Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Tämä ampuu🤩

6 tykkäystä

image

Volvo Car taas vaihteeks syöksyy

6 tykkäystä

No minulla ainakin on hyvin vetypitoinen salkku. Eikai tässä mitään isompaa fiilistä ole, jokatapauksessa kasvusijoittana tarvitsee tiettyä painetta kestää. Salkku pakkasella, mutta toisaalta niin se todennäköisesti olisi muutenkin. :grin: Tällä hetkellä salkussa on hirmuinen ralli päällä melkein koko ajan. Toinen osake vetää ja toinen työntää, joten kokonaisuutena ei se oikein mihinkään liiku tällä hetkellä. Kai se on merkki jostain tuokin.

Itse näen lähitulevaisuuden siten, että hyvä vetyalan firma saavuttaa break even tason seuraavan kahden vuoden sisällä. Jos ei saavuta niin monttu kutsuu. Oletan myös, että vahva kasvu jatkuu koko vuosikymmenen.

@DayTraderXL Antoi ehkä parhaan mahdollisen vinkin: Älä yritä onkia pohjilta vaan nappaa kiinni kun käänne on tapahtunut. Näin varmaan on fiksuinta, jos miettii kelkkaan hyppäämistä. Jokaisen toki on mietittävä ne kriteerit milloin tuomitsee käänteen tapahtuneeksi.

Oma ajatus oli kasata vetyä salkkua viime vuoden loppuun asti ja siitä sitten katsella muita sektoreita jne. Pidän siitä kiinni, kuitenkin seuraan edelleen sillä silmällä noita vetylappuja josko tulisi paikka lisäostolle. Eli jos joku yhtiö oikein huutaa että on halpa vs lähitulevaisuuden näkymät, niin kyllä minä sipaisen lisäpositiota. Hexagon Purusta seuraan kyllä tarkasti tästä syystä. Toinen mielenkiintoinen on tuo Ballard Power. En pitäisi ihmeenä jos Fordi tekisi peliliikkeitä sen suhteen.

SP500 kiihottaa tänä vuonna. Se on todella top heavy tällä hetkellä, jopa historiallisesti katsottuna. Joten voi olla, että siellä saattaa löytyä hyviä nousijoita Magnificient 6:n ulkopuolella.

11 tykkäystä

“Äärimmäisen riskinen hypeyhtiö” raketoi!

image
Legion GIF by eUnited - Find & Share on GIPHY

35 tykkäystä

Tän yhtiön piti olla jo arkussa, mutta ylösnousemus on toteutumassa? Uusi toimari aloitti vuodenvaihteessa ja nyt tulee tietoa tuotannon ja myynnin käynnistymisestä😳

5 tykkäystä

Jokohan tämä alkais pikku hiljaa heräämään horroksesta. Tilinpäätöskin ensi viikolla. Vielä on kurssilla vara nousta kun käppyröitä ja hinnoittelua katsoo…

11 tykkäystä

@Mikael_Rautanen, en nyt tarkoita pahalla, mutta sun ei ehkä kandeis meemeillä:
image

54 tykkäystä

Tehokkaat markkinat. Selkeästi kaupankäyntibotit seuraavat meemi-aktiviteettiani. Itse en ole varma kumpaan suuntaan sen pohjalta treidaisin :smiley:

44 tykkäystä

Taitaa taas koko Tukholman pörssi olla luisussa. Hirveästi ei näköjään se Nato-jäsenyys (käytännössä jo varma) kuitenkaan Pohjolan pörssien arvostusta sijoittajien silmissä nosta :thinking: No, lohduttavaa ettei tämä koskenut ainostaan Helsingin pörssiä :smile:

Olen siis kyllä Pro-Nato, mutta vähän näyttää sille, että ne puheet Naton ulkopuolella olemiseen liittyvistä maariskeistä eivät perustuneet kuitenkaan ihan konkreettisiin markkinasentimentteihin.

E: Taitaa Kiinan pörssin tilanne vetää alas esimerkiksi juuri Volvoa ja OX2:sta plus monia muita.

3 tykkäystä

Minä voin varmaan ottaa ainakin osan kunniasta. Heitin muutamassa erässä laitaan jonkin verran lappuja. Katsotaan palaanko omistajaksi myöhemmin :grin:

1 tykkäys

Joku päätti luopua noin 200 000 kpl erästä Nokian renkaita muutamaan minuuttiin.

13 tykkäystä

Hmm, eipä tuo nyt kummoista kuoppaa tehnyt, shorttareiden viimeisiä korinoita kunnes mennään ylös heidän vivulla? :sunglasses:

1 tykkäys

Tire Firms Raided by EU Watchdogs Over Suspected Cartel

5 tykkäystä

Noksu osaa sen parhaiten, meinaa laskun.

-3,3% n. 6milj. lapun vaihdolla. Erkki toki laskee myös, mutta n -1,8%

Embracerikin vetää tuttua -5%

8 tykkäystä

Samaa tässä pohdin.

18 tykkäystä

Taas riippuu mitä ajanjaksoa korostaa. Itse viittasin juurikin loppu- ja alkuvuoden alamäkeen, että ei meinaa nyt oikein lähteä sielläkään. Pitemmällä aikavälillä on toki tuottanut tässä monelle Helsinkiä paremmin.

Nato-jäsenyyksillä ei kuitenkaan näytä olevan välintöntä suoraa vaikutusta sen enempään Helsingin kuin Tukholmankaan pörssiin. Toisaalta aikajakso on ehkä vielä liian lyhyt senkään lopulliseksi arvioimiseksi.

Joku vaan sattui saamaan tuon kartelliuutisen vähän muita aikaisemmin. Jos olis TEM kyseessä, niin varmaan olis Wilenius :laughing:

20 tykkäystä

Historiassa testitulos kusetukset ja nyt epäillään kartellista. Ilmeisen rikollista toimintaa tuo renkaiden valmistus :joy:

24 tykkäystä

Eiköhän sen NATOn vaikutus näy ensiksi itse investoinneissa, joka taas heijastuu aikanaan pörssiinkin positiivisena asiana.

Tällä hetkellä pohjolan pörsseissä ei ole ilmasta boolia pöydällä, rai rai tai räntä på räntä ei soi ja rahat sukanvarressa lyö indeksin.

:people_hugging:

4 tykkäystä

Melkein 3M kpl Tyresin vaihto tänään, lähes kaikki klo 16 uutisen jälkeen. Oliskohan Venäjällä toimineet valmistajat tehneet jotain sopimuksia keskenään?

3 tykkäystä