Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

Tuo on yksi niitä harvoja osakkeita, joissa oikeasti tapahtunut kunnon short squeez. Tuota shortattiin armotta loka/marraskuun dipissä viime vuonna ja sitten tulikin Bidenin valinta ja kaikki vaihtoehtoiset lähti kunnolla keulimaan. QS kanssa sattui vielä tulemaan uutisia heidän läpimurrostaan solid staten osalta, Volkkari sijoitti firmaan 100 miljoonaa ja taisi Gatesikin lyödä tähän rahaa. Vähemmästäkin lähtee kunnolla shortattu kuponki nousemaan :slight_smile:

Edit: ja tietenkin rokotehelpotusrallikin iski tuohon samaan kohtaan.

Edit2: ja pieni floatti heti mergerin jälkeen ennen S-1 julkaisua.

Mikäs ton sai taas keulimaan noin? Ihmetelly pari päivää

Edit3: pitäisi varmaan jaksaa lukea tarkemmin :slight_smile: Joo, ei mitään hajua mikä tuota keulittaa juuri nyt. Näyttäisi myöskin Romeo olevan akkupuolelta kauheassa rallissa ja siinä on kyllä lappu, joka ei tuota ainakaan ansaitsisi. Olisko QS kohtalla taas shortit pistämässä kiinni, kun aika moni EV-puolen lappu ollut nyt nousussa.

4 tykkäystä

Niin tai sitten yhtenä iltana :partying_face: :pray: :grin:.

No eihän tällä Quantumscape Corp viikon hikisellä nousulla @Vodel1 todellakaan vielä kuuhun mennä :joy:… Mutta hyvänä muistutuksena niille jotka ovat unohtaneet hypet… ne tulee vielä. Ja entistä voimakkaampina… Nyt on ollut puoli vuotta aikaa kerätä tulevia timantteja ilmaiseksi salkkuun :slightly_smiling_face:.

16 tykkäystä

Juu ei tule kuule enää tapahtumaan tuollaista megalomaanista hypeä joka näissä oli vuodenvaihteessa. Mutta tottahantoki aina voi unelmoida!

6 tykkäystä

@Niinpa miten minusta tuntuu että olen kuullut tuon joskus aikaisemminkin :grin: :wink:

24 tykkäystä

Ehkä tällä on jotain tekemistä pompun kanssa :sunglasses:

7 tykkäystä

Otetaan tälle deSPAC - WSB- low-float - short-squeeze - hype saagalle odotettu päätös

Päivän status 23.9.
image

Ja näissä luvuissa käytiin vain viikko sitten, TMC piikkasi vielä 15$ pinnassa.
Eli huipuista 50-60% alas todella nopeasti koko kolmikolla.
image

OPADista jäi hyvin tuottoja, mutta todella paljon enemmän olisi ollut otettavissa paremmalla riskinhallinnalla. Viimeiset lähti vasta eilen noin 11,50$ hinnoin.
Oppia tarttui taas ja onneksi omaksi kohtaloksi ei kuitenkaan se “greater fool”

OfferPad on edelleen fundaltaan mielenkiintoinen ja jää seurantaan myös pitkän sijoituksen kohteena. Toistaiseksi kuitenkin sivusta seuraten.
Q3 jälkeen mahdollisesti uudestaan ostoa, jos ei aiemmin tule sopivia entry paikkoja. Isot liikkeet huomioiden näin voi käydä jo viikon parin sisällä, kun mergerin ohessa merkittävät osakkeet vapautuu myyntiin.

7 tykkäystä

Veikkaan että @Meri teki yhdet foorumin kovimmista tuotoista viime vetyhypessä, ja uskon että tämän “virheen” toistaminen sopii hänelle😊

30 tykkäystä

Täällä on nyt foorumilla muutamiakin kommentteja silmiini sattunut, missä arvioidaan henkilöitä joidenkin kirjoitusten perusteella kusipäiksi… Siksi postaan tämän ja kysyisin, että pitääkö täällä nyt ihan välttämättä niin toimia?

Eri mieltä saa ja pitää olla, tyylejä on monia ja vaikka hyvääkin tarkoittaisi niin kuin sinäkin taidat lähtökohtaisesti tehdä, niin kyllä tuollaiset arviot voisi muotoilla joko asiallisemmin tai jättää kokonaan välistä?

85 tykkäystä

Kyllähän sinä saat laittaa rahasi mihin haluat, mutta jos teet sijoituspäätöksesi peesailemalla internetin keskustelupalstan kirjoituksia ja niin turha peiliä syyttää jos naama on vino.

@musa_2 ja @Kale1 kyllä teidän lempeää possuenergiaa todellakin tarvitaan varoittelemaan tänne sijoitusmaailman “pahuudelta”. Suurin vaara ei taida olla se pörssi itse eikä sen romahdukset ja hypetykset vaan sijoittaja itse.

23 tykkäystä

Kyllä @Meri toi tänne ihan hirmuisen määrän tietoa omista tutkimuksistaan, joiden perusteella sitten jokainen pystyi itse tekemään päätöksen peesata tai olla peesaamatta. Uusiutuvat on isossa kuvassa vasta aloittamassa liiketoimintaa, joten ainakin itse seuraan mielelläni ko. aiheita tällä palstalla.

Lisäksi nuo henkilökohtaisuuksiin menevät vihjailut voisi pitää kokonaan omana tietonaan.

