Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Plugilla myös hieman samannäköistä käppyrää. Tosin mun mielestä pitäisi nousta ~$23 huudeille josta sitten joko break out tai seuraava kierros alas.

6 tykkäystä

Firman etuoikeutettu osake treidaa hinnalla 14. Noissa etuoikeutetuissa call ominaisuus liikkeellelasku hintaan joka on 25 ja osinko 8%. Eli nykyhintaam 15% osinkoa, jos firma siis pystyy sen maksamaan. Suomeksi melkoisissa talousvaikeuksissa lienevät.

2 tykkäystä

Screen Shot 2022-06-10 at 15.03.28

On tämä kummallinen lappu. SaaS-lisenssit tulevat olemaan tänä vuonna 45M+. SaaS-lisenssit kasvavat 20% per vuosi. Markkina-arvo 107 megaa.

Jos tämä olisi jenkeissä olisi markkina-arvo hieman erilainen :smiley:

10 tykkäystä

Taitaa selitys matalalle arvostukselle löytyä surkeasta bruttokatteesta. SaaS liiketoiminnassa tuo on normaalisti huomattavasti korkeampi.

1 tykkäys

Johto ilmoitti conffapuhelussa ettei lisärahoitusta tarvita. Pidän tätä erikoisena. Toisaalta tuo rapsa päättyi huhtikuuhun ja voi olla että jotain on jo siitä tapahtunut. Rahaa ei tosiaan ole kummoisesti, mutta ei ole velkaakaan.

Edit: Tähän sijoittavat pelaavat käännettä, joka on jo ilmassa. Riittääkö se, on toinen kysymys. Jos riittää, on tässä todella paljon nousuvaraa. Täällä ei saa antaa sijoitusneuvoja, mutta pyydän varovaisuutta tämän kanssa. Oman sietokyvyn mukaan panokset.

2 tykkäystä

Eikai serviceware ilmoita paljonko tulee SaaS-lisensseistä? Ilmoittaa vain SaaS + Service, ja SWllä servicestä taitaa tulla toistaiseksi suurempi osa? Ellei sitten ole muuttanut raportointiaan lähiaikoina.

1 tykkäys

Tänään mennään sitten eikä vain meinata… Alaspäin.

18 tykkäystä

No jaa, en mä nyt tiedä että onko parin prosentin lasku nyt mitenkään kummallista.

6 tykkäystä

No ei nykyään… näkee lähes joka päivä…

9 tykkäystä

Kyllähän näihin on tottunut. Se meni nyt mikä tuli viime viikolla.

20 tykkäystä

Johtunee siitä että luvut ovat väärin :slight_smile:

Kassavirta on jo kääntynyt postiiiviseksi ja Q1 tuli taas lisää fyrkkaa kassaan.
Cash and cash equivalents of Serviceware increased as at 28 February 2022 versus 30 November 2021 (kEUR
34,323) to kEUR 38,950.

Kun huomioidaan tuo muhkea kassa, niin puhutaan jo aivan käsittämättömän edullisesta yhtiöstä mikäli nykyinenkin hitaanpuoleinen kasvutahti jatkuu :money_mouth_face:

19 tykkäystä

Olipa taas ruma päivä indekseissä ja klassinen lopetus, kun lähes koko illan mukamas palauduttiin alun jysäristä ja sitten jälleen matto alta ja algot pisti bitti-hiki otsalla lappua laitaan :smiley:

kuva

12 tykkäystä

Äläs nyt yleensähän toi on toisinpäin. Kuukausi sitten kun SP500 melkein saatiin karhumarkkinaan niin vikan tunnin mega osto hetki posti karhumarkkinan. Ja sitten mentiin taas koilliseen kuin korona huumassa ikään. Valitettavasti tätä laskua ei Fedi koppaa.

3 tykkäystä

Hieno kuollut kissa tuossa saatiin kyllä aikaan.

Olisko ensi viikolla sitten alemmas, kun FEDin sedät pistää vähän korkoa koron päälle kasvamaan. Vedetäänköhän siellä kokouksissa paljon tätä :smiley:

11 tykkäystä

Netflixin kurssi on pudonnut marraskuun huipuistaan -76%, ja on nyt lähellä alareunaa nousukanavassa jossa hinta on seilannut vuodesta 2002 alkaen. Siitähän se voi jatkaa joko ylös tai alas. Kuvassa viikkokynttilät.

15 tykkäystä

Netflixiä tullut seurailtua ja valitettavasti olen omistajakin, joten kuvaaja herätti huomioni.

Miten tuon kuvaajan y-akseli on rakennettu? Onko tavanomaista käyttää pitkän aikavälin kuvaajissa progressiivista asteikkoa? Eikö noin toimimalla saa halutessaan perusteltua osakkeen ala-arvostuksenkin ”tarvittaessa”? :thinking::v:t4:

Siinä on käytössä logaritminen asteikko, kuten minulla yleensä. Sehän näyttää tietysti aika erilaiselta kuin normaali asteikko, alla kuvat jotka näyttävät tässä tapauksessa miten erilaisilta sama käyrä näyttää eri asteikoilla. Logaritmisella asteikolla näkee ainakin prosentuaaliset muutokset selkeämmin, ja ne yleensä itseäni kiinnostaa eniten. Edit: En tullut tätä asteikkoasiaa edes ajatelleeksi, kun olen tottunut käyttämään logaritmista mutta ehkä se olis hyvä mainita jatkossa. Hyvä että otit esille.

Logaritminen asteikko:

Normaali asteikko:

21 tykkäystä

Kiitos vastauksesta ja perusteltusta. Nyt pääsin kärryille ajatuksesta. :saluting_face:

Jos katteet menee Spotifyin tasolle ja hinnoitellaan kuten Spotify niin hinta tulee alas virlä 25-50%. Tämä siis PS lukemalla laskien. Itse pelkään että näin käy.

3 tykkäystä

Tiedän että näille tulppaaneille on omakin ketjunsa, mutta kun kaikki ei näitä seuraa, niin laitetaan nyt tietoa myös tähän ketjuun tästä pulkkamäestä. Kovaa tullaan alas jälleen

image

EDIT: päivitetty kuva kun lasku kiihtyy. Ethereum lähes -20%.

44 tykkäystä