Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Tokmanni. Kahden kuukauden kurssinousu syötiin kahdessa tunnissa. Erittäin palkitsevaa.

45 tykkäystä

TSLA: yksi mahdollinen target seuraavalle pohjalukemalle voisi olla 420/3=140 :man_juggling:

15 tykkäystä

Jes! Myin droppipäivänä ahneuksissani tammikuun 135 putteja vegaa ja thetaa saalistaakseni. Otan mielelläni tän TA-ekspertin pohjan. :hamburger:

4 tykkäystä

Tämä oli varmaan monille opettavainen tapaus. Pitäisi ainakin itse ottaa oppia kaikista tällaisista tapauksista, kun olen sortunut “kaikenlaisiin” sijoituskohteisiin. :slight_smile:

14 tykkäystä

Cloudflarea ostin aikanani noin 70 dollarilla ja kivasti se nousi. Nyt Cloudflare näyttää mulle keskisormea, kuten kuvasta näkyy. :confused:

Edelleen sitä on siis salkussani ja onkin ainoa jenkkiosake siellä tällä hetkellä. :slight_smile:
image

23 tykkäystä

Perjantaina oli vuoden viimein optioiden erääntymispäivä ja se usein kasvattaa vaihtoa osakkeissa…oma lyhyt oppimääräni huomioi WithSecuren (en omista), jonka päivävaihto perjantaina oli kymmenkertainen vs. 3kk:n keskiarvo ja SSH (omistan), jonka perjantain päivävaihto oli 9x vs 3kk:n keskiarvo ja oli toinen perättäinen päivä selvästi normaalia isommalla vaihdolla…että semmosia huomioita täältä elämän laitapuolelta.

5 tykkäystä

Iso ylilyönti sitten tapahtui, 3kk nousu syötiin noin kolmessa tunnissa. Ostaakko vai eikö ostaa, siinä vasta pulma. Ensimmäinen pilkki nappasikin jo.

3 tykkäystä

Onkos tietoa miksi Tesla keulii xetran puolella? Perjantaina saksan sulun jälkeen ei nousua saatu jenkkilässä, vaan pikemminkin lasketeltiin lisää.

1 tykkäys

Ehkä tämä nostattaa?

7 tykkäystä

Tämä on ihan hyvä kysymys. Mielestäni tärkeä kysymys tosin on, että mikä ruokki 3kk nousun ja oliko se perusteltua? Onko vähittäiskaupan näkymät keskipitkällä aikavälillä hyvät? Mites jenkkiretailit viime viikolla? Entä Tokmannin hinnoitteluvoima?

Pidän itse Tokmannista firmana, ostin myös sen osaketta 11,20 hinnalla Kesäkuussa ja ulos 12,80 Elokuussa. En itse näe millä perusteella firma nousi viimeiset 3kk. Näkymät mielestäni suomen vähittäiskaupassa eivät todellakaan ole hyvät, kun huomioidaan tavistallaajan ostovoiman heikentuminen inflaatio, sähkö, asuntolainat jotka vasta kohta alkavat näkymään Tokmannien tuloksissa.

Tietty osakemarkkinoiden ja sijoittajien pitäisi ajatella enemmän eteenpäin ja jos olet sitä mieltä, että kaikki tuo on taantumaa myöten hinnoiteltu sisään niin silloin oston paikkahan on tänään.

1 tykkäys

Eli on ihan todella heikon narun varassa tämä nousu.

4 tykkäystä

Value vs bumtsibum

36 tykkäystä

Mitä jos Cathie olisi löytänyt myyntinapin huipulla ja vaihtanut koko ARKKin sisällön energialappuihin? :exploding_head:

24 tykkäystä

Indeksi kruisailee Helsingissä prosentin nousussa. Meanwhile, oma salkku näyttää lähinnä peurakolarilta:

49 tykkäystä

Ei tosiaan ole kuluttajatuotteiden päivä tänään. Oma salkku sukeltaa kans :roll_eyes:

3 tykkäystä

Bumtsibumiyhtiö raketoi! :open_mouth:
image
Nuclear Energy GIFs | Tenor

18 tykkäystä

Tai myyminen vs. Ikiholdaus.
Myyminen on ihan yhtä tärkeää sijoittamisessa kuin ostaminen.

13 tykkäystä

Minulla Sievi,Capman ja Raisio kannattelee.Taktisesti top 3 2023 veikkaukseen valitsemani 3 yhtiötä laskussa eli saa ens vuodelle hyvät nousuprosentit kun vielä vajaa kaks viikkoa aikaa laskea,melko varmasti olen mitalisijoilla veikkauksessa. ps.onneks rouva ei paljon ymmärrä näistä kun möin sen Fortumit alle 13 egen syksymmällä :smile:

4 tykkäystä

Cathien mielestä Ark ei ollut vuosi sitten(17.12.2021) kuplassa vaan deep value territoryssä. Eihän tuollaisella näkökulmalla voi kun ostaa lisää.

8 tykkäystä

Helsingin pörssi on antanut pataa possuilijoille.
Peppa Pig Pinata GIF - Peppa Pig Pinata Beat Up - Discover & Share GIFs

Lifa Air jatkaa omaa suorittamistaan.
image

14 tykkäystä