Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut - ketju (Osa 1)

No ei aukea yli 30 euroon. :smiley:

5 tykkäystä

Kerpeles, mä jo aloin ajattelemaan että pikavoitot taskuun ja loputkin kasvuyhtiöt lihoiksi… :rofl: :rofl:

7 tykkäystä

Kempower:

Nyt on kyllä taas sellainen pieni epävarmuus että kuka koijaa ketä, mutta aikamoista on meno.

32 tykkäystä

Ei saakeli, että nonnerot lappaa Kempoweria kalliilla salkkuun. Ettei vaan kävis huonosti…

EDIT: Onks noi ulkit muuten niitä “pitkäaikaisia institutionaalisia sijoittajia”? Jaksoihan ne sentään pari minuuttia holdailla. Pikavoittojahan noi ulkitki hakee ja näemmä piensijoittajien kustannuksella.

70 tykkäystä

Mikä Autostorea noin paljon pudottaa??

No, onhan se sijoituscase heidänkin osalta varmaan nyt muuttunut.

Jos alunperin ajattelivat vaikka 50% arvonnousua 3v akselilla ja nyt sen sai oikeastaan heti. Etkö itse olisi ollut valmis kääntämään takkia? Kuinka hölmö rahastonhoitaja se on, joka ei tartu (edes osalla positiostaan) mielestään “ylihintaiseen” ostotarjoukseen? :smiley:

12 tykkäystä

Totta pirussa myisin pois. Mutta on mielestäni huono argumentoida yleisöannin kokoa suhteessa instikka-antiin sillä että institutioannin puolelta saadaan pitkäaikaisia omistajia, kun todellisuudessa he lyövät laput laitaan ihan samalla tavalla kuin me piensijoittajatkin kun hinta karkaa.

47 tykkäystä

Meiltä puuttuu nyt pari datapistettä luotettavan tuomion antamiseen:

  1. Miten samat insituutiot olisi käyttäytynyt, jos olisi pysytty antihinnassa (vs piensijoittajat)
  2. Miten ison osan positiostaan nämä ovat myyneet A) per instituutio, B) yhteensä instituutioannin allokaatiosta?
  3. Oliko Kempowerilla vanhoja omistajia lock.upien ulkopuolella? Onko nyt myyvät instituutiot myymässä annista saatuja lappuja vai muita (en enää muista itse)?
3 tykkäystä

Kyllä, juuri näin. Alkuperäinen heittoni olikin hieman kieli poskessa heitetty kommentti (kuten tämä koko ketjukin) aiheesta, kuten varmaan huomasitkin. Luotettavien johtopäätösten tekeminen osakemarkkinoilla on muutenkin yleensä hyvin vaikeaa tai mahdotonta, kuten myös tässäkin tapauksessa.

1 tykkäys

Mind industriesta saattaa tulla tälle viikolle mukava + merkki salkkuun. Vielä eilen market cap oli 19milj. USD ja afterissa jo 30 milj. USD. Johto on ostanut koko ajan lisää markkinoilta kurssin laskiessa. Olen tehnyt käytännössä koko ajan samaa Pre market + 50%. Uusi yhteistyö US NAVY:n kanssa julkaistiin eilen. Joskus se putoavaan puukkoon tarttuminenkin kannattaa - Näihin nousuihin on hivenen haastellisempaa ehtiä mukaan, jos meinaa nouseviin kursseihin ostaa :laughing:

9 tykkäystä

Goldman Sachs Bank Europe näyttää tarjoacvan ostopaikkaa Fodeliassa…! :thinking:

Meme collapse näyttää jatkuvan , sama tahti ainakin Gamestopissa, CAR sinnittelee vielä

image

5 tykkäystä

Aika haipakkaa menoa taas uraanin puolella. @Luke7 Tuus kertoo mitä pitää tehdä, kun tekis mieli lapata lisää.
Alkaa olemaan osa vielä paremmissa hinnoissa kun viimeksi, jos vielä saatais vedettyä aivan ylimyytyyn tilaan niin pakko lähtää ostoslistojen kanssa kaupoille.

Näyttää Remedy hoitelevan kohta salkun syöksykierteeseen, tarttis varmaan analyytikkojen vähän rukkailla noita tavoitehintoja alaspäin. :grin: :grin: :grin:

7 tykkäystä

Upstart saa taas päivittäisen pahoinpitelyn mr marketilta. DCA taistelu mulla menossa markkinoiden kanssa, toistaiseksi markkina nokittanut vielä jatkamalla laskua. Mutta 2022 luvut näyttävät kyllä erinomaisilta fundapuolella, joten jatkan jalassa roikkumista :sunglasses:

5 tykkäystä

Hyzoni taistelee kyllä hienosti plussalla !

22 tykkäystä

Tuohan on jo ihan Payshit menoa :slight_smile: Vaatimaton 65% laikkaus kahdessa kuukaudessa.

Jenkkilässä paniikki nousee ja suurella osalla koko viime viikon nousu pyyhitty pois ja useammalla ollaan omikron-kuoppaakin syvemmällä jo.

kuva

Alkaakohan olemaan jo huominen Fedin satutunti hiljalleen hinnoiteltu, vai nähdäänkö kunnon kuoppa taas huomenna, kun markkinat jälleen yllätyy täydellisesti siitä, että inflaatio jyllääkin :slight_smile:

Edit: Upstart onkin näemmä edelleen vaatimaton +500% vuoden takaisesta, eli onhan sillä vähän varaa pudotellakin :smiley: Melkein 20-bäggeri ollut parhaimmillan tänä vuonna.

10 tykkäystä

Markkinalla on sitä pelkoa ilmassa kun on epävarmuutta mitä Powell turinoi huomenna. Heti kun on varmuus, eiköhän dipinosto taas lähde käyntiin. Lisäpunainen vaatisi että FED ilmoittaa jotain yllättävää ja tietty sen riski on hieman koholla jonka vuoksi porukkaa hyppii katsomoon.

25 tykkäystä

Joo Upstartilla maaninen nousu ylös elokuusta lähtien varsinkin ja nyt ”mukava” paluu vuorenhuipulta alas. Mutta fundamentit ovat samaan aikaan vaan entisestään parantuneet. P/E vuodelle 22 on nyt jossain 50 luokkaa. Kasvu jossakin 50-80% välissä. Gross margin 85%. Milloin pohjat mahdoton sanoa mutta itse olen luottavainen kun vaan keskittyy 2-3 kk sijasta vähintään 2-3v eteenpäin.

4 tykkäystä