Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Joo vähän odotellut muutaman päivän että jossain vaiheessa pysähtyy kellumaan ja odottamaan tuloksia tai sitten pientä korjailua kun hätäisimmät ei jaksa odotella, mutta ehkä siellä tänään joku isompi omistaja kyllästy tulosten kynnyksellä laittamaan isomman jakoon. Kaipa mä reteästi otan tän ostopaikkana.

4 tykkäystä

Vastasin Oroco ketjuun lisää

6 tykkäystä

Mikä älli tälli tuolle tuli… itse en ainakaan löytänyt mitään uutista?
Cell Impact B

1 tykkäys

Mr Tokmanni se vain porskutta eteenpäin! Nyt jo yli 22€ :rocket:
uesZwbC

18 tykkäystä

Unohtunut koko Tokmannin seuranta, kun Q2/Q3 2020 meni siinä 15-16€ tuntumissa. Nousukin on ollut niin tasaista pienellä kulmakertoimella, että harvoin on ponnahtanut nousijoiden listalle. Hyvältä näyttää!

5 tykkäystä

Myin puolet pois19e pompusta… Vieläkin odottelen osto paikkaa takaisin tokmanniin🤣

1 tykkäys

Mihinkähän asti nuo ulkolaiset tuota Kamuxia oikein ostaisivat ellei NON lappaisi pää märkänä niille lappuja? Piti ihan itsekin ottaa pientä tukiostoa tasamääriin.

4 tykkäystä

Pohjolan Eka -efekti näiden pienvaihtoisten inderes-lappujen kanssa on kyllä hauska. Mietin koko aamun et pitäiskö tankata Leijonaa kuopasta ja juuri kun olin laittamassa pilkkiä niin Ekan viesti ostin-ketjussa kääntää kurssin. Se siitä dropista sit, plussan puolella ollaan taas.

No, ehkä huomenna uus yritys.

11 tykkäystä

Päätin ryhtyä markkinatakaajaksi Leijonan osalta ja tehdä tonnin tukioston aina kun kurssi laskee alle 4,5€ :see_no_evil: Olispa rahaa kauhoa kunnon annos, mutta kun on jo kaikki kiinni ja useampi sijoituslaina :sweat_smile:

27 tykkäystä

Anna nyt vielä laskea. Mä tuun mukaan jos päästään alle 4e, taskut on täynnä muttei syvät :rocket:

5 tykkäystä

Heh, hymähdin tälle :slight_smile: Muistan ne ajat jolloin täällä hehkutettiin ns. vetyosakkeiden 10-20% päivänousuja. Nyt oli CI B hetkellisesti hurjat 2 % nousussa ja se nostetaan esille. No onhan sekin eräänlaista raketointia kun vilkaisee verrokkeja. Kylmää kyytiä Merin salkussa? :wink:

Leikki leikkinä, tarkoitat tuota aikaisempaa pomppua. En löytänyt sille mitään syytä mutta eihän niissä usein ole mitään sen syvällisempää takana.

2 tykkäystä

Nähdäkseni uhkarohkea gamble alentaa keskihintaa nyt kun mukana on vielä kovalla vivulla. Riippumatta siitä miten tässä kohtaa käy, noin ei yleisääntönä kannattaisi ikinä tehdä.

Aiemmin spekulaatio oli, että Leijonan T1-yhteistyö koskisi Magnaa. Hiljattain kuitenkin julkaistiin uutisia Magnan yhteistyöstä muun yhtiön kanssa, Leijona ei ole tiedottanut mitään itse ja sillä on ohut kassa. Markkina olettaakseni on tulkinnut, että T1-diili kariutui ja Leijonan pitäisi kohta tiedottaa annin järjestämisestä rahoituksen turvaamiseksi, mikä ei ole arvostukselle hyvä. Toki näin olettaen myös ylöspäin lienee varaa yllättyä, koska nämä kootut saksalaiset markkina-ajatelmat ovat kaukana varmasta.

Tätä taustaa vasten siis. Vauhtia ja vaarallisia tilanteita ei puutu ja voi sekä hävitä että voittaa, mutta ethän hanki itseäsi liemeen?

T: pelkuri, joka ei itse uskalla kuin istua käsien päällä

10 tykkäystä

En ajattele olevani mikään roolimalli enkä missään nimessä suosittele kenenkään sokeasti peesaavan tai ottavan velkaa itsellensä. Jotkut voisivat pitää toimintaani liiallisena riskinottona, mutta minä vain satun pitämään osakkeesta :smiling_face_with_three_hearts:

Pidän osakeantia hyvin epätodennäköisenä ottaen huomioon 21Q1 olevan EBIT -positiivinen ja kannattavan i3 myynnin odotetaan vain kiihtyvän vuoden loppua kohti. Lisäksi yhtiöllä on saatavia sekä myynneistä, että myönnetyistä lainoista. Mikäli suunnattu osakeanti järjestettäisiin, liittyisi se jollain tavalla Light-akkujärjestelmän äkilliseen rahoitustarpeeseen, mitä voisi pitää positiivisena signaalina.

