Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Kymmenen vuoden tuottoja. :exploding_head:

20 tykkäystä

Mennyt ei tae tulevasta, silti hieman välillä ihmettelen (ei hirvitä, koska jokaisen omat rahat) kuinka paljon Hesulia täällä suositaan (OMXH rahastoja, vahvasti siihen painottuneita osakevalintoja,…)

12 tykkäystä

Arvioisin syyksi erilaisia ajatusvinoumia, kuten “home-bias” ja vahvistusharha siitä, että tuntee yhtiöt paremmin.

6 tykkäystä

Jotkut hehkuttelee Harviaa, toiset Vetyjä ja kolmas Stokkaa. Mä vouhotan tän Saabin perään :grinning:

On kyllä hyvä buugi. Perjantaina 4 plussaa ja alkanut viikko tarjoili 4 lisää. Samaa rataa kun painelee menemään, niin hurrit nousee reppuni suurimmaksi.

Mukavaa alkanutta viikkoa vaan jokaiselle.

31 tykkäystä


Mitäs täällä tapahtuu? Just oli tarkotus laittaa laput laitaan tänään, ja siirtää rahoja muihin omistuksiin. Kai markkinat osas senkin ennustaa…

27 tykkäystä

Tiedä vaikka saadaan torstaina taas alta 20€ ostella :sweat_smile: aika railakkaastihan Revenio on päästellyt viime osarin jälkeen.

6 tykkäystä

Vähän semmonen homma, että jos nyt laittaa laput laitaa, nii osarin jälkeen ollaan yli 30e hinnoissa. Sitten taas, jos pitää, nii pääsee tankkaamaan alempaa. Koita tässä nyt tehdä järkeviä päätöksiä :clown_face:

22 tykkäystä

Huonon osarin jälkeen sit 16-17 hinnoilla takas kyytiin. Aika rajuja reaktioita ollut huonoihin tuloksiin ja hyvistäkään ei ole paljon lasketeltu. :smiley:

16 tykkäystä

Lounastunnilla klo 12.05 CAR->CAR 15.000kpl sisäinen kauppa ilmeisesti sai laskuun vauhtia. Jos sijoituksena pidät, osareilla leikkiminen on kyllä ihan lottoamista. VAL on 23.35 (pohjista 17.52), joten hyvin ollaan vielä sen yläpuolella. Oliskohan AI tämänkin lapun draiveri (näkymät/kehitystyö)?

5 tykkäystä

Enento Group myydään näköjään kellariin taas vaihteeksi

4 tykkäystä

Kovaa menoa

14 tykkäystä

Kivuliasta näitä on tavallaan katsella, kun mitään en ole näistä omistanut. :smiley:

Tosin en voi jossitella, koska kaikkia näitä läpi niiden historian olen epäillyt. :cowboy_hat_face:

20 tykkäystä

Beamr Imaging. Ilmoittivat jostain yhteistyöstä Nvidian kanssa, +600%. Kohta +800% :sweat_smile:

21 tykkäystä

Harmi kun tuli Yolotettua tätä niin pienellä panoksella :upside_down_face: no mutta huomenna tuttu -10% taas. Nautitaan nyt tää ilta.

13 tykkäystä

Harmi kun tuli molotettua tätä jo pieneen alkuluisuun. Noin 44 SEK paikkeilla taitaisi olla tällä reissulla breakeven, mutta kova olisi kutkutus yrittää pitää jos kimmahtaisi takaisin 50 SEK yli - syväanalyysi.

29 tykkäystä

Piti ihan vilkaista miltä meno näyttää ja alkoi saman tien päässä soimaan tivolimusiikki ja näin tv-visailun suurin otsikoin “kenelle jää musta pekka käteen” :clown_face:

Tässä viestin kirjoittamisen aikana kurssi noussut vajaasta 1000 %:sta jo yli 1200 % eli parin minuutin aikana. Never stop the madness…
image

Edit. Fast forward 8 minuuttia…
image

33 tykkäystä

Samaa ennustan itsekin. Nämä tehokkaat markkinat on Intrumin kohdalla aika usein toimineet niin, että ilman merkittävimpiä uutisia rallatellaan +/- 10% päivässä ylös alas. Noh, enää ei sitten tarvita kuin +65% päivänousu niin oma salkkuni on Intrumin osalta plussalla. Niin mielipuolisesti Intrumin kurssi käyttäytyy, että en itse asiassa yllättyisi, jos noin saattaisi joku päivä käydä - tosin sitä ennen on varmaan lasketeltu -50% lisää…

4 tykkäystä

Dansken teknologiaindeksi painelee jotain +17% ytd lukemissa. Vaikka tuulari olen itsekin, niin sanon, että kyllä tuularitkin tästä tekoälyhypestä aika paljon kerkiävät hyötyä ulosmittaamaan.

Aloin itse tuota ostella ihan joitain kuukausia sitten, eli hyvinkin myöhässä, joten nousu on yllättänyt. Sitä ennen salkusta löytyi vain TSMC eikä sen lisäksi mitään muuta alaan liittyvää. Tuohon Dansken indeksiin voi ainakin sijoittaa ilman merkintäkuluja ja muistaakseni juoksevat kulut olivat myös varsin pienet.

1 tykkäys

Nordea laski suosituksen PIDÄ-tasolle, aikaisemmin oli OSTA…

3.suurin positio Nordean ja rinkuloiden jälkeen on salkussani Photronics. Tänään teki “uuden huipun” 34,02. Katsotaan mihin tänään vielä päätyy.

Tarkalleen ei ole kuitenkaan ATH, sillä oli 2000 luvun kuplassa korkeammalla. Jos osti 2008 finanssikriisissä pohjalla ja on holdannut, on tuloksena ollut yli 100 bagger. Minulla ei niin pitkä historia ole kyydissä valitettavasti.

5 tykkäystä