Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Volvohan läksi. Se on jo pari euroa plussalla :face_with_peeking_eye: Pelimies olisi tankannut eilen, mutta aina ei vaan osu.
volvocar1

16 tykkäystä

Tämä oli tammirallissa todella paska valinta, mutta helmiralli näyttää alkaneen paremmin.

29 tykkäystä

Mandatum. Auttakaa ymmärtämään. Mitään uutisia ei etsimisen tuloksena ole tullut, ja tänään 1.2.2024 firma mukaan OMX25 indeksiin. Mikä Mandatumia painaa? Reilu 4 % miinusta sen jälkeen, kun tuli tieto, että asteen yllättäen Mandatum mukaan indeksiin jo helmikuussa (vakioehtona oleva 6 kk kurssihistoriaa ei vielä ollut). Päinvastaista mitä voisi odottaa, kun rahastoilla paine ostaa, ja fiksata salkkunsa indeksin mukaisiksi.

SSAB tippui indeksistä pois, ja viikon sisällä +5,53 %. Tänään tosin -3,91 % tätä viestiä kirjoitettaessa. SSAB:ssä selkeästi normaalia tasoa suuremmat kaupankäyntimäärät nyt viikon sisällä, mutta Mandatumissa rahastojen ostoja ei näy viikon sisällä. Pikemminkin tänään vaihtoa mutta kurssi “putoaa”.

image

SSAB:ssa tietysti varmasti näkyy jossain määrin omien osakkeiden osto, mutta tuo Mandatum outo.

2 tykkäystä

Varmaan ihan perus heiluntaa tai haluttu ottaa voittoja talteen johonkin nopean voiton toivossa (ja pelokkaat paperikädet myy paniikissa kun dippaa 2%), lisää itse vaan tyytyväisenä dipistä jos on kassassa pätäkkää :+1:

Itse kyl varmaan venaan lisäyksen osinkodipin ajankohtaan.

3 tykkäystä

Tänään OMX Helssinki 25 miinus 1,35% ja OMX Sto 30 plus 0,81%. On se jännä.

P.S. Hyödynsin myös Mandatumin dipin, osinkopuolue kiittää!

6 tykkäystä

SEB antoi aamusta suosituksen alennuksen. Ei enää suosittele Mantan ostamista, pitämistä kylläkin.

4 tykkäystä

29 tykkäystä

Enpä ole tainnut koskaan nähdä plugia tällä listalla.

7 tykkäystä

Plugissa voi olla pieni short squeeze menossa, Georgia käynnistyi ja Marsh vähän sokeroi viestiä niin tälläistä jälkeä voi tulla.

Todellinen tuloksentekokyky on kyllä epäselvä, vaikea hinnoiteltava. Itse olen skeptinen, mutten uskalla koskea kumpaankaan suuntaan nyt.

Short osuus:

image

melkein tekisi mieli ottaa pikkulongi mutta jääköön nyt
(pidellä tähtäimellä olen bear tämän suhteen, mutta lyhyellä tähtäimellä voi ainakin olla shortinsulkua, jos ei squeezea)

1 tykkäys

10k lähti taskuun. Katsotaan mitä päivä tuo, tai vie.

E: stop-loss. Pörsän sentimentin mukana nousu lässähti.

3 tykkäystä

Volvo Car vetelee valot pitkänä kuin ei olisi huomista. Itse myin aamulla 32,40 SEK.
image

12 tykkäystä

Itsehän möin 27ssa tappiolla koko roskan, koska tammiralli ei näyttäny tarttuvan :crazy_face:

35 tykkäystä

Lajin helppous….

13 tykkäystä

Siellä koitetaan toista päivää repiä New Your Community Bancorppia matalaksi.

image

Ja paniikkia koitetaan levittää myös. Here we go again?

16 tykkäystä


“Powell: all is well (regional banks)” :thinking:

23 tykkäystä

IMG_5024

Evolution Gaming(EVO) ja Altria(MO) -sijoittajat tänään. ESGeet menee näiden kanssa romukoppaan :cowboy_hat_face:

16 tykkäystä

Kelpaa, mutta mistä syystä?

image

10 tykkäystä

Joku osti loppuun hurjat 66 kpl, joten siitä tuli pomppu…

15 tykkäystä

Amer Sports avaa tänään NYSE:ssä (AS) - yllättävää, että tuotannosta vain 20% Kiinassa. Avausta odotellaan parhaillaan…

5 tykkäystä

image

Tällaisina päivinä kun Evolution juna puksuttaa eteenpäin tulee katsoneeksi salonkivaunun ikkunasta rahvasta tuulipukukansaa, jotka epätoivoisesti etsivät jotain uutta vetylappua tai muuta lottokohdetta. “Hypätkää kyytiin!”, mietin minä, imaisten samalla keuhkoni täyteen kuubalaista.

Pyydän kuvankauniilta tarjoilijalta uuden lasin 1600-luvulla eläneen ranskalaisen kuninkaan mukaan nimettyä konjakkia. Tuoksu on voimakas ja tuo mieleen kevät kedon kukkia.

Näpyttelen uuden toimeksiannon. Se on OSTO.

56 tykkäystä