Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Celsiuksella hämmentävä osarireaktio. Oli eilen after marketissa +6,5%, tänään pre marketissa -5%, ja nyt +20%. Tasan $70 kurssiin onneksi ehdin tänään lisämään salkun kultamunaa

edit: hehkutetaan vielä sellainen että nämä ovat lasten salkussa nyt +726%

66 tykkäystä

Voimia alokkaalle. Minäkin omistin vähän aikaa Boreota 2022, kun en mistään mitään tuolloin tiennyt ja menin puhtaasti Inderesin tavoitehinnan mukaan ostoksille. Hieman kun enemmän aloin asioista ymmärtämään niin huomasin, että tämähän on ihan pirun kallis ja möin tappiolla pois, vaikka oli varmaan osta suositus tai ainakin lisää suositus silloinkin. Ei kaduta päätös. En nimittäin ymmärtänyt syvällisesti miksi pitäisi maksaa niin kovaa arvostusta.

Boreon 2024 forward P/E on 16,5 inden ennusteilla. Boreo ainakin näyttäisi nopeasti katsottuna velkaiselta kun vertaa yritysarvon ja markkina-arvon eroa. Toki en tiedä tarkemmin miten tuo velkamäärä jakautuu, mutta kuitenkin velkaa on. Boreon ennustetaan kasvavan muutaman prosentin tulevina vuosina. Kannattavuuden odotetaan kuitenkin paranevan tätä enemmän. Ennusteet vähän epävarmoja aina toki. Vähän kasvava velkainen firma. P/E 8-12 kuulostaisi turvallisemmalta. Oma kiinnostus herää 11-15e tuntumissa ja silloin voi alkaa enemmän penkomaan mitä tuolla “konepellin” alla on.

12 tykkäystä

Saaga jatkuu…

6 tykkäystä

NYCB rapeat -23% afterissa ja toimari eroaa…

https://finance.yahoo.com/news/new-turmoil-at-nycb-as-ceo-exits-and-fourth-quarter-loss-balloons-to-27-billion-232059727.html

5 tykkäystä

Hyvää perjantaita! Ruotsissa avataan päivä uusiin ATH, pitkästä aikaa. Nikkei +2% ja 40.000 haamurajan yli. DAX painanut pari viikkoa putkeen gap-uppeja uusiin huippuihin. Jenkeissä oli pientä dippiä, mutta futuurit nyt ATH.

Hesuli -0,3%

45 tykkäystä

kuva

4 tykkäystä

Kauppalehden uutisilla on melkoinen arvo joillekin. Nyt esim tänään Alexandro Group noussut liki kuusi prosenttia kun uutisoitiin isosta osingosta. Ostosuositus kuitenkin vähennä. Rekan osinko oli myös esillä ka kurssi nousi heti. Rekan lv ja tulos kuitenkin heikkenevät myynnin takia merkittävästi. Jotkut menevät osinkojen perässä sokeasti.

+1000 päivää käyttäjänmä ja sovellus oikein koukuttava. Toimii hyvin myös perinteisten opintojen rinnalla. Hyvää on myös se, että siinä voi omaehtoisesti painottaa harjoituksiensa osa-alueita.

Olen maksanut erikseen sovelluksen käytöstä.

3 tykkäystä

Hetkonen :thinking: Neste vihertää pitkästä aikaa. Pohja löytyi?

6 tykkäystä

Olin tietäjä ja sanoin, että kyllä tämä palautuu jonkin verran. :cowboy_hat_face:
image
Believe me donald trump GIF on GIFER - by Goramar

22 tykkäystä

Näinköhän vielä laskee kun jenkit avautuu? Neste itselläni isoimpia positioita, mutta korjannut koko ajan painoa alemmaksi. Voi olla että ammun itseäni jalkaan, mutta saatan vähän ostaa lisää jos vielä vähän valuu.

5 tykkäystä

Kiitos ja siis monet varoittelivat tästä sekä tarjolla on ollut muitakin alan yhtiöitä varsinkin ulkomailta. Tosin kielitaito ei ole hyvä ja olen itse asiassa tehnyt joskus pahoja päätelmiä kielitaitoni takia, vaikka olen yrittänyt käyttää käännösohjelmia ja lisäksi mun lukutaitoni + ymmärrys on vähän huono.

Joo, kuulostaa järkevältä näin näppituntumalta ja arvostan johtoa.

Tänäänkin vielä ymmärrettävästi laskettelee. :slight_smile:

image


Tämä on sitten eri asia, nytkin Neste on mahtavasti 0,5 prosenttia plussalla. Pitää elää hetkessä. :cowboy_hat_face:

3 tykkäystä

Huh, liukasta ja kylmää on tuo meno. Onneksi tuli siellä 5 - 6 USD tienoilla irroittauduttua :grimacing:

Ajurina siis se 20 % anti, huono Q4 ja vuosi, plus vielä 15 % irtisanomiset uutena:

3 tykkäystä

Jos oikein positiivisesti ajatellaan, niin on maltillisesti laskussa. :cowboy_hat_face:
image

18 tykkäystä

Itsekin tullut tehneeksi pari tuottoisaa swing treidiä Dellillä.

21 tykkäystä


Nuolen kohdalla myyty 270kpl positio pois.

Takaisin kolmessa erässä

  1. 78.5 euroa
  2. 39.1 euroa
  3. 47,1 euroa

Kyseessä Qt.
Sokea viikinkipäällikkö ja ryöstösaalis.
Kun asiat menevät hyvin niin olo on voittamaton. Mutta kyllä tämä vielä suruksi muuttuu

48 tykkäystä


Jengi odotti et tulee Pursimon kommentit.:person_shrugging:

Kuukaudessa 84%

1 tykkäys

Erikoista kaupankäyntiä LTn osakkeeella. Joku täyttää eläkesalkkuaan minuutin aikahajautuksella

5 tykkäystä

Joskus 20v sitten BA spinoff:asi SPR:n ja nyt sen ollessa ilmeisissä vaikeuksissa, ostaa sen takaisin.
Pysyykö ne seinät kiinni tämän jälkeen paremmin? Matkustan paljon mieluummin Airbussin koneilla.

10 tykkäystä