Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Ei liity suoranaisesti osakekursseihin, mutta polttoaineen hintaan bensapumpuilla. Miten ihmeessä polttoaine voi maksaa vielä näin paljon ottaen huomioon sen, että barrelihinta on pudonnut merkittävästi ja euro vahvistunut dollariin nähden viime kuukausien aikana?

30 tykkäystä

Olisko jotain tekemistä polttoaineen hintarakenteen kanssa(vero) ja tuottajien marginaalien? Neste tekee varmaan taas huippu tuloksen?

Joku osaaja voi siirtää kaffehuoneen puolelle.

2 tykkäystä


Joku haluaa Nokian renkaiden lapuistaan eroon. Kuuli varmaan, että hyppäsin tänään kyytiin :sweat_smile:

Edit. Loppuhuutarissa yli 17 miljoonaa lappua laitaan. Normi päivävaihto alle miltsin.

23 tykkäystä

sidious-palpatine

14 tykkäystä

Mitä mä sanoinkaan. Tänään suljetaan 4100 tasolle. Noh pieni nousu enää :laughing:

1 tykkäys

Essi kyseessä. Noin 30 pinnaa treidaa noin ylempänä kun sepe.

1 tykkäys

Pitkällä ajalla nuo korreloinee suht hyvin keskenään, mutta tällä hetkellä on kyllä iso ero jalosteilla ja raakaöljyllä :man_shrugging:t3:. Kausivaihtelujen osalta olettaisin että kesää lähestyttäessä crack spreadit pysyy vahvana. Tämän lisäksi toki tonnimailien takia kalliit tankkerien kuljetuskulut.

Eli kuvajaa vähän osoittaa miten raakaöljy ja jalostuskustannus voivat liikkua eri suuntiin. Euro on myös n. 1.06$ eli onhan tuo nyt silti pitkän ajan keskiarvoilla järjettömän kallis dollari jos siitä laskee pois sen hetkellisen pariteetti kohtaamisen. YTD dollari on jopa aavistuksen vahvistunut.

Siinä vielä 10v kuvaaja. Käsittääkseni jalostuskapasiteettiin ei olla aikoihin investoitu :thinking:.

Edit. Tosiaan tossa lukee jotain kiinaa(?) että hyvä huomata että vasemmalla pystyssä on sinisen crack spreadin $ luvut ja oikealla punaisen WTI. Tossa vielä crack spread chartti joskin ei oma tekemäni nousukanava.

14 tykkäystä

Liittyy tähän tuo Fortum, Sampo, Rinkuloiden myynnit

18 tykkäystä


On se kova se ostojen ajoitus🤝

Kyllä joskus vielä oppii ja “kyllä minä pitkällä aikavälillä jään voitolle”

Niinniin

Kohta on jo puhe Mannisen kosketuksesta olen pahoillani Eka Magnoran suhteen💀

22 tykkäystä

Malttia vaan. MGI:llä on Inderesin ostosuositus ja 75% nousuvara tavoitehintaan. Eniten nousuvaraa Inderesin seuraamista yhtiöistä. Pitäisi siten olla näillä näkymillä vuoden paras sijoitus Inderesin seuraamista.

Ei sijoitussuositus, mutta olisin kyllä taipuvainen uskomaan analyytikon näkemystä. Markkinat vain ovat väärässä.

12 tykkäystä

Menikö kulta juuri ATH vs. $

1 tykkäys

Nordea avaa ”yllättäen” isolla vaihdolla. Hätäisimmät myy peloissaan ja ne kenellä on pinkkaa ostavat halvalla. Isoa osinkoa luvassa nyt (ja todennäköisesti jatkossakin) eikä silti kelpaa. Näin ne rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy :slight_smile:

28 tykkäystä

Se pinkka on ohentunut aika lailla kun joka päivä saa halvemmalla😂

Nyt ollaan joulun hinnoissa… loka/heinäkuun pohjiin vielä euronen pois kurssista… tässä kun vähän otetaan lisää epävarmuutta ja laajennellaan kiinteistösektorin vipuhimmeleihin niin mielenkiintoiset ajat edessä.

26 tykkäystä

Kävi sekä 2020 että 2022 lähellä $2100. Kaukana ei tosiaan olla enää.

4 tykkäystä

Titanium tippunut kuin kivi osingon irtoamisen jälkeen, tänäänkin isosti punaisella. :sweat_smile:

On tässä laskettelussa se hyvä puoli, että korotkin tulee ihanasti alaspäin. Näkyy sekä valtiolainojen koroissa että euriboreissa mikä on pitemmän päälle tervetullutta. Kyllähän tuota “korkeiden” korkojen aikaa olikin jo ihan riittävästi :smiley: Myös teknolaput saa jossain kohtaa nostetta, kun loppuu tämä yleinen paniikki.
Edit: helpottaa näinä päivinä kummasti kun menee Inderesin yhtiösivuille ja alkaa katsomaan omistettujen kohteiden kertoimia, ennusteita ja lukee vähän raportteja. Tulee ainakin itselleni mieleen, että miksi minä nyt tätä myisin. Eikö näinä päivinä enemmenkin kannattaisi ostaa, jos mahdollisuus on. Toki oletuksena se, että omistaa hyviä bisneksiä pitkässä juoksussa =)

18 tykkäystä

I’m laughing through my tears?

Minä eilen lukemassa pankkikriisi uutisia twitteristä:

Minä tänään katsomassa eilistä minääni:

kuva

Sieltä se nousee.

Nämä on vain sellaisia hommia jotka täytyy tietää, turha täällä muuten on pyöriä

E: Salkussa ihan kiva kevät menossa
kuva

33 tykkäystä

Jaahas indeksi meni jo plussalle, mutta Salkku matelee vielä jossain syvällä mudassa :melting_face:

19 tykkäystä

Mukavia nämä nykyajan kriisit kun pankkikriisin kesto saattaa olla 1-2h, vakavampi koronakriisi saattaakin sitten kestää jopa viikkoja :grin:

39 tykkäystä