41 tykkäystä

Samaa mieltä kyllä siitä että aivan liian vihasävytteistä palautetta @Meri on saanut. Ja juuri tuota informaatiota Meri on tuonut paljon useista firmoista, toivottavasti hän jatkaa sitä! :slight_smile:

Kuitenkin on myös aiheellista kysyä, mihin katosi Merin päivitykset Salkun tuottokehityksestä kun tämä “vetyhype” tms. lakkasi alkuvuonna? Mikä on Merin tuottolukema tuon jälkeen? Mielestäni olisi oikeasti hyvä tällaisten foorumien kannalta että ne jotka päivittää aktiivisesti tuotto%-lukemia nousun aikaan, päivittäisivät niitä myös laskun aikaa. Hieman vääristynyt kuva saattaa joillakin olla nimittäin Merin salkkukehityksestä, sillä se ei voi olla kovin mairittelevaa viime aikoina jos omistukset ovat samaa mitä huippulukemissa oli.

75 tykkäystä

Täytyy kyllä sen verran peesata edellisiä että kyllä nämä tietäjät ovat olleet mukana isolla panoksella ja nostaneet kovat tuotot noista kaikista edellä mainituista. Alkaa kuulostaa nuo riidanhaasto-kommentit ¨naapurikateudelta¨
Itse makselin oppirahoja aikalailla tuossa helmikuun vaihteessa, en oikein tiennyt mihin lähdin mukaan.
Tämän jälkeen opiskelin hieman lisää ja nyt toivottavasti hahmotan kuplan ja hypen merkit ajoissa.

Olen aikaisemmin nostanut nimimerkkejä täällä esille, varsinkin nuo yllämainitut kolme, ovat omassa seurannassa hyvin tiiviisti koska pohtivat asioita järjellä ja tuovat omat mielipiteet tänne muiden luettavaksi.
Meri voisi toki kirjoittaa enemmän, viime aikoina ollut hiljaista foorumilla :blush:

Sitten niistä oppirahoista:
tuotto % 24-9
Mua ei henkilökohtaisesti tämä ihan älyttömästi harmita, koska opin siitä toivottavasti jotain.
Onneksi sattui sijoittamisen alkutaipaleelle, vuosi siitä kun vaihdoin rahastoista osakkeisiin.

Tänä vuonna on tullut muutama onnistuminenkin ihan äskettäin:



EDIT: Tuo zaptec oli virheellisesti mennyt koko positio Stoppariin, täyty ostaa jälkeen pieni possa takasin päin…

Nykyään käytän stoppareita aktiivisesti ettei iske putkinäkö päälle.
Tutkailen tilannetta ja ainakin Zaptecia tulee lisättyä vielä koska omaan mieleen osake jota jaksaa seurata.
Tuo Magnet on myös milenkiintoinen mutta jakavat tietoa omaan makuun vähän suppeasti koska tekevät eri valtiolle palveluita ja stalkkeri softaa.

Keep on going! Aina löytyy joku jota ajatus ei miellytä, usein siitä tietää että saattaa jopa olla itse oikeassa.

3 tykkäystä

Siitä olen samaa mieltä että @Meri toi valtavan panoksen informaation muodossa vetyhypen ympärille. Kukaanhan ei kenenkään tuottoja tiedä, merihän hiljeni sillä hetkellä kun vedyt lähtivät pulkkamäkeen johon hänellä tietysti on täysi oikeus kuten kaikilla meillä.

Sekin pitäisi olla itsestään selvää, että aikuiset ihmiset vastaavat itse mihin rahansa laittavat, ihan turha siihen on alkaa mitään lapsilukkoa virittelemään.

Tämä on ensimmäinen foorumi jossa ollaan kovasti huolissaan siitä, että saavatko aloittelijat liikaa informaatiota ja johtaako se sitten huonoihin päätöksiin. Ihan kuin tiedon panttaaminen olisi jossain asiassa tuonut mitään hyvää. Jos aloittelijat huolettavat, onhan tuolla olemassa blogi-osio johon @Astrix ja @terva_xyz ansiokkaasti tuottavat sisältöä jo nytkin.

14 tykkäystä

Menee ohi aiheen nämä viimeiset viestit. Foorumilla olisi näillekin omat ketjut. Jatkakaa vaikka kahvihuoneessa rakentavan palautteen antoa, kaikkia ei kiinnosta jos joku on rakastunut toiseen foorumilaiseen, tai jos joku vihaa toista… ainakaan välttämättä tässä kurssispekulointiketjussa.

18 tykkäystä

Itse tienasin reippaan 250k @Meri ja @jaska1 tutkimustöiden ansiosta. Tein exitin tuurilla suht hyvään aikaan. Kukaan ei voi tietää millon kuplat puhkeaa. Kiitos :call_me_hand::beer:

92 tykkäystä

Itse otin 250k keulat joista tultiin pahimmillaan 220k alas kun en ottanut exittiä :laughing:

Edelleen -30 % helmikuun huipuista, mutta toisaalta +30 % lähtöviivalta :v:

39 tykkäystä

Mitkäs ovat päivän uutiset kun pörssissä otetaan takapakkia? Toki alla on 2-3 nousupäivää, mutta esim. Cargotec -4% laskussa.

Saksan teollisuus, Evergrande, Kiinan banni Cryptoille, tuotto-odotuksien laskua maailmanlaajusesti, take your pick…

5 tykkäystä

Mä tienasin Plugilla 77e

Mutta autas armias, jos 61e ostetut Plugit olis vielä salkussa :shushing_face:

(Vitsillä kaivoin Nordnetistä kun on vähän pienemmät voitot ;D)

7 tykkäystä

Kyllä Meriä tuli peesattua, eikä hävetä yhtään​:grin:jotain on miinuksella jostain keritty ajoissa ulos, mielelläni kuulisin näkemyksiään nykymenosta jne, riskillä mennään usein peesissä, joskus kantaa joskus ei. Ihan oon itte rahani laittanut ja en valita. Hyvää menoa oli silloin hauskaa ja jännittävääkin. :grin:

10 tykkäystä