Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 2)

Ja heti kun Alokas kirosi pohjia, kurssi kääntyi.

image

Vihreä palkki lähti ylös kun @Sijoittaja-alokas kauhisteli. Ja päivän huiput 3.4995 ovat alokkaan hehkutuksen hetkeltä.

Hyvin toimii. Pitää vain virittää botti joka reagoi tarpeeksi nopeasti Alokkaan postauksiin.

37 tykkäystä

Markus myi 146k e 6.9. eikä sen jälkee oo ainakaa ilmotuksia tullu. Onko sulla jotain sisäpiirin sisäpiiritietoa?

7 tykkäystä

Oon ihmetellyt et miten Harvia pitää pintansa ku paljon varmemmatkin rytisee.

Rakennusfirmoja menee siihen tahtiin konkurssiin, että jää yks jos toinenkin sauna tekemättä. Ois kiva hypätä itekin kelkkaan, mutta odotan jotenki negaria.

5 tykkäystä

Kesko tehnyt tänään 36kk pohjat, odotetaanko tältä vuodelta tappiollista tulosta vai mikä aiheuttaa tämän aliarvostuksen, aika äimän käkenä olen.

4 tykkäystä

Oon huomannut. Ostin. Salkun toiseksi suurin setti. Sieluun sattuu.

5 tykkäystä

Makaa hiljaa. Aivan rauhallisesti. Tuijota kattoon. Hengitä syvään. Nyt avaa AOT. Peitä ensin päivän tuottolukema kädellä -äläkä kans kato sitä!

Sulje silmistä kaikki punaiset lukemat äläkä ajattele niitä :face_with_peeking_eye: -pidä pää tyhjänä niistä… Tuijota vain sitä yhtä ainoaa vihreää riviä -aaahhh! Mikä nautinto! Voi ei, nyt sekin vaihtoi väriä -aaaaarrrggghhh :triumph:

Ja paskat, aivan sama, tekisi mieli heittää koko turskaläjä jorpakkoon, mutta kun ei voi :sweat:

Hengitä syvään, makaa hiljaa, silmät kiinni. Kuvittele makaavasi jossain paratiisisaarella taskut täynnä isosti voitolla olevia vetylappuja. Nukahdat. Heräät kun vetylappujen sijasta taskuihin on ängennyt aivan älytön läjä turskia -aaarrgghhh, tämä on epäreilua, ei etes kuvitella enää saa :zipper_mouth_face:

28 tykkäystä

Eiköhän tämä alamäkeen saada näillä saatesanoilla viimeistään loppuhuutarissa. Kiitos.

9 tykkäystä

Hei, Mandatum jäi päivän päätteeksi hieman plussalle, Ja enää vähän yli 5 miljoonaa lappua loppuhuutarissa. Rauhoittumaan päin…

7 tykkäystä

On ollut kyllä eri lysti päivä… Mandatum ja sit tämä kaksikko. :smiley:

image
image

11 tykkäystä

Tässä ihmetellyt, että miksi UPM:n kurssi on pitänyt niin hyvin. Tänään päätös 31,71 euroa, mikä ei ole kovin kaukana ATH-luvusta (37,14 euroa). Eikö metsäteollisuuden pitäisi olla rakennusteollisuuden ohessa se mikä ensimmäisenä taantumassa teurastetaan? Sinällään ei haittaa, kun UPM:ää salkussa, mutta lisääkin tekisi mieli ja tällä hetkellä koen, että paljon parempia tuotto-odotuksia on näissä yhtiöissä mitkä ovat ottaneet -50 % pataan.

5 tykkäystä

Alkaako olla klassikon aika: “Jos nyt oikein positiivisesti katsoo, niin voisko sanoa, että ainakin laskun kiihtymisnopeus on hidastunut?”

43 tykkäystä

Tekeehän ne kaikkea muutakin kuin vaneria tai muuta raksalla käytettävää tuotetta: UPM.FI | UPM.FI

4 tykkäystä

Liitänyt kusetusmarkkinan tutkan alla kunnes

:wink::wink:

17 tykkäystä

Tietääkö nämä short sellerit jotain mitä minä en tiedä? Perustuuko tää climate tech -osakkeiden shorttaus pelkkään makroon, as in korkojen nousuun / niiden pysymiseen korkeammalla pidempään? Kyllähän ilmastonmuutos pitää ratkaista oli makro mikä hyvänsä? Jopa ihan kannattavia firmoja tällä sektorilla lyödään kuin vierasta sikaa.

