Nyt jo +45%. Ajattelin että itse en ainakaan jää tälläistä mörnijää pitämään pitkässä salkussa mutta voi kuinka olin väärässä. No jotkut on ammattilaisia ja toiset ei osaa edes peesata.

35 tykkäystä

Vielä näihin kahteen… miten söpöä, veljekset kuin ilvekset

32 tykkäystä

Kyrsii kyllä kun jäi sievit aikanaan sillä 1,00 toimarilla sentin päähän toutetumisesta :cold_sweat: No se oli se ja asetettu turvamrginaali…Itselle perustelin ettei osakkeella lainoitusarvoa.

1 tykkäys

Itse ostin eurolla, myin 1.07e ja olin ostamassa takaisin kun oli tippunut jonnekkin euron pintaan loppuhuutarissa. Naputtelin 5000kpl ostotoimeksiannon ja mainitsin vaimolleni että taas lähtee halvalla. Ja yhtäkkiä pörssi meni kiinni 18:29:47. Opin vasta myöhemmin että huutokauppa suljetaan satunnaiseen aikaan jottei tule viimeisen hetken etua vaikka boteille.

4 tykkäystä

IEGG ja ENS identtisesti lappavat Smart Eye:ta ja Harviaa laitaan ja itse tässä odotellaan käsien päällä milloin pilkit nappaa :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä

Voi vitsi… tän kk sisää ku tietyt pari firmaa ilmottellee hyvää tulosta vois tulla jopa puol megaa hilloo :sweat_smile: aiva sairas pärinä… ei auta ku ootella. Otan kyllä useemma sit jos napsahtaa nää hajut :beer::kissing_smiling_eyes:

E: tosissaa etukäteen jo taivastelen tänne.

17 tykkäystä

Haluaisitko vielä sattumoisin valaista, että mitkä nämä pari lafkaa ovat? Tekisi itsenikin mieli :beers:

4 tykkäystä

Nii pörssisijoituksissa hyvän apajan paljastaminen on kannattavaa ja suositeltavaa toisin kuin hyvän marjastus paikan paljastaminen… :wink:

2 tykkäystä

Kuulostaa hyvältä! Pari firmaa ja molemmista 250k€ nousut?
Hyvä osarinousu vaikkapa +15% niin sehän tarkoittaisi, että pitäisi olla kii luokkaa 3M€. Se piirtelee, jolla on liitua :fire::fire::fire:

2 tykkäystä