Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Siis mikä tää Heeros-proggis on…tuhannella eurolla markkina-arvoa pudotettiin about >3M euroa…stadin pörssi on kyllä nykyään niin hanurista että itse aion poistua sieltä lopullisesti viimeistään ensi vuoden aikana ja 25 vuotta saa jäädä sijoitusurani pituudeksi. Sviddu mitä pelleilyä tämä on…niin monella lapulla, grrrrrrr ja vihaksi pistää kyllä tämä vuodesta toiseen jatkuva manipulointi!

1 tykkäys

Hikisesti pinnalla…

1 tykkäys

Mielenkiintoista, Rovion päätöskurssi kaksi senttiä yli ostotarjoushinnan: Rovio Entertainment Stock Price Today | HE ROVIO Live Ticker - Investing.com

10 tykkäystä

Ismo Alanko vai enkö ala

Viisi prossaa nousua on päiväannoksein
ATH muutamaan kertaan livahtaapi yksintein
Lähdenpä tästä nappaamaan parisenkymmentä
prossaa lisää nousua ennen ensi kesää

Liikaa, vain vähän liikaa on riittävä annokseni
Liikaa, vain vähän liikaa mä tartten salkkuuni
Taas kohtuuttomasti täytyy pian rakastuu

Ja niin edelleen…

Ja joo. Eiköhän tämä vielä omaan nilkkaan napsahda, mutta lallatellaan nyt kun lallattaa. Eikä mun höpinöitä kannata muutenkaan ottaa niin tosissaan😉

25 tykkäystä

Mikäs Tokmannia tänään painoi? -3 % taulussa mutta en mukamas löytänyt mitään kummempaa uutista?

1 tykkäys

Mistä näitä tietää vaan hyvä kauppahan tuo on kaltaiselleni kitupiikille…tällä viikolla mm. kolme paria halpoja mutta hyvän oloisia lenkkareita (yht. 55 eur), ohuita kesäsukkia (bambua) 5 paria (yht. 7,5 eur), pesusanko ja ämpäri (yht, 3,8 eur) eli taas säästettiin pieni siivu siitä minkä pörssissä köyhdyttiin. :+1:

17 tykkäystä

Olen yrittänyt päätellä eri lähteistä mikä siinä on mielenkiintoista (ostin laskussa Roviota ja esim mulla nyt hitusen plussalla) joten kerro aloittelijalle :+1:

1 tykkäys

Yleensä se, kun osaketta aletaan noteerata pörssissä yli sen hinnan, mitä julkituodussa ostotarjouksessa(9,25 e) on mahdollista saada, indikoi, että joku markkinaosapuoli näkee kilpailevan ostotarjouksen(tässä tapauksessa muistaakseni vähintään 9,72 e) ilmaantumisen olevan mahdollista. Ainahan voi toki olla kyse shorttiposition sulkemisesta eli haltija joutuu ostamaan pörssistä lainaamiaan osakkeita kalliimmalla takaisin, mutta tästä tuskin tällä kertaa on kyse, koska vaihto ollut jo useita päiviä volyymeiltaan isoa.

12 tykkäystä

Juttelin Roviosta yhden pitempään sijoittaneen kanssa ja hän ilmoitti ettei ole ostanut eikä tule ostamaan. Mua se taas kiinnostaa ja ostin sitä nyt silleen “jonkin verran”, ei olisi maailmanloppu jos laskisi, mutta ilahduttaisi jos nousisi. Noh, kattellaa :slight_smile:

Sulla on 25v takana OMXH:ssa sijoittamisesta ja edelleen ihmettelet sitä, että näillä vähän vaihdetuilla osakkeilla voi pienillä rahasummilla saada kurssin käyttäytymään irrationaalisesti? Suosittelen miettimään joko sijoitusstrategiaa tai siirtymään rahastosijoittajaksi.