Edit.

Olenko tosiaan näin sokea optimisti?

Kaikki Trumpin tuoreet puheet, joita olen jossain videoklipeissä nähnyt, ovat olleet puheen puuroutumisen lisäksi täysin vailla punaista lankaa. Eihän hän voi voittaa? Ja jos hän voittaa, eihän sekään ole climate tech firmoille mikään kuolemanlaukaus. En jaksa millään uskoa, että tuollainen seniili saa maan ilmastoratkaisujen markkinaa ajettua alas edes presidenttinä.

7 tykkäystä

Ajattelisin ainakin näiden vety-yhtiöiden kurssien alashakkaamisen perustuvan seuraavaan, minkä nämä markkinahäiriköt ovat pointanneet:

  • Velkaisia yhtiöitä, tatvitsevat lisärahaa ja sen hinta onkin nyt odotettua korkeampi
  • US-hallinnon ikuinen veivaus siirtänyt jatkuvasti lopullisten IRA-sääntöjen julkistusta. Tulee näkymään isosti vihreän energian yritysten kannattavuudessa, kun tukidollareitten tuleminen edelleen sumun peitossa.
  • Mitä pitemmälle IRA-vatulointi jatkuu, sitä pitempään shorttipetterit juhlii ja kurssit putoaa…
5 tykkäystä

Ja sitten on alati nouseva riski Trumpin valinnasta presidentiksi. Uusiutuvat eivät tule juhlimaan Trumpin kaudella.

2 tykkäystä

Valitettavasti usan pressa voi tehdä vaikka ja mitä. Joko unohdit miten kävi EPA:lle (environmental protection agency) trumpin kaudella?

E: linkki

10 tykkäystä

Tämä on vaarallinen mentaliteetti sijoittajalle, on tullut varsin selväksi. Olen itse lopettanut tunnepohjaisen sijoittamisen. Paras ohje minkä olen hetkeen kuullut, miten tehdä rahaa pörssissä on “just follow the pretty colors” :stuck_out_tongue:

3 tykkäystä

Ilmastonmuutos ratkaistaan kun se on taloudellisesti kannattavaa.

Poliitikot voivat patchata regulaation siihen asentoon että se on sitä. Tosin pitää katsoa että se tehdään kaikkialla tai bisnekset valuvat maihin jossa regulaatio tarjoaa paremman bisnesympäristön (koska ilmastosta ei siellä tarvitse välittää, tai siis tarkemmin siitä välittämättä jättäminen on taloudellisesti kannattavaa) ja tämä voi välillisesti tappaa yritykset jotka kenties auttaisivat asiaa.

Jos jotkut maat eivät kiinnostu regulaation tunaamisesta kohdalleen tai valvonta ei napostele, asiasta kiinnostuneiden maiden pitää käyttää tarvittavia keinoja asian auttamiseksi - tullit ja tuontikiellot tulevat ainakin ensimmäisenä mieleen. Muuten on ihan oma vika jos homma kusee.

Saa suorittaa.

Kaikki muu on idealistista huttua.

6 tykkäystä

Valtettavasti näin voi olla. Sen “seinähullun” valinta olisi iiiso takapakki koko vihreälle siirtymälle, vähän pelkään itsekin sitä. Lasken sen varaan, että Trumppia ei tule valituksi. Jos tulee, vetylappujen raketointi, jos sellaista on ennen vaaleja päässyt rapahtumaan, pysähtyy kuin seinään :face_with_head_bandage:

Vaalien aikaan pitää olla sormet näppäimillä ainakin tuon minun salkun sisällön kanssa (vety-vety-sähkö-vety…). Jos vaalit hävitään eli Trumppi voittaa, siinä sekunnilla poistuu kaikki plussalla olevat vety-yhtiöt salkusta ja mahdollisesti turskalla olevat jää odottamaan seuraavia vaaleja :astonished:

Rakastan republikaaneja ja aivan erityisesti Trumppia! :angry:

2 tykkäystä