Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Minun salkussa on menossa kova kilpailu. Top 3 huonoimmat:

  1. Softronic AB (publ) : 1.47% / -38.35%
  2. Tele2 AB (publ) : -0.47% / -38.29%
  3. Solteq Oyj : -5.4717% / -31.3699%
6 tykkäystä

Kuukaudessa hyvä yläviisto. Mikäs nostelee ja jokohan on liian myöhäistä liittyä vaunun kyytiin?

1 tykkäys

Mitään hajua lafkasta mutta 60s tutkimisella löysin niin järjettömän määrän pumppia että oletukseni on ihan siltä pohjalta pump&dump. Voin toki olla aivan väärässä kun en edes tiedä mitä tekevät mutta aika iso redflag tuli samantien vastaan.

Edit. Katsoin huvikseni kahvin keittyessä keskustelua tämän lafkan ympärillä ja käytännössä 100% oli puhetta osakekurssista eikä lafkasta. Ihan vaan yleinen huomio että tämä ei ole kovin hyvä asia.





En kyllä tiedä miksi kaikilla on vielä patteriemojeja nimen kyljessä. Älkää kuunnelko ihmisiä joiden nimissä on emojeja😅.

Protip2. Jos kaivosyhtiöt twiittailee pelkästään raaka-aineen näkymistä (valtaosa kulta mainereita etenkin) etkä löydä oikein yhtään relevanttia twiittiä itse kaivoksesta ja lafkasta, niin sekin on semi redflag.

10 tykkäystä

IMG_4854

Oli pakko.

14 tykkäystä

Itekkin nopsaan vilkaisin uutisia ja en huomannut mitään minkä pitäisi nostattaa…

Zaptecin kanssa ei käy aika tylsäksi - eilen hyvään osariin +12% ja tänään otettiin jo 9% alaspäin, kunnes puoli tuntia sitten vaihtui taas suunta (daily gap täyteen?) ja sieltä on jo tultu 3% ylöspäin :sweat_smile:

Yleensä NYSEn avautuminen on vielä moninkertaistanut tämän volan, joten kohta mennään ja kovaa - suunta on vain vielä auki :see_no_evil:

11 tykkäystä

AMC 10-1 RS valmiina ja heti lähdettiin vauhdilla tavoittelemaan 2 taalaa uudelleen :grimacing:

3 tykkäystä

Surgical Science Sweden AB (SUS) on tänään julkaissut mielestäni ihan hyvän osarin ja kurssi laskee lähes -20%

Mistähän syystä moinen reaktio :thinking:

2 tykkäystä

@Spitz Arvostuskertoimet… edelleen aivan uskomattoman korkealla tasolla

Romahdus oli shorttirapsa, kvartaalirapsa oli ilmeisesti shorttirapsan maalailemaan kuvaan varsin positiivinen, ja olihan tuolla tällainen:

https://www.kentuckytoday.com/news/business/eos-energy-enterprises-partners-with-acro-automation-inc/article_21cf304b-837a-58a1-a499-86ba8123b1d7.html

Mut joo, aika sekavaa on keskustelu tuon osakkeen ympärillä, en itse ajatellut koskea näillä hinnoilla.

2 tykkäystä

Pelkästään hyvät osarit eivät riitä enää tässä markkinassa korkeiden kerrointen kasvuyhtiöillä.

Esim. Nvidia veti eilen järisyttävän kovan osarin ja osakkeen kurssi on tällä hetkellä vain +3%

3 tykkäystä

Surgical Science Q2 2023: Industry/OEM sales in line but softness in Educational Products (redeye.se)

No sehän eskaloitui nopeasti. Tällä vauhdilla firman arvo on nollassa ensi tiistaina :upside_down_face:

6 tykkäystä

Huomennahan sitte yhdistetään APE:n kanssa, ja selvinnee? että onko siellä naked shortteja vai ei.

1 tykkäys

Hieman yllättäen nvidia-ralli ei jaksa kannatella enää AMD:tä eikä SMCi:tä. No höh. AMD jo -5% taulussa.

4 tykkäystä

Helsinki se taas kyntää muun maailman mukana. On tämä kyllä surkuhupaisaa touhua.

8 tykkäystä

Nyt alkaa olla jo jälki semmosta että tästä kun kun tyhjentäisi salkun niin ei tarttis lopunikään maksaa enää veroja. Tai ainakaan 5 vuoteen

52 tykkäystä

Mulla sama tilanne. Aattelin että noin 5 vuotta voi mennä kun tappiot kiinne. Mutta otan ne vielä.

2 tykkäystä

Cartoon gif. Jerry on Tom and Jerry shakes in terror as his limbs stay stiff and his eyes bug out.

40 tykkäystä

Ja kun minä taas aattelin että 5 vuotta on verovähennyksissä luovutustappiot

1 tykkäys