Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Vielä kerran Spinnovasta ja tässä olisi siitä Acumenin tviitti:

https://twitter.com/AcumenFutures/status/1768190427574804878

7 tykkäystä

Teslasta tuli ainakin hetkellisesti YTD:ltään SP 500:n heikoin osake: sen YTD on -34,6%, indeksillä +8,6%. Muskin egolle tämän voisi ajatella olevan kolaus siinä mielessä, että markkinaa ajaa osaltaan AI-mania, ja Teslaa on nimenomaan brändätty viime vuosina AI-yhtiöksi. Erityisesti Muskia ärsyttää Open AI:n saama tähtipöly.

31 tykkäystä

Omasta salkusta löytyy kolme huonommin suoritunutta osaketta tältä vuodelta. Kaikki rakkaasta länsinaapurista.

  • Sivers Semiconductors -34.7%
  • Genovis -35.5%
  • Embracer Group -43.7%

Nämä kaikki on vielä tälläisiä mistä boomeri ei ymmärrä mitään.

Ps. Ytd silti plussalla.

25 tykkäystä

Eilen myin Intrumit melkein päivän pohjiin.
Intrum nyt: −25%
Olen paras sijoittaja ikinä!

Ei vaiskaan. Noin -50% tuli turskaa tästä seikkailusta muutamassa kuukaudessa. Joskus olen miettinyt, että kannattaisi laittaa tiukka -10% stoploss näille spekulatiivisimmille sijoituksille. Mutta perus bullero tyyliin lisään positiota, kun kyllähän tää ihan kohta pomppaa ylös.

24 tykkäystä

Missannu eilen ihan kokonaa tän sähköautojen hyzonin. Taitaa olla menossa konkurssiin ihan virallisesti.

1 tykkäys

Tätäkin hinnoiteltiin 2021-2022 välillä vielä muistaakseni jollain 5 miljardin market capilla yhden automallin / prototyypin pohjalta? Hurjaa on ollut meno männä vuosina :sweat_smile:

4 tykkäystä

Panostajaa hankittu dipistä. Kovin pessimistiset näkemykset analyytikolla sekä markkinalla. Voi olla että itsellä vaaleanpunaiset lasit päässä ja realismi kateissa. Itse en nää että joka kvartaali menisi samoilla tappioilla vaan että Grano elpyy loppuvuotta kohden vahvempien kvartaalien ja tehostamistoimien kautta, corehw projektihaasteet ohi ja porukkaa vapautuu tuottavampiin hommiin ja oman tuotteen myynnistä alkaa kertyä liikevaihtoa. Hyggalle muutamia asiakkuuksia (solutions) ja loppuvuotta kohden aavistus parempaa kannattavuutta, oscar parantaa kannattavuutta. Yksi uusi hankinta portfolioon tänä vuonna.
Granon nettovelat lyhentyneet reilu 5M parissa kvartaalissa.

Nettokassa ja arvostus kulkee käsikädessä…

Tykkään mennä vastavirtaan kahluusaappaat jalassa.

4 tykkäystä

Hold my beer!

18 tykkäystä

Genovis palasi kakkosella alkaviin. :rocketdown: :rocketdown: :rocketdown:
image

10 tykkäystä

:sweat_smile:

5 tykkäystä

Kyllä Alokas on PayPalista plussalla. :cowboy_hat_face: Olen aivan poskettoman hyvä ajoittaja.

https://twitter.com/JarmoFriman/status/1768600571173302507
image

27 tykkäystä

Joo toi kahluusaappaat kuvaa kyllä tunnelmia. Itse lisäsin vanhaa possaa 0,4 pinnasta, joten riittäkööt tällä erää. 0,3 harkitaan lisäostoja ja näen senkin ihan mahdolliseksi. Masentavaa, näköalatonta, kannattavuuden puolustamista pimeässä tunnelissa on nuo Tommilan puheet, että kun vielä tämä vuosi mörnitään ilman uusia investointeja tai muutakaan positiivista näkymää, niin sijoittajien kärsivällisyys on koetuksella. Sinänsä kyllä pidän paljon Tommilan virkamiesmäisen rehellisestä tyylistä. Osingotkin meni, mikä on hyvä yhtiölle ja sopii muutenkin tunnelmaan. Pyrin pitämään positoni riittävän kokoisena, sillä 1€ arvostus siintää silmissäni ihan lähivuosien tavoitteena enkä toisaalta näe vaaraa isolle pudotuksellekaan enää näistä hinnoista. En olisi ensimmäistä kertaa väärässä.