En ole kanssasi samaa mieltä että huhuttu Magna-diili olisi menetetty eikä tuo powertrain-yhteistyö liity mielestäni siihen mitenkään. Vaikka diiliä ei saataisikaan niin koen silti nykykurssissa olevan huomattavaa aliarvostusta. Minusta aliarvostettuja osakkeita on aina hyvä aika ostaa lisää :relaxed:

Kurssilaskun veikkaan johtuvan Inderesin peesaaja-paperikäsistä, jotka ovat kyllästyneet mörnimiseen ja turhautuneet pieneen likviditeettiin, joka tekee irtautumisesta hankalaa. Mielestäni tämä kvartaali on harvinaisen huono aika myydä yhtiön osaketta, kun putkessa on niin monta positiivista draiveria! :heart_eyes:

9 tykkäystä

Tämä melko todennäköisesti ei mielestäni ole tosi. Oletan tässä, että merkittävä osa Inderesiä käyttää Nordnettiä välittäjänä ja on jakanut salkkunsa Sharevillessä jolloin tämä muodostaisi edustavan otannan. Sharevillen puolella suomalaisten joukossa taas ollaan oltu selvästi netto-ostajia, eli jos sitä pitää edustavana otantana niin näitä paperikäsiä ovat jotkut muut.

Jos mitään, Inderes on tukenut kurssia käytössäni olevan datan perusteella. Voisin uskoa muuta, jos ostoista ja myynneistä olisi suoraa välittäjädataa mistä päinvastainen kävisi ilmi.

Sinänsä en väitä tietäväni saako Lion diilin tai ei tai mitä se vaikuttaa, lähinnä olen yrittänyt haistella markkinaa ja liikkeiden syitä.

9 tykkäystä

Itse näkisin leijonan hiipuneen ja mörnineen vain sektorin yleisen ilmojen puhaltelun, rotaation ja sirupulan uutisoinnin mukana (Romeo), eipä tässä kyllä mitään yhtiökohtaista negaa ole listaussekoiluiden lisäksi ole ollut.
Mutta vauhtia pitäisi jollain ilveellä saada ja katson (toivon, haaveilen) että tässä voisi olla vapun jälkeen mahdollisuus “heräämiseen”, jos 2020 lopulliset tulokset viimein päätyvät mm. Nordnetin ja Marketwatchin tietokantoihin. Nyt sieltä näkyy vain ei niin häikäisevät 2019 luvut joihin nähden revenue 10- bägäsi ja on jo sittemmin kasvanut sen 70-80% tälle vuodelle. Ei satu ihan kaikkien skriinereihin tämä vielä?

Mutta kai tuolla Ekan paperikäsiteoriassa jotain perää olla firman tunnettuus huomioiden… Mäkään en muuten ole “sharevillain”. Ja eikö sekin nyt ole mahdollista, että ihan sharevillen sisällä on tapahtunut lappujen siirto kärsimättömiltä muille jos myyntivolaakin on?

2 tykkäystä

Niin… kun tuon aamulla kirjoitin oltiin jotain % miinuksella siitä nousi tikkana johonkin+4% pintaan :grin:.Noo se siitä. Joo on ollut kylmää kyytiä joillakin osakkeilla… toiset taas on jatkaneet nousua ja korjanneet salkkua hyvin :slightly_smiling_face:. Kokonaisuus hyvin hanskassa ja kahmittu tulevaisuutta kun ale korista saa lisäillä :wink:

4 tykkäystä

Turskalla taitaa kuitenkin salkku olla maalis-huhtikuu aikavälillä?

5 tykkäystä

Riippuu ajattelutavasta. Toisen turska on toisen alelaari :joy:

10 tykkäystä

Mukava välillä nähdä näin verenpunaisena päivänä, kuinka osakkeet pärjäävät näillä arvostuskertoimilla.

Esimerkki
SSH -0,36%
Sampo -1,48%

1+1=2 eli Sampon tulevaisuuden odotuksista lasketaan ilmoja :man_shrugging:

2 tykkäystä

Viimmekuun aikana jossain kohtaa lähdettiin nousuun… tulee vielä näkyville tuonne salkku osioon. Kun vai saan jostain aikaa laskemiseen… Nyt aloittanut myyntejä/voittojen kotiutuksia… Ja rahan siirtoa taas eri osakkeisiin kyttään. Ja aina pitää muistaa että olen ollut aikaisin liikkeellä näiden kyykänneiden kuponkien kanssa… esim tuo aamulla käsittelyssä ollut on salkussa vieläkin näköjään +182% :slightly_smiling_face: joku voisi myydä tuonkin näinä päivinä :grin:

13 tykkäystä