Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Kauhistelen nyt tuota Nestettä enkä hehkuta! -10% alotuksesta!! Riittääkö edes!

9 tykkäystä

Keväällä Neste, suomalaisten suosikki, taisi olla ostetuin ja päälle kesäkuun huipuista tankattu lasketteleva Nvidia🫨 Voi kansankapitalismi sentään.

40 tykkäystä

Hesuli tekee hesulit ja Neste tänään +10%?

Onneksi en omista :smiling_face:

19 tykkäystä

OP:n aamukatsauksessa arvioidaan Nesteen kurssin reagoivan tulokseen: "vähintään muutaman (3-5) prosentin kurssilaskulla". Katsotaan miten käy.

EDIT: klo 10.10: -3,32% - aika hyvin osasivat arvata :+1:

16 tykkäystä

En nyt sen kummemmin listaa mitään yhtiötä tähän mutta hesuli kusee kyllä nyt kunnolla reisille😂

14 tykkäystä

Olikohan ne pohjat sitten siinä aamun 16:sta eurossa kun huonot uutiset eivät jaksa laskea paskalaitoksen kurssia.

77 tykkäystä

Taidetaan yleisesti olla Helsingissä pohjilla, kun odotukset alittava tulos päätyy alkupaniikin jälkeen plussalle. Kahmin tänäänkin Suomi/Ruotsi/Norja-rahastoja, koska mielestäni indeksitasolla tuotto-odotus on jo vuoden aikavälillä hyvä, pidemmästä puhumattakaan.

29 tykkäystä

Paperikäsillä ei aamuhuutariin kestäny kantti Nesteen kanssa. Nyt :rocket: :full_moon_with_face:

15 tykkäystä

Olen monta kertaa luullut, että on, mutta nyt mulla erityisen vahva luotto et nyt ne pohjat viimein oli. :sunglasses:

25 tykkäystä

Olen pariinkin otteeseen omistanut pienen määrän Vaisalan osakkeita, jotka olen sitten pian myynyt, kun analyytikkojen mielestä osake on ollut kallis (sama pätee Admicomiin, Revenioon ja Qt:n). Ekat ostot tein, kun kurssi pyöri parinkympin tienoilla. Vaisala on suoriutunut vakuuttavasti 2020-luvulla niin nousu- kuin laskumarkkinassa ja harmittaa, että olen myynyt vaisalani vailla järkevää syytä. Koulukaverini on töissä Vaisalalla, joten sitäkin kautta löytyy pieni yhteys firmaan. Hieno juttu kuitenkin, että kotipörssistämme löytyy Vaisalan kaltaisia huippuyhtiöitä.

16 tykkäystä

Jos lohduttaa Hesuliin sijoittavia, niin eipä ne muutkaan firmat oikein loista. Esim. sellainen firma kuin Besi eli BE Semiconductor Industries N.V. on nyt viikossa tippunut n. 17%.

2 tykkäystä

Volvolla vaihteeksi pulkka ihan kunnolla persuksen alla…

11 tykkäystä


…näihin kuviin, näihin tunnelmiin.

36 tykkäystä

Upea tulos ja sen jälkeen 11 pinnaa ylös. Tämän jälkeen pulkkamäki mahdollisimman alas. Ihana osake omistaa.

4 tykkäystä

Kirjoittelin blogissani vähän kurssimuutosten kauhistelusta ja siitä, mitä itse olen havainnoinut (eli millaisista kurssimuutoksista ollaan usein enemmän kyselemässä kuin toisista). Kaikki kurssimuutokset eivät empiiristen todisteiden mukaan ole tasa-arvoisia.

Mielestäni rajut päivittäiset kurssimuutokset ovat hyvä muistutus siitä, että osakesijoittamisessa ei ole järkeä, mikäli ei ole tehnyt omaa sijoitusanalyysiä. Jos kyseessä on pitkäjänteinen sijoituscase. Ilman vakaumusta sijoittamisessa ei ole pohjaa eikä järkeä - Omavaraisuushaaste

Blogissa samalla muuten vastaus @Alppivuohi kysymykseen aiemmalta päivältä Medpacen kurssiliikkeestä.

29 tykkäystä

No en olisi välttämättä rapsoja lukemalla arvannut, että Neste on tänään salkun nousukärki ja huhtis laskukärki. Noh, ehkä Huhtamäki oli lievästi kireämmin hinnoiteltukin.

6 tykkäystä

No niin, nyt hakkaan indeksin tänään.

image

Toisaalta 11/14 ottaa pataa indeksiltä, erityisesti salkkuni isot, eli jäljessä olen tänäänkin. :grimacing: Päivä on vielä nuori toisaalta ja eiköhän tässä ehdi rikastua.

21 tykkäystä

Kalmar jo alle 26 euroa, eikös tämän pitänyt jo raketoida takaisin yli 31 euron?

Right? RIGHT?

19 tykkäystä

En yhtään ihmettele kun pari vuotta vanha sähkö volvoni ei vieläkään osaa siirtää penkkiä oikeaan kohtaan kun tulen omilla avaimilla, omalla profiililla autoon.:man_shrugging:

2 tykkäystä

Aika rapsakkaa laskua Bill Ackmanin Pershing Square Holdingsilta😬 ilmeisesti tämä UMG:n osarireaktion (-30%) laskun siivittämänä. Universal Music Group on n. 10% painolla Ackmanin hedgefundissa.

6 tykkäystä