Tällä mennään: :sledup:

Pitäisi olla minun sijoituksiani varten erityinen Sisyfos emoji:

5 tykkäystä

Rustan omistajat myi ilmeisesti osakkeensa ostaakseen renkaita. Yllä paypalin 2 vuoden trendi alaspäin rikkoutumassa tai sitten ei.

Ja sitten omda n. 2000 nok vaihdolla jo toista päivää.

1 tykkäys

Toivotaan menestystä. Itse olen jäänyt Panostajasta vähän voitollekin ihan tuurilla kun lasketaan osingot mukaan. Oma näkymys on sillein neutraali että olisin valmis ostamaan Panostajaa uudestaan salkkuun sillä skenaariolla, että kaikki ajetaan konkurssiin ja emoyhtiön rahavarat jaetaan osinkona pihalle ja lopetetaan koko touhu. Kunhan vähän saisi vielä nykytasoa halvemmalla ostettua eli 0,25e :smiley: Koska en usko että näin järkevää peliliikettä omistajien kannalta tehtäisiin tuossa tilanteessa niin melkein pitäisi jotain käännettä nähdä nykyomistuksessa, myytyä osia pois tai saada joku uusi huippuveturi ostettua. Jokatapauksessa aika toivotaan toivotaan ja se ei välttämättä ole hyvä strategia. En kyllä näe oikein laskuvaraakaan ellei ostossa tyritä. Olisi kuitenkin ikävää ostaa nykytasolta ja istua kyydissä vuosia osingotta ja ilman että kurssi liikkuu oikein mihinkään. Kuitenkin jos tapahtuu hyviä asioita niin on multibaggerikin mahdollinen. Pienellä riskillä luultavasti ei mitään tuottoa ja jos oikein käy hyvin niin voi tulla paljonkin.

1 tykkäys

Oi juku! Toinen päivä putkeen :heart_eyes:. Fortumin vesivoimalat ovat selvästi arvokkaampia aamupäivisin.

9 tykkäystä

Laskeskelin tässä että kuluvalla viikolla tein 11 veivausta viputuotteilla ja näistä voittoa 7400€. Ei siinä paljoa hesulia tarvita apuun että tasapainottuu kuitenkin viikkonäkymä. Ja ytd toki miinuksella :smiling_face:

50 tykkäystä

Hyvin veivattu! Kannattaa jättää Hesuli pois ensi viikolla rumentamasta tulosta :stuck_out_tongue:

Mun veivailut $4300 viikolta, ja kaikki jäi viivan alle. YTD +16k.

20 tykkäystä

Porch on kohtuu hyvä veivilappu kun se usein nousee tuntuvasti alkuun ja laskettelee loppupäivän. Tänään vaan toisinpäin :smiley:

2 tykkäystä

Puoliso osti lahjaksi vuoden Blumman jäaenyyden (ei sentään terminaalia😅), ja kun sylissä roikkuu reilu kuukauden ikäinen nassikka niin viihdytän itseäni pläräten sieltä eri futuja läpi. Varmaan silmiin pistävin on cocoa jolla on komeat nousut osittain Länsi-Afrikan kuivien kelien takia. Mm Hersey’s on sanonut että painetta niin suklaan hinnannousulle kuin pakkauskokojen pienentämiselle. Sinällään tuo kuivuus lisääntyy jatkuvasti ympäri maailmaa, myös Panaman kanavan talven ongelmat johtui tästä, ja jatkossa voidaan nähdä jatkuvia piikkejä eri agri tuotteissa.


Muistan lukeneeni että aiempi ennätys oli ~5000$ vuodelta 1977 ja vielä helmikuun alussa Hersey peloitteli että hinta voi nousta jopa 6000taalaan. Tästä mentiinkin sitten kuukaudessa rytisten läpi ja ohi.

Oman salkkuni kannalta merkittäviä oli kuparin 4,1$ rikkominen ja tinan +28t. Ehkä nyt breikattiin kupari oikeasti kun aiemmat 4$ rikkomiset aiheuttanut myyntiä.

29 tykkäystä

Vastaavia vertailuja on toki paljon ennenkin nähty, mutta onhan tämä jokseenkin ajatuksia herättävää. :slight_smile:

https://twitter.com/DividendGrowth/status/1769364213493830114

12 tykkäystä