Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Mä en kohta leiki teiän kans ja kerron äitille tai ainaki @Isa_Hudd:ille ja @Marianne_Palmu:lle, niin he laittavat teiät ruotuun.

Vakavissaan, jos teille tulee jotain ajatuksia, mitä ei ole pätevä lyytikko tuonut tarpeeksi esille tai ketjussa muuten tuotu, niin varmasti kiinnostaa kaikkia sijoittajia kuin lyytikkoja. Parasta on hyvät ja kattavat perustelut. :slight_smile:

5 tykkäystä

Parhaan mallinen rengas on pyöreä ja Tyres myy juuri sellaisia.

Onko riittävällä tasolla tuo? :upside_down_face:

18 tykkäystä

Näyttäs siltä että ennen joulua saadaan sitten alta kakkosella - Notta ei varmaan kannata ennen sitä mukaan lähtiä :laughing::laughing:

5 tykkäystä

Rengashan on O joten onko siinä ennuste kurssista? kramerin vahvistusta tälle huutaa ennen ostopäätöstä

4 tykkäystä

Tässä lista mollisista osakkeista. :frowning:

https://x.com/DividendTalks/status/1814615225410199993

image

3 tykkäystä

Tarkoitatko että kun autossa on 4 O:n mallista rengasta, niin kurssi olisi 40 €, kelpaa kyllä minulle, mutta jotenkin tuntuu, että sitä saadaan kotva jos toinenkin odotella.

13 tykkäystä

Piti tulla hehkuttaa, että plussalla on tänään, mutta en ehtinyt ajoissa. :frowning:

image

11 tykkäystä

Olihan sulla @Sijoittaja-alokas edelleen Innofactoria salkussa? :heart_eyes: :money_mouth_face:

3 tykkäystä

Voittajat eivät ole mua varten. :frowning:

Mut Boreota on. :cowboy_hat_face:

image

19 tykkäystä

Vilpittömät pahoitteluni. Muistin oikeasti, että olisit Innofactorin kurssia myös hehkutellut.

Mut mennään Boreolla. Siinä on ainakin tuttu väri.

13 tykkäystä

Tecnotree myös pienellä plussalla. Posarin toivoa vai Innofactorin siivittämänä?

1 tykkäys

Huono päivä olla kanadalaisten eläkkeiden sijoittaja
image

25 tykkäystä

Evolution AB, tuo uusin paskalaitososakkeiden ryhmittymän tulokas, ei näyttänyt vielä tänään pääsevän alle 1000SEK pellerajan. Ilmeisesti kusetusmarkkinat ovat vasta voimistumassa ja alitus nähdään viikon aikana? :smiley:

53 tykkäystä

Itsellä on tätä salkussa ostettuna 818-918 SEK välistä. Nyt peukut pystyyn, että nähdään nopeasti taas 800 SEK tasot. Olen kyllä ehtinyt lisäillä jo matkalla jos sinne mennään, mutta voin kyllä tuplata/triplata vielä position jos valahtaa 800 kieppeille. Alkaa jo olemaan aika no brainer omasta mielestä, mutta pitää malttaa sillä kusetusmarkkinat.

9 tykkäystä

Tämä oli täysin odotettavissa, sillä nelinkertaistin positioni koon heinäkuun aikana ennen perjantain osaria. Ja totta kai Nestettäkin tuli isättyä keväällä ihan kunnolla ennen paskalaitostason puhkaisua.

7 tykkäystä

Veikkaan että sulla mennyt alokkaan pahan kaksoisolennon, eli minun, kanssa sekaisin. Mä olen ainakin innofactoria hehkutellut ja mun naamavärkki on vähän saman tapainen. Anyway, tänää tuli hyvät rahat ja osa voitosta pistetään emännän kauneusleikkaukseen. Elämä hymyilee vaikka hesuli mörnii :sunglasses:

6 tykkäystä

Olin katselematta tänään pörssiin, koska olin asioilla koko päivän ja katsoin nyt; hienoa ajattelin vihreitä katsoessa, mutta katsoin alaspäin… noin puolet salkusta ei ole vihreällä, joten julma indeksi veti tänäänkin ohi. :frowning:

image

9 tykkäystä

Jos valuu tuonne 800 sekin tienoille niin tämähän herättää jo sitten perinteiset hesulisijoittajat osingon noustessa lähivuosina neljän prosentin tienoille.

7 tykkäystä

Tom Lee (joka on oikeastaan aina hyvin bullish) maalailee IWM:n (eli Russell2000) nousevan ”kesän” loppuun mennessä 300$:aan (nyt 220$ ja sulki 219$ tuen päälle suht vahvassa lopetuksessa (+1,59%).

Vaikka kyseistä kaveria haukutaan estoitta oikeastaan joka paikassa, niin hän on lopulta osunut aiemmissa arvioissaan melko oikeaan, varsinkin jos verrataan moniin muihin julkisiin analysoijiin. Kesän loppuun eli syys-/lokakuulle heitetty targetarvaus on hyvin bullish ja se vaatisi n. +36% nousun, mikä ei mielestäni ole kuitenkaan mahdoton.

Kasvufirmojen nousua tukee muutama seikka, kuten:

  • IWM on jäänyt pahasti Nasdaq:n ja SPX:n kyydistä ja ero oli noin puoli toista viikkoa sitten kasvanut historiallisen suureksi.

  • Syksyksi arvioitua koronlaskua frontataan erittäin todennäköisesti ja voimakas nousu on näkynyt jo IWM:ssä. Itse koronlasku voikin sitten aivan hyvin olla hetkellinen Sell The News -tapahtuma.

  • KRE (ETF) eli paikalliset pienpankit ovat hyvin korkoherkkiä ja niiden osuus IWM:stä on suuri, eli n. 20%.

  • Noin puolella kasvufirmoista on lyhytaikaista velkaa ja uudelleenrahoitusta tehdään tiiviiseen tahtiin. Alhaisemmat korot vaikuttavat kasvulupauksiin nopeasti, jolloin vaikutus näkyy myös nopeasti tuloksessa.

  • Useat jenkkien pienfirmoista tekevät bisnestä etupäässä kotimaassa, joten kotimaisen kysynnän suosiminen voi näkyä joillakin firmoilla positiivisena kehityksenä.

Markkinan rotaatiot kestävät yleensä viikoista kuukausiin ja sellainen on edelleen käynnissä. Heiluntaa tulee aivan varmasti, mutta hyvä osakepoimija löytänee varmasti markkinoilta helmiä. Myös Suomessa/Ruotsissa on näkynyt viitteitä kyseisestä rotaatiosta ainakin omassa pienyhtiöpainotteisessa salkussa (samoin jenkkisalkussa), mutta miinojen väistely kotipörssissä käy edelleen työstä.

13 tykkäystä

En pidä siitä miten Evolutionin evoluutio etenee.
image

Ennen
Image result for diamond gif
Nykyään
Shit Shit Fountain GIF - Shit Shit Fountain Ew - GIF များ ရှာဖွေရန်နှင့ ...

4 tykkäystä