Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Olisko se nyt sittenkin niin, että kun Rovion hallituksella kestää tämä pohdinta aika kauan, niin tästä olisi sittenkin tulossa jotain suurempaa. Keskustelua muiden ostajien kanssa? Tai Playtikan…

Ei kai tavallisen ehdottoman hylsyn antamiseen pitäisi näin kauan mennä? Seurataan tilannetta ja voidaan paksusti :sunglasses:
ABCOM_202203_1000x1000_CharacterDimensio_Terence_Movie-300x300

28 tykkäystä

Selkeesti joku mun kavereista on vuotanut mun funda-analyysin Terveystalosta ja nyt markkinat heräs alihinnoitteluun :smiley: (olen ostellut tätä uutena salkkuun 6,06-6,6e hintavälillä useaan otteeseen)

14 tykkäystä

Ok :slight_smile: Kyllähän se niin on, että pikemminkin olisi pitänyt hämmästellä siinä vaiheessa, kun kurssi tosiaan mörni 6,0 - 6,5 euron välillä kuukausikaupalla. Vahva markkina-asema Suomessa muodostaa kuitenkin melkoisen vallihaudan yhtiön liiketoiminnalle, siihen sitten päälle vielä Ruotsin kasvumahdollisuudet.

12 tykkäystä

Olisi se hienoa nähdä, jos kaltaisesi fundamies lähtisi mukaan vetysekoiluihin. :wink:


Eilen kävin kattomas terveystätejä ja heillä oli lifa-airit naamalla.
image

4 tykkäystä

En löytänyt mitään ihmeellistä, mutta tällä mahdollisesti jotain tekemistä tai sitten ei.

15 tykkäystä

ja nyt sama itkuvirsi hieman alempana ja nousua nyt 1,3% @ 0,93 mutta samassa tai sitä halvemmalla tarjolla ~18K tätä härmän herkkuva :see_no_evil:

Tämänkaltainen jekutus on kyllä trendi, tätä on ns. liikkeellä, ei tosin yleensä näin isoilla määrillä mutta peruskauraa on se kun joku ostaa alimman myyntitason pois ( tai myy ylimpään myyntitasoon) niin heti on lappua myynnissä (/ostossa) edellistä halvemmalla (/kalliimmalla), on nimittäin pörssi nykyään täynnä kammottavia jekuttajia :eyes::grimacing:

SAA MAISKUTTAA!

1 tykkäys

Mutta mitä tekee Orthex? :money_mouth_face::money_mouth_face:


Eilen nousi, tänään jo yli +4% ja YTD kolkuttelee +20%. Kannattelee salkkua kyllä kivasti kun suurin osa päästelee tänään ihan eri suuntaan.

10 tykkäystä

Liittyyköhän Orthexin nousu jotenkin Huhtamäen laskuun? Lähinnä mietin kun on ollut uutisointia pikaruokaravintoloiden siirtymisestä enemmissä määrin kartonki-/kertakäyttöastioista muovi-/monikäyttöastioihin Euroopassa.

Koen silti Huhtamäen viime aikaisen kurssikehityksen ylireagointina. Viime viikolla uutisoitiin yhtiön suunnitelmista laajentua Intian markkinoille.

4 tykkäystä

Olin juuri samaa tulossa tänne ällistelemään, nyt jo +6,89% tänään :astonished:

Itse olen kyllä tämän kanssa vielä tukevasti tappiolla. 2021 olin myyntinapilla 12 euron hinnoissa, mutta toimeksianto jäi täyttymättä. Olisinpa tiennyt, miten oikea ajoitus olikaan :see_no_evil:
Muovin raaka-ainehinta on käsittääkseni laskenut aika reippaasti, ja Q3 oli mukiinmenevä hankalassa tilanteessa. Ehkäpä tässä on nyt paremmat ajat sitten edessä, ja joku tietää jotain.

3 tykkäystä

Harvian kiukaista taas veto loppu hetkeksi :sweat_smile:

13 tykkäystä

Mietin tässä, että Voxturin osalta kaivattais Hyzonin kanssa kyntensä (hirmu huonolla menestyksellä, mut me ei mennä siihen sen enempää) näyttäneen @Sijoittaja-alokas teknistä analyysia.

Teknisesti tilanne omaan silmään muistuttaa Hyzonista tuttua set-upia, jossa legendaarinen vetyäijä Craig Knight koitti raketeilla varustetulla vetyrekallaan painaa kuuhun, mutta vastassa oli pahis (fundaboomer-Verneri), joka shortseineen painoi kurssia alas. Tässäkin set-upissa Voxturilla näyttäis olevan rakettibensaa tankissa, mut joku antagonisti ei halua päästää tän nousevan yli 0,40 CADin?

Hyzonihan päättyi lopulta sillai tylsästi, että osinkoaristokraatti maiskutteli Craigin vetyrekkoineen päivineen aamiaiseksi. Miten alokas näkee tämän tilanteen, milloin lopetellaan tämä lämmittely ja lähdetään ns. oikeesti lentoon?

Edit: sit kun järjestetään Inderes Foorumi Awards -gaala niin asettuisin ehdolle kategoriassa ”Viesteillään eniten lisäarvoa foorumille tuonut jäsen”.

13 tykkäystä

Hieno idea, voittaisin mennentullen kategorian “Pakko kommentoida vaikka ei ole mitään annettavaa edelliseen kommenttiin” :stuck_out_tongue:

13 tykkäystä

Hyzonista Harviaan.
image
𝐂𝐡𝐚𝐩𝐭𝐞𝐫 𝐅𝐨𝐮𝐫: 𝐓𝐡𝐞 𝐒𝐚𝐮𝐧𝐚 𝐓𝐞𝐬𝐭

24 tykkäystä

Laitetaanko väliin vielä vähän Hafniaa? :fish:

3 tykkäystä

Voxtur raketit olikin suutareita? Eilisestä huipusta -16,3%. Juu onhan se toki 1kk myös noussut

10 tykkäystä

Tätä ei ole tylsää omistaa. :slight_smile:

image
Goodbyemireille GIFs - Get the best GIF on GIPHY

17 tykkäystä

Tämähän tarjoaa viimeisiä hyviä ostopaikkoja. Pitäisiköhän tankata 100.000 täyteen…?

20 tykkäystä

:sweat_smile: saattaapi olla tai ei välttämättä.

17 tykkäystä

Jotenkin niin ihanasti lämmittää mieltä kun nämä vakaat ja varmat yhtiöt suorittaa niin kliinisesti kaikki raportoinnin ja sisäpiirit. Voi jotenkin niin hyvillä mielin luottaa kasvavaan osinkoon ja tasaiseen menoon.
-hyzon
-voxtur
-oroco

19 tykkäystä

Oot vaan ostellu liikaa konecraneseja ja muita vakavien aikuisten yhtiöitä viime aikoina, ei tällainen pieni keinutus saa vielä hapottaa. :sunglasses:

image

edit: kattokaa, toimiihan se näinkin päin, jinxasin tän käänteisesti. Kohta jo nollilla.

28 tykkäystä