Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

No sitä varmaan lasketaan kohta, eikös se aina kurssin perässä tule? Olen tuonne Quutti-ketjuun muutaman kerran laskenut osakkeelle mulle sopivaa arvoa peilaten yhtiön omiin 2022-2025 tavoitteisiin. Sieltä voi käydä lukemassa mun perusteita 33 euron ostotasolle, tosin olen sitäkin alkanut kyseenalaistaa, koska se on laskettu oletuksella, että mennään tavoiterangen ylärajalla liikevaihdon ja kannattavuuden suhteen. Jos laskeekin alarajalla (joka on edelleen kohtuullinen +20% liikevaihdon kasvu vuosittain), tavoitehinta tipahtaa mulla kakkosella alkavaksi.

13 tykkäystä

Eräänlainen nousukauden ilmentymä - ei ole enää vähään aikaan ollut esillä esim. CNBC:ssä
Kalifornian pormestariksi oli hakeutumassa ja ties miksi…

3 tykkäystä

Fortum haltissa :rocket:……:rocket:

4 tykkäystä

Pieni maailmanlopun meno Suomen it-firmoissa :smiley: Tecnotree -2,6%, Siili -2,85%, Qt -3,6%, Solteq -4,9%

10 tykkäystä

Ei ole enää niin ikävä Hyzonia, kun on Quuttia salkussa! :heart:
image

33 tykkäystä

Mitä tuolla pörssissä tapahtuu :sweat_smile:

Cityconit, Koneet ja muut miljardi firmat kyntää -3-5% akselilla tonttiin ja samalla Fortumi lentää +10% sekä Harvia on melkein flättinä :open_mouth: Tokmanni melkein -4% mutta Puuilo plussalla yms. Ruotsissa näemmä kaikki retailit ja rakennusfirmat meni kerrasta konkkaan +1% koronnoston takia ja sama sekoilu jatkuu pitkin pörssiä. Nyt alkaa jo vahvasti haiskahtamaan kapitulaatio. Äkkiä mukaan paniikkiin ja kaikki laitaan hinnasta välittämättä. On jo kiire :smiley:

34 tykkäystä

Käväisi jo 39,94 eurossa, joten nyt on ensimmäisen erän osto lähellä. Menin mainostamaan, että jos alle 40:n tippuu niin ostan. Ja ostanhan minä. Kuitenkin vain varovainen aloitus.

image

Kyllä sitä P/E-lukuakin vielä tarkastellaan ja trailing twelve moths (TTM) -arvoa erityisesti. Ja se on Qt:lla kertakaikkiaan liian korkea tähän tilanteeseen ( > 40) – ottaen huomioon myös viimeisimmän osavuosituloksen myötä laskeneet odotukset. Vähän toisennäköisessä tilanteessa tuo ei olisi ongelma.

17 tykkäystä

Operaattorit tekevät tasaista tulosta vuodesta toiseen, varsinkin laskumarkkinassa. Markkinat veikkaa et tämä loppuu. Sähkö sekä korot kyllä kallistuneet paljon, joten tuossa on jotain totuutta. Tukiasemat ja datakeskukset kuluttavat huomattavasti.

Telia

Tänään -3,73%
1kk -14%

Elisa

Tänään -3,77%
1kk -11%

Telia 5v pohjat n. 2,9e, jonne ei ole enää paljoa matkaa.

5 tykkäystä

Mikäs ihme Kojamoa laskee, en ainakaan itse löytänyt uutisista mitään sellaista, joka selittäisi tämän. Tietääkö joku täällä?

Adventti teknologia (ADN) se vaan painaa päivästä toiseen kohti koilista. Ei vaan löydä tankkauspaikkoja kun ylöspäin vaan kiipeää.
5D +39%
1M +49%

6 tykkäystä

Tänään vähän kaikki laskussa yleisen myyntipaniikin vuoksi. Keskipitkällä aikavälillä Kojamoa painaa arvelut kiinteistöjen arvon laskusta ja vuokralaisten vuokran maksukyvyn heikkenemisestä, joka tuntuisi Kojamon tuloksen laskuna, kun vuokria ei voida korottaa kustannusten nousun tahdissa.

4 tykkäystä

Ihmetyttää vihreä rivi salkussa, koska eilen hankittu Loudspring nyt n. 9% plussalla. Mietin tässä että kumpiko kurssitaso on mahdollista saavuttaa ensin. Elokuun 2022 vai elokuun 2021 lopun tilanne. Tapahtuipa kumpi tahansa, niin taas saa kauhistella.

Viesti yhdistettiin ketjuun: Ostin/myin juuri äsken -ketju (Osa 4)

Päivän pohjiin osuttiin ja samalla alimpiin kursseihin sitten vappuhulinoitten. Nautitaan siitä aamuun asti ja jatketaan aamulla kaakkoon😅 Hyvältähän tuo Huhtamäen kurssikäyrä näyttää ostajan silmin.

1 tykkäys

Plugille tuli aika uusi ja aika kova PT. Markkinareaktio -6%. Eihän siinä. Adventti painaa ylämäkeen :+1: Sitä olisi tarkoitus lisäillä, mutta nouseviin kursseihin ei houkuttele. Olis joskus kiva tehdä.voittoakin :pinched_fingers:

5 tykkäystä

Kovasti otti koko vetysektori osumaa tänään. Samoin esim Chargepoint -7% tauluun vaikka pitäis olla Plugin ohella IRA:n suurimpia hyötyjiä. Kasvuyhtiöt ja nousevat korot eivät sovi yhteen. Kyttäilen ostopaikkoja…

6 tykkäystä

Fortum. Mielenkiintoinen avaus tulossa. Mihin kurssi hyppää? Eilinen päätös 12.1e :eyes::smile:

1 tykkäys

Paljonkohan fortum valuu? Nyt 13,5. Pikavoittoja kotiutetaan mutta nykytiedoilla luulis että funda kantais kurssin tuonne 15-16 väliin. OP:kin taisi jo tulla ulos että tavoitehinta saattaisi olla 16 kantturoilla kunhan ehtivät päivittää laskelmansa.

1 tykkäys

Helsinki tänään:
image

Stockmann tänään:


Jos positiivisesti ajattelee, niin voisihan se enemmänkin tippua? :cowboy_hat_face:

23 tykkäystä

Helsinki tänään taitaa olla “Fortum +8%, muut mörnii”

5 tykkäystä