27 tykkäystä

Jos rahastot ja ankkuriomistajat eivät myy niin ketkä sitä kurssia liikuttaa? Me piensijoittajat. Jos ei kauheasti ostajia ole, niin muutama myyjä voi kurssia laskea.

Mutta mieti mikä mahdollisuus ostaa happamia aikoina osakkeita halvalla?

Tiedät että siellä myyjä puolella on piensijoittajat + paniikki aikoina piensijoittajien rahastot :smiley::tada:

Minäkin ostin esim leaddeskiä aika edullisesti.

1 tykkäys

Minulla ei ole Heeroksen osakkeita, kunhan ihmettelen tätä nykyajan pelleilyä mutta oikeassa olet sijoitusstrategiastani…rahastoihin pitäisi siirtyä ja irti tästä kyttäämisestä. Rivejä ei ole enää montaa jäljellä, joten ainakin yksi riveistä on ns. osa luonnollista valintaa ja loput lienee teilattava kylmästi (jos vain pystyn).

1 tykkäys

Nokia viimeiset 5 vuotta voi,voi!!!

4 tykkäystä

Itselläni on sellainen käsitys, että 15 vuoden nousuputki on saanut piensijoittajat epäonnistumaan - siinä harhassa, että sijoitukset kasvaa itsestään, kunhan vaan osaa ostaa. Tämä on iso harha. Mikään historiassa ei pysty osoittamaan, että nykyinen kasvu voisi jatkua ilman resetointia. Vain reset voi aiheuttaa ison mahdollisuuden. Kaikki muu on hiipumista, myös tuottojen osalta.

15 tykkäystä

Saatat hyvinkin olla oikeassa mutta täytyy aina muistaa, että parhaat meistä (Mikko Mäkiset) kyllä löytävät tulevaisuuden voittajat (en itse kuulu heihin, päinvastoin), joten isoa tiliä markkinoilla voi tehdä aina mutta kaltaisilleni keskivertotallaajille ajat tulevat olemaan (sijoitusjargonilla) haastavat.

4 tykkäystä

Ei kukaan tee isoja tuottoja laskevissa markkinoissa, ellei panosta shorttaamiseen tavalla tai toisella. En usko, että tämä on myöskään Mäkisen valtti. Tämä takana oleva nousumarkkina on toki mahdollistanut hyvät voitot osaaville.

10 tykkäystä

Eikö se Mikko ostellut sieltä pohjilta About 2022? Itsekin ostelin 2022 keväällä ja syksyllä, niin lähes kaikki 2022 ostot on plussalla ihan hyvin. Enkä edes ole treidannut.

Muuten pitää löytää jotain hyvää kohdetta.

5 tykkäystä

Mitä Viljo tarkoitat? Että jos osti 2022 lokakuun pohjilta, niin kaikki on hyvin? Niinkuin sinulla vai? Kaikki kuten sinä osasivat ostaa niitä hyvin menestyviä yhtiöitä, jotka silloin pohjasivat?

5 tykkäystä

Niin että taisi ajoittaa ostot ihan mukavasti, lähinnä johonkin Juha Kinnusen ja Mäkisen twiitti vaihtoon vaan viittasin, että silloin varmaan taitava sijoittaja on helpommin voinut saada tuottoa ilman shorttaamista.

En siis sano, että se nyt niin kauhean helppoa olisi tai että indeksisijoittaminen ei olisi hyvä vaihtoehto.

Mutta olen samaa mieltä toki että lasku markkinassa ei ole helppo tuottoja saada (ainakaan ilman short tausta) .

Mutta pohjilta Han onkin aina nousu markkina, ainakin vähän aikaa.

Oletan, että Mäkinen osaa toki paljon muutakin kuin itse osaan.

Oletan, että ollaan about samaa mieltä :slightly_smiling_face:

4 tykkäystä

Nokiasta irtosi osinko tänään ja kurssi noin puolen prosentin nousussa. Tulee kyllä mieleen, että jokohan tuota yhtiötä olisi lyöty tarpeeksi :thinking:

25 tykkäystä