Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Joo olis vaan Sinkkoa pitänyt uskoa aikanaan, siis kun Nokia osakemäärä tuplaantui ostoksessa.
Osakkeen arvoa määrittää kovien lukujen ohella myös kysyntä ja tarjonta tietenkin.
Vaikka Nokia on parantanut, niin myyjää riittää kokoajan kun osaketta on kuusimiljardia…
Eikä tilannetta muuta Nokain pienet omaien ostot…ovat pisara meressä…

Nokialla pitäisi olla B to C tuotteita, jois kate olisi kunnollinen, kuten vaikka Apple.
Tässä verkkojen B-to-B kaupassa ei tule kuin känsät käsiin…

4 tykkäystä

Niin, Nokia voisi vaikka alkaa valmistamaan sellaisia puhelimia, joilla syrjättäsi Applen ylivoiman ja tulisi markkinaykköseksi. Tai sitten niitä vaakoja ja älykelloja. Eiku, ootas… ei sittenkään.

Jos ja kun yhtiö maksaa lähivuodet doubledigit osinkkoja niin mulle on aivan sama missä kurssi huitelee. Ostan lisää entisten päälle ja käytän markkinoiden yksinkertaisuuden hyväkseni.

12 tykkäystä

Oho. Mikähän Wulffille tuli? :slight_smile:
kuva

5 tykkäystä

Joku osti yhden osakkeen hintaan 3,87€?

19 tykkäystä

Niin minä en usko Nokian doubledigit-osinkoihin…
Tärväävät kassan 6G kehityksen ja taas osakkeenomistajien palkkapäivää siiretään…
No mulla ei enää kovin paljoa ole Nokiaa, että mulle on käytännössä ihan sama mitä tekevät…

2 tykkäystä

Juuri näin, itse otin tämän ainakin ihan vain pidä/pause-suosituksena, kuten Atte kirjoittikin. Sinänsä reaktio on linjassa tai ehkä positiivisempi, koska odotin ehkä itse tähän punaista tauluun tänään kovan nousun päälle. Markkinan mielestä +2,30% on tänään hyvä. :smiley:

Joku pohatta osti ensin 1862e:lla ja osake meni halttiin. Mikä ihme tuohon oli syynä? Enpä ole nähnyt Wulffissa livenä tuollaista, että 3,43e:n jälkeen olisi edes mahdollista tapahtua 3,87e: kauppa. Liekkö mennyt robotit sekaisin…

1 tykkäys

Oliko Keskon 3,5 %:n kurssinousulle tänään jotain suurempaakin syytä olemassa? Vai joko markkinat vain totesivat, että lapun kurssin polkeminen meni ehkä vähän överiksi?

2 tykkäystä

Kauppalehden uutisen mukaan K-ryhmään kuuluva tekninen tukkukauppa Onninen on avannut ukrainan kielellä toimivan verkkokaupan Puolaan. Ensisijaisesti verkkokaupan on tarkoitus palvella Puolan ukrainalaista vähemmistöä, johon kuului jo ennen sotaa noin kaksi miljoonaa ihmistä. Verkkokaupan uskotaan tulevaisuudessa palvelevan myös Ukrainan jälleenrakennusta.

27 tykkäystä

Kesko ja Revenio, joko pohjat löyty?:muscle:

11 tykkäystä

Moni luulee että Ukrainassa olisi paljon jälleen rakentamista mutta näin ei välttämättä ole jos alueet jää venäjän haltuun. Joten tuo voi olla K-kaupalle vain pientä bisnestä

Alueiden jääminen Venäjän haltuun ei ole mikään vaihtoehto, koska se tietää vain sodan jatkoa tulevaisuudessa. Mitä jälleenrakennusbisnekseen tulee, niin sen varaan en paljoa rakentaisi Keskon tulevaisuudennäkymissä. Mutta joka tapauksessa tuollainen siirto verkkokaupan puolella kuulostaa oikein hyvältä. Ihan jo imagon kannalta.

5 tykkäystä

Samaa ihmettelin itsekkin kun tänä aamuna laitoin isohkon toimarin sisään rajahinnalla 18.08, kun ei ollut aikaa katsoa mihin suuntaan avataan… aikamoinen ajoitus taas.

1 tykkäys

Venäjä ampunut 6000 ohjusta Ukrainan, ja ensimmäisen 2 viikon valloitusten jälkeen vain niiden ulkopuolelle eli vapaaseen Ukrainaan joten kovasti jälleenrakennettavaa riittää. 2000 miljardia arvioitiin jälleenrakentamisen kuluksi puoli vuotta sitten mutta tuskin riittää kun tuhoaminen vaan jatkuu, kohdistunut viimeaikoina sairaaloihin voimalaitoksiin yms. Iso kysymys tietenkin on että kuka maksaa laskun, Ukraina on melko köyhä maa ja vienti maataloustuotteita lähinnä.

7 tykkäystä

Tecnotree +5% tänäänkin. Tänään siellä ollut kyllä muutama mielenkiintonen kauppa kun ostettu muutaman prosentin yli silloisen hinnan.

8 tykkäystä

Plug power $10 haamurajalla! Kuulkaa shorttien squishkintaa!

38 tykkäystä

Nokia +0,17%! Eikun +0,21%!
EDIT: nyt jo +0,25%!

To the moon! And beyond!

37 tykkäystä

Tiukkaa tykitystä Nokialta. Ihan tässä liikuttuu :smiley:

19 tykkäystä

Päivän Inderes-efekti, mutta Seurannan aloitus -raportti oli varsin mainio. :+1:

Olen Nordean kyydissä aikas turvallisin mielin, tosin Fortumia lisäilin tänään.

image

33 tykkäystä

Arvosijoittajat varmaan sitten keventelee huomenna, kun noussut liikaa :rofl:

22 tykkäystä