Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

No eilen oli aika raaka nousupäivä plugilla.

4 tykkäystä

Juu no se kyllä totta, mutta pidempi aikaisesti käyrä on pahasti lasku suuntaan että yhdestä nousupäivästä kovin suurta iloa saisi…

2 tykkäystä


Tästä on tulossa hyvin surullinen päivä meille bag holdereille. Onneksi olen ollut myyjä puolella tänä vuonna.

22 tykkäystä

image

Auts…

22 tykkäystä

Jos joku osti viime viikolla “dipistä”, niin siinä paloi nyt kyllä näpit, ja itseasiassa koko käsi.

20 tykkäystä

EMBRAC_: Ei oikeastaan TA:n näkökulmasta ole tukea kuin 23.035 ja sekin monthly-tasolla. Toivotaan, että se kestää. Itsellä ei positiota ja tähyilen swingiä.


Tuossa viimeinen tukialue mielestäni piirrettynä, jonka sisälllä moni pitkäaikainen sijoittaja tuskailee.

9 tykkäystä

Verneri voi nyt myhäillä :smiley:
Ihan hyvin oli mennyt tähän asti kyllä ostot. Ja vain sillä perusteella piti tyhmänä tarttua viime viikolla puukkoon :expressionless:

**
image
**

14 tykkäystä

Tässä vielä Embracerin ja muidenkin naapurimaan osakkeiden omistajille lisää murhetta myllyyn.

EUR/SEK ATH, eli ei tee kyllä iloista jälkeä jatkuvasti dyykkaava kruunun kurssikaan salkussa. Onneksi itsellä vain yksi rivi Ruotsista.

Edit: @Kaptah5 yleensä heion valuutan arvioidaan vahvistavan ulkomaanvientiä, eli siitä hyötyvät eniten firmat joilla tällaista on paljon. Kääntöpuolena sitten ruotsalaisten yritysten ja kuluttajien ostovoima heikkenee, ulkomaille suuntautuvissa kaupoissa ja kulutuksessa yms.

Itse viittaisin tuolla kommentillani siihen, että salkkujen euromääräinen arvo sulaa jatkuvasti kruunun heiketessä, jos salkussa on rivejä ruotsin pörssistä. Toki nythän on sitten hyvä niitä lisäillä, kun halvalla saa :smiley:

16 tykkäystä

Valuuttakurssit ovat itselle hieman vieraita, mutta eikö kruunun heikkous voi myös vahvistaa sitä, että ruotsalaisia palveluita/tuotteita ostetaan enemmän? Vai olenko aivan pihalla tästä.

7 tykkäystä

Kun funda muuttunut näin suuresti parissa vuodessa TA ei tarjoa oikeellista kuvaa eikä siihen kannata luottaa. Käytännössä tukitasoja ei ole.

2019 yhtiön nimi oli vielä THQ Nordic, työntekijöitä ~2000.
2023 Embracer group, liikevaihto 10X+, työntekijöitä ~16000 ja käytännössä täysin eri yritys kuin vielä pari vuotta sitten.

6 tykkäystä

Tuskailee kyllä, voipi olla tulossa uran suurin yksittäinen turska :cry:, “onneksi” ollaan vielä nelinumeroisissa luvuissa…niihin ei pitäisi koskea mistä ei ymmärrä.

Kiitos any way noista analyyseistä!

5 tykkäystä

Voehan nyt pörssiromahdus sentään. Semmonen päivä. Koko salkku punaisella. Samoin näyttävät olevan myös kaikki indeksit. Ei kai siinä. Semmosta se välillä on. Mutta osaako joku valaista, mistä nyt on oikein kyse?

3 tykkäystä

Välillä tulee tämmöisiä punasia päiviä. Ei kai näille syytä tarvii.

22 tykkäystä

Onko Embracerin laskun syynä siis pelkkä ohjeistuksen lasku vai tuliko jotain muutakin uutista? Melkoiselta puuhastelultahan tuo vaikuttaa kun hetki sitten annetussa negarissa ei kerrottu mitään näistä ohjeistuksista. Eiköhän näinkin järkyttävästi osakkeen arvoon vaikuttava asia ollut jotakuinkin tiedossa negarin aikaan…

Tämä alla oleva meni multa ohi eli ihan aito negatiivinen uutinen saatiin sopivasti osaripäivälle.

Voi harmittaa jonkin verran jos tätä on tankannut negaridipistä. Ei ihan heti uskois, että vastaavassa tilanteessa tankkaava onkin yli 40% tappiolla osaripäivänä, jonka lukemat ovat tiedossa. :confused:

7 tykkäystä

Ja tästä on tultu nyt tunnissa 7% alas.

Jotain itsetuhoista tässä tyylissäni kyllä on. Ehkä alitajunta yrittää polttaa koko salkun pois, jotta jäisi enemmän aikaa tuottavalle työlle? Pitäisi varmaan käyttää enemmän turbovipuja eikä suoria osakeomistuksia, niin homma hoituisi nopeammin.

40 tykkäystä

Oma kokemus on opettanut, että usein näissä tilanteissa lasku tuppaa jatkumaan sen pari päivää kun jengi pureskelee uutisia. Joskus harvoin on selkeä ylilyönti ja kurssi korjaa päivän aikana, mutta itse olen tupannut jäämään kämmenet verillä seuraamaan sivusta laskun jatkumista.

17 tykkäystä

Olisi pitänyt tosiaan odottaa rauhassa, kun pohjaa ei tunnu löytyvän. Minä fiksuna menin ottamaan vielä varmuudeksi X2 Bullia, en suosittele. Pitää varmaan vetää kovat kännit ja katsella rauhassa pari päivää kun loputkin rahat tuhoutuvat tämän kyydissä…

15 tykkäystä

Itse olen vähän pureskellut asiaa niin, että osake mikä on enemmän piensijoittajien suosiossa, laskee pidempään koska n00berot myy vaikka tappiolla. Isommat sijoittajat saattavat katsoa pidempään peliin, myyntejä tapahtuu osittain erilaisten “säädösten takia”. Myydään tiettyyn fundan näyttämään hintaan, ei sen alle.
Nämä ihan vain aloittelijan ajatuksia.

2 tykkäystä

Parempi myydä tapiolla X kuin tappiolla 10 kertaa X

“Kukaan ei halua leikkiä mun kanssa” :smiling_face_with_tear:

No toki tuo on huomattavasti parempi kuin tämä :grimacing:

17 tykkäystä