Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Max Pain oli 1.0 kun päivällä katselin. Jos sen jälkeen jää jotain, tulee viikonloppuna ilmoitus isosta public offerista, jos niillä on jotain liiketoimintaankin vielä jäljellä. Tämä oma arvaus.

1 tykkäys

Kohta joutuu kaivamaan Harvian rakettiemojit taas esiin, kurssi noussut 6 kuukauden aikana 80,03% :chart: Vai tekikö kaikki mallisalkun perässä “Saunasta ulos ja Nestettä sisään” :smiling_face_with_tear:

18 tykkäystä

Joo tais olla sitteki max fomo tänää, thanks for playing :joy:

1 tykkäys

Pitäisi varmaan alkaa lauantaisin lukea näitä perinteisiä sanomalehtiä niin näkee mitä missasi viikon aikana vauhtisokeudessa :face_with_peeking_eye: Tai sitten vaan alkaa rahastosäästäjäksi.

21 tykkäystä

Kristillinen tasajako: sekä eniten nousseita, että eniten laskeneita löytyy molempia 3kpl salkusta.

3 tykkäystä

Minulla myös tasan 2-2. Tosin nousijoiden (SRV ja Fortum) yhteissumma salkussa on lähes viisinkertainen laskijoihin (Neste ja Tecnotree)verrattuna.

4 tykkäystä

Tässä on raaka-aineiden hintojen kehityksestä tviitti. :slight_smile:

https://x.com/spectatorindex/status/1791846210451738880

image


EDIT:

Ehkä kymmenen vuoden päästä Alokkaan salkku on tällaisen listauksen kärkipäässä.

https://x.com/charliebilello/status/1791873351972999258

image

4 tykkäystä

Jos kenelläkään oli yhtään epäilyksiä markkinoiden rationaalisuudesta, niin tuo tuottotaulukko varmasti poistaa epäluulot. Kovin usein ei tarjoudukaan tuollaisia tilaisuuksia markkinoiden ajoittamiseen. :nerd_face:

FFIE

6 tykkäystä

Onko Faradayn taustalla jotain WSB tyylistä liikehdintää, vai mikä sen on näin nostanut pinnalle? Olen yrittänyt tuota aiheen tiimoilla pyörivää subreddittiä tulkita, mutta eihän minun boomeraivot kykene näin modernia ajattelua ymmärtämään.

https://old.reddit.com/r/FFIE/

Tässä on Seitsikon kehityksestä tviitti tämän vuoden osalta. :slight_smile:

https://x.com/JesseCohenInv/status/1792126055014088762

image

Kuva

4 tykkäystä

Titaniumilta kova nousu viime viikolla. Onnea jos joku osti pohjilta.

Samoin eQ on tullut ylös vuoden pohjilta.

Capmania saa vielä venata :grimacing: Se ei ole hyötynyt viimeisen 3 viikon rallista. Kun tämä ralli alkoi 25.4, se nousi kyllä +9% mutta tuli alas.

14 tykkäystä

Mielenkiinnosta tulee lueskeltua Tokmannin ja Puuilon yhtiöketjuja,välillä tuntuu että mistä riittää kaikkiin näihin ns.halpakauppoihin asiakkaita,pistänpä tähän listan näistä jotka miellän vähän samaan kategoriaan:
Puuilo
Tokmanni
Motonet
Jula
Clas Ohlson
Rusta
Kärkkäinen
Tuontitukku
Savenmaa

Onhan näitä vielä lisääkin kaikenlaista nettikauppaa sun muuta ja tuostakin listasta jäi varmaan jotain pois.Itse tilasin vasta Clas Ohlsonilta robottileikkuriin teriä,Kärkkäiseltä kristallipiparkakkuja ja Verkteriltä kosteusmittarin.Osittain myydään samoja tuotteita näissä ja tulee kahlailtua läpi kun jotain tarvii,hinta toimituskuluineen ratkaisee ja se että löytyy suoraan varastosta.Kyllähän tuo kilpailu on kovaa asiakkaista ja että saadaan vielä positiivinen tulos,ei liene aivan helppoa varmaankaan.Isot kivijalkakaupat lisäksi,onneksi saa olla vain kuluttajapuolella.

7 tykkäystä

NYT SITÄ SOOSSIA!

Screenshot 2024-05-20 at 10.41.13

Tärkeä vastustaso on rikottu hopeanhinnassa ja latu on auki:

18 tykkäystä

Taitaa liittyä noihin antihommiin. :slight_smile:

image

ja Faroni revittelee. :cowboy_hat_face:

image

1 tykkäys

Tämä on sitä oikeaa teknistä analyysiä, minä pidän tästä. Suunta on myös hyvä.

36 tykkäystä

Mulla pienen pään ymmärrys tuntuu loppuvan näiden mo-antien hinnoittelussa…ensin katsoin kurssian pudonneen 74 pinnaa ja sitten kun neuvottiin laskukaava niin sain Exelille +20% perjantain päätökseen (1,62)…eli äimän käkenä tässäkin kohtaa.

1 tykkäys

Tehokkaat markkinat vauhdissa. Matematiikka on joskus haastavaa ja toisinaan mukana on tietty monimutkaisia asioita jotka hankaloittavat arvonmääritystä.

2 tykkäystä

Minkä nousuprossan saat tuolle antamallani arvolle (1,62)?
Olenko laskenut päin peetä?

Omistat käytännössä 9 osaketta 1 sijaan, oletuksena merkkaaminen eli sijoitat yritykseen lisää 8 x 0,23=1,84 / osake ja kertomalla nyk. kurssi (~0,41*9= 3,69-1,84=1,85) ja perjantain päätös 1,62? Tulos +14%

Edit: Multa autuaasti unohtui että oli omistettava ensin se yksi osake (esimerkin tapauksessa hinnalla 1,62 ja siihen sitten lisänä 1,84 = 3,46 /9 = 0,38, joten kahdeksan pinnan nousussa on perjantain päätökseen. Täällä oikein, mulla väärin.

1 tykkäys

Anna se 30!

8 tykkäystä

Olen miettinyt ihan samaa. Listasta puuttuu ainakin Biltema. Lisäksi monella paikkakunnalla tuntuisi olevan joku oma iso myymälänsä, joka menee samaan kategoriaan tyyliin Tuurissa kyläkauppa Veljekset Keskinen ja joku Keuruun Megamarket ym.

1 tykkäys