Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Turska på turska :sob:

24 tykkäystä

Morjesta, miksi spinnova laskee?? Johtuuko renewellin konkurssista?? Miten vaikuttaa spinnovaan näin radikaalisti???

2 tykkäystä

koska ”vitun kusetus markkinat ja kriisit saatana”

Ja jos tosissaa ollaa, ni toi -15% on iha normi heiluntaa hesulissa. ja nimenomaa alaspäin.

18 tykkäystä

Oma tulkinta, mutta voin olla väärässä. Spinnova otti tammikuuralliin etukenoa, mutta ei se sitten oikein lähtenyt niinkun ei muillakaan. Nousun syy oli ihan spekulointia noususta ilman mitään oikeaa syytä. Nyt kun ruotsalainen verrokki tai ainakin saman henkinen firma kyykkäs niin kohta on nollattu se spekulointi nousu. Vieläkin aika kalliin oloinen omaan makuun varsinkin kun ei ole mitään näyttöä että tulisi ikinä mitään. Eiköhän markkinat spekuloi että sama kohtalo Spinnovallakin on. Riskit on suuret kun näytöt uupuu. Toisaalta on joku Valoekin ollut hengissä ihmeen kaupalla vuosia ilman mitään menestystä.

14 tykkäystä

Snowflake missasi (konsensus 18 centtiä, tulos -51 centtiä) ja otti vähän osumaa

16 tykkäystä

Sitähän kesti kauan :lying_face:

3 tykkäystä

Huh, onneksi ehdin lisätä tätä ennen tätä päivää vajaa 2 viikkoa sitten:

image

85 tykkäystä

Synsam meni salkussani plussalle pitkän ajan jälkeen:

10 tykkäystä

MGIltä tuli rapsa, en oo lukenu mutta näköjään kelpas markkinalle

5 tykkäystä

Se on Rauli paiskannut kaksi suht asiallista firmaa kuten Fiskars ja Harvia MYY-laariin.
Itse melkein pidättäytyisin vähennä-suosituksessa, jos kurssi hirvittää.

9 tykkäystä

No itse asiassa hypoteesin vahva muoto sanoo, että kuuluu:

Strong form efficiency is the most stringent version of the efficient market hypothesis (EMH) investment theory, stating that all information in a market, whether public or private, is accounted for in a stock’s price.

Mutta tämähän nyt ei ollut varsinaisesti pointti. Ensinnäkin kenellä tämä oli yllätys ja toiseksi onko se kuinka relevantti tuleville tuotoille?

Osaako joku kertoa mitä tuolla SAS:n osakkeella tapahtuu? :smiley: ostin sitä hetki sit pienen määrän niin se on aika reilusti plussalla nyt

2 tykkäystä

Hyvältä kaupalta näyttää sulle. :slight_smile: En tosiaan osaa sanoa, mun käsityksen mukaan nuo osakkeet ovat kohta arvottomia kun poistuu pörssistä.

$CELH
Kyllähän veden myynti on kannattavaa. Pikku MONSTER?

image

7 tykkäystä

Mikä Valmetia painaa? Tässä on kuitenkin jo jonkin aikaa lasketeltu.

15 tykkäystä

Hesulin shortatuin osake, riittää syyksi pidemmälle laskulle. TA:n näkökulmasta laskua riittäisi ainakin parin euron verran vielä ennen seuraavaa kunnon tukea.

7 tykkäystä

Tätä vielä kaipasin, koska Boreo ei ollut vielä tarpeeksi laskenut.

Onneksi Boreo on kuitenkin laskenut vähän vielä lisää, niin voin vähän uhriutua extraa.

image

Päivän Nordnet-vilkaisu:
Damn GIF - Damn Angry Rage - Discover & Share GIFs

57 tykkäystä

@Sijoittaja-alokas jaksatko raskaana päivänä kommentoida parilla lauseella, miksi ostit Boreota alunperin? Olen itse seuraillut sivusta jonkun aikaa, mutta ei ole löytänyt salkkuun vielä. Ehkä siksikoska en pidä ajoneuvoihin/kuljetukseen liittyvistä sijoituksista (joita osana). Ei saa vastata “koska Verneri”.

1 tykkäys

Tässä. :slight_smile:

Olen yleensä myynyt jotain, mikä on noussut ja ostanut tilalle tätä. :slight_smile:

Tästä näkee, miten mun omistusaikanani tolla on mennyt.

24 tykkäystä

Eiköhän se tuuli käänny vielä!

psst. oletko kuullut Viafinista? Vepu on tehnyt taas liikkeitä…

11 tykkäystä