Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Mukavaa että täältä löytyy positiivista näkemystä @Wallet_Nahlroos @Moihe

Täytyy lainata @Pohjolan_Eka kommentia joka edelleen parin viikon takaa kummittelee mun mielen sopukoissa: “Oikein laadukas karhumarkkina nimittäin ansoittaa härät yhä uudelleen ja uudelleen, kunnes heidät on jauhettu murskaksi”. Upeasti aseteltu: “oikein laadukas karhumarkkina”, eli kuin helmeilevä viini tai pitkään vanhentunut viski. Juuri sitä me nyt nautimme.

Ite olen myös pienellä käteispositiolla liikkeellä. Oisko melkein 60/40 portfolio ja näkemys on että vuosi 23 on hyvä osalle 40. Osa 60 myydään nopsaan jos alkaa haiskahtaa liikaa. Tänään avasin indeksin shorttin, mutta kun toinen tuntikynttilä oli vihreällä suljin sen ±nollaan. Osa 60 sisältää kaikkea ei indeksi kamaa mitä olen viisampia kuuntelemalla ostellut: energiaa, uusiutuvaa energiaa, energian kuljetusta ja joku suomalainen telco pulju.

Jottei liputettaisi niin loppuviikosta super onnistunut swappi. Jenkkilän jalostamot ja maakaasut (yläosa) vaihdoin laivoihin (alaosa). Korvissa soi R.B. Somerjoki, Laivat: “Lumivalkolaivat uivat sieltä lailla pilvien…”

image

8 tykkäystä
6 tykkäystä

Tämähän alkaa näyttää vuoden 2020 uusinnalta. :money_mouth_face:

3 tykkäystä

image
image
Toiselle tuli hyviä uutisia ja toisella alkoi seuranta. :slight_smile:

3 tykkäystä


Faron taas yli 10% ylös ja kuukaudessa 80%. Huhhuh, nyt onneksi tän aamun uutisten jälkeen ei voi sanoa enää että täysin ilman uutisia.

Ja henkilökohtaisella tasolla voi sanoa että onpahan ollut tuskien taival tää vuosi joka rupee tästä onneksi muuttumaan iloksi. Syksyn 2021 tappiot on vielä oma lukunsa, ei puhuta niistä. :smiley:

28 tykkäystä

SBB painaa järkälemäisellä vaihdolla Tukholmassa kohti kuuta vaihteeksi😎

3 tykkäystä

Voxtur keräilee vaihteeksi vuoden :poop: titteliä. Oma omistus painunut jo pieneksi, mutta hyvin tavoittamassa oman 0,17-,19 cad hinnan.

30 tykkäystä

Mulla on jotain 100k eur voxtur turskaa…

104 tykkäystä

MIkäs tollainen voxtur? ennen kuulutkaan… Vissiin indeksien imussa

image

Juu voxturit rapiat -70% pakkasella. Keskikurssi 0,72cad joten jos uskoa yhtiöön löytyy, alkaa kohtapuolin hyvä hetki alentaa keskikurssi.

Jos keväällä saadaan Q4 yhteydessä alarekisteri kuntoon on tässä melkoinen ketsuppipullo efekti olemassa. Toki kyytiin ehtii varmasti silloinkin mutta isoimmat tuotothan tehdään kun veri virtaa kadulla

14 tykkäystä

Ostin Voxturia aikanani sellaisen normiposition ja siitä on tullut mun uusi hyzonini. Euromääräisesti laitoin tähän kaksi kertaa enemmän rahaa kuin esim. Hyzoniin ja tappiot prosenteissa samaa luokkaa, :upside_down_face:

Conan Obrien Conan25 GIF by Team Coco - Find & Share on GIPHY
image

34 tykkäystä

Aikamoista on pulkkamäki Voxturin kanssa, tänään -15 % tauluun. Mielenkiintoista nähdä kyllä että mille tasolle alamäki päättyy. Heilahtaakohan 0,2 cad vielä tällä viikolla rikki?

13 tykkäystä

Perjantaina +20 %, tänään +34 %. RSI jossain Jupiterin korkeudella, ja volume lähes karkeasti 30 kertainen keskiarvoon verrattuna. Huhhuh.

6 tykkäystä

Smartti otti kunnon pulkan alleen. Ei tainnut kelvata aamun uutiset. :cold_face::chart_with_downwards_trend::chart_with_downwards_trend::chart_with_downwards_trend:

33 tykkäystä

Edelleen saa Arocell:a halvalla, minä en varmaan jotain ymmärrä. En kuitenkaan laidasta tällä kertaa osta, joten laitoin pienen ostotarjouksen 0,522 SEK

Muokattu: piti nostaa tarjousta 0,532, kun näyttäisi karkaavan

1 tykkäys

Mielenkiintoista nähä, että jatkuuko ralli tänään :smiling_imp: Pre-Marketissa jo melki 100k ja 3kk keskiarvo päivävaihdossa 619k :drum:

5 tykkäystä

Vety firmat vaan jatkaa punaista polkua…

7 tykkäystä

Olikos jotain erityistä uutista?

Toki onhan noi muutkin teknot jenkeissä pulkkamäessä.

Taantumaa… näkyy öljyfutuuritkin -4% taulussa.

Käytännössä kaikki bondeja myöten punaisella.

2 tykkäystä

Kukaan ei uskalla hehkuttaa V- sanaa, ettei ala taas loppuillasta …tuttamaan.

35 tykkäystä