Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Ei toimi Osuuspankillakaan yhtään mikään​:triumph::triumph:

1 tykkäys

Jos tuo teko ei ollut tarkoituksellinen, jossakin jotakuta hikoiluttaa tällä hetkellä aika pirun paljon. Ja varmasti se ei johdu Fivasta tai mistään muustakaan viranomaistahosta - ainakaan tällä hetkellä. Jos siis teoria pitää paikkaansa, niin turskaa ehti aikalailla huolella tekemään. :sweat_smile: :laughing:

Edit: Pitäis nähdä että millä kauppatunnuksilla noita myyntejä tehtiin. Luultavasti kaikki oli samalta taholta, ja taho on luultavasti melkoisen suuri. Voi olla että ihan yksinkertaisesti parametriin livahti yksi nolla liikaa.

Citygroup takana?

3 tykkäystä

Olisko jollekkin toimittajalle töitä kauppalehdessä ja selvittäisi mistä oli kyse

1 tykkäys

Minä tänä aamuna: “Pitkän harkinnan jälkeen voisin ostaa KONE:tta tämän vuoden aikana, jos päästään hyvään hintaan”.
Asetan hälytyksen 44€, automaattiosto hintaan 42€, vanhenemaan heinäkuun loppuun.

Minä 10 min myöhemmin: “omistan KONE:tta”

118 tykkäystä

“Äkkilaskun syy ei ole toistaiseksi tiedossa.”

2 tykkäystä

Tämä on yksi syy miksi en itse harrasta ollenkaan mitään pidempiaikaisia toimeksiantoja tai stop losseja jne. Kurssihälytyksiä on kyllä hyvä laittaa ja niitä käytän paljon, mutta haluan tehdä aina tietoisen päätöksen transaktiohetkellä itse ennen kuin jotain osaketta ostan/myyn.

38 tykkäystä

En tiedä mitä tapahtui, mutta ainakin Embracerin kohdalla Citigroup Global Markets Europe AG päätti myydä about miljoona lappua ihan mihin hintaan tahansa parissa minuutissa.

5 tykkäystä

Öljyssä menossa kovaa liikettä eikä jäänyt pelkäksi flash crashiksi, voiko liittyä asiaan?

Öljyn halpenemisen pitäisi kyllä mielestäni nostaa eikä laskea pörssikursseja.

9 tykkäystä

Joo, tulee heti kun uutinen ensin tuuppaa Bloombergiltä eetteriin, niin kauppalehden toimittaja kääntää sen ammattitaidolla.

3 tykkäystä

Noh noh, kääntää, mutta eipäs nyt mennä sentään sitä pidemmälle unelmissamme…

5 tykkäystä

Ennen tuota viestiä tuli mieleen, että joku (iso talo) Pohjois-Amerikassa säikähti jotain uutta Ukrainaan liittyvää uutista ja myi kaikki Euroopan paperinsa :slight_smile:

Niin no, itse asiassa Putinhan julisti sodan NATOa vastaan. Mutta se nyt menee vähän “räksytyksen” puolelle.

Citigroup taisi olla tuon dropin takana, myynyt isohkoja määriä kaikki pääindeksilappuja Pohjoismaissa. Luultavasti joku parametri syötetty väärin algoihin. Tänään Lontoo kiinni jolloin likviditeetti huonompi kun normaalisti ja sit tuo pahimmassa tapauksessa lopputulos.

4 tykkäystä

Muistan tämän hyvin ja eiköhän tässä kysy ole samasta. Tietokoneohjattu kauppa ei ole aina virheetöntä ja joku sotkee algoritmit hetkeksi.

Käykö tässä niin, että pienempien yritysten osakkeet saattavat pikadipin jälkeen olla vielä alakanttiin, jos niille ei löydy niin paljon ostajia?

1 tykkäys

Mutta sotkeeko tarkoituksella vai jonkun virheen vuoksi? :thinking: Siinä toisenlainen kysymys.

Voi olla. Voi myös tuoda lisää hermostuneisuutta vähävaihtoisempiin lappuihin kun jengi katsoo tuota punaista palkkia ja ponderoi että mitäs jos tuo iskee takaisin vaika kun jenkkilä aukeaa ja joku vain hieman ennakoi… :sweat_smile:

(itse katson että isovaihtoiset päälistan laput toipuessaan kertovat että kyse oli vain häröpallosta vailla perusteita)

2 tykkäystä

Mutta menikö kellään tarjoukset läpi? Itse yritin ostaa, mutta kurssi palautuminen oli niin nopeata, että tarjoukset eivät pysyneet perässä. Eli pystyikö kukaan tuota hyödyntämään ostaen?

Yleensä nuo on tahallisia kuten oli vuonna 2010.

:scream: :scream: :scream: :scream: :scream:

incap

Hetken jo ehti hikikarpalot valua otsalla kun avasin salkun ja vielä tuossa kohti kun muutkin osakkeet syöksyi epätavallisen voimakkaasti hetken aikaa. Onneksi kyseessä splitti Incapin kohdalla :smiling_face:

10 tykkäystä