Mutta, kun tämä on jo jonkun aikaa tehnyt sitä, että ennen osaria lasketaan, ja sitten on taas noustu, joten aika vaikea tehdä johtopäätöksiä. Jos nyt kurssiliikkeistä muutenkaan…
Tänä vuonna tuo taktiikka ei olisi toiminut, sillä pariinkin otteseen otettiin osaripäivänä +10% ylös:
Vuonna -23 taas reaktiot oli fifty-fifty hyviä ja huonoja
Summa summarum: Quutista on turha odottaa vakaata lappua osaripäivänä
No näinpä tuo näin backtestattuna näyttää. Lottoa tarjolla. Mutta ei tästä viitsi myöskään kokonaan luopua, sen verran hyvin kuitenkin isolla sihdillä katsoen vetää. No, ei pidä antaa laatan lentää liian herkästi tämän kyydissä…
Ja tänään -20% alas. Aika lailla plus miinus nolla siis
Nimenomaan osapäivän aamuna vai konferenssipuhelun jälkeen? Olisin veikannut jälkimmäistä.
Elämäni suurin tappio kirjattu tänään. Myin pois 2/3 Neste positiosta, koska kun rivi on -54% niin riskinsietokykyni yksinkertaisesti ylittyi. Tämän vuoden takia AOT tili tulee olemaan aikamoinen veroassetti tuleville vuosille, kun Nesteen ja Spinnovan myynneistä syntyneet tappiot yhteensä tulevat olemaan yli 5000€. Jonkinlaista lohdutusta tuo se, että OST tili tulee tuottamaan yli 5000€ tältä vuodelta, eli nähtävästi ±0 vuotta tälle vuodelle. Otetaan opiksi ja paremmin sitten ensi vuonna
Eipä ole -20 pinnaa tai sen enempää laskussa.
Boreo ei vielä ole ainakaan aloittanut rymylaskua.
Huonosti on mennyt nyt Osari lotot. Tuntuu että turvallisempaa katso eka ja miettiä sitten. Toki voi tulla hyviä nousu jakin… Sitten voi fomo iskeä.
En usko että tulokset vuotavat etukäteen.
Kyse on puhtaasti riskienhallinnasta tai näin ainakin itse toimin QT:n kanssa ennen Q3 tulosta.
Kun kurssi on yli analyytikon targetin niin ennusteisiin osuminen aiheuttaa parhaimmillaankin pienen nousun. Alittamisesta tulee tässä markkinassa kuoppa kurssikäyrään.
OMXH näyttää kyllä “voimansa” tänään jälleen. No ehkä huomenna sitten ponnistettais marraskuun alun takia uuteen nousuun ja .
Aivan varmasti ponnistetaan, mutta minä vuonna on sitten toinen juttu.
YIT tekee taas mitä YIT tekee. Minusta hyvin odotetun nihkeä osari (liikevaihto tippunut, velkaantumisaste ei taitu…), mutta tätä se on kun on olemassa paljon rahaa, jota halutaan YIT:hen sijoittaa ja kurssi kiittää.
Viikon valopilkku on ollut lähes tunnin tarkkuudella viikko sitten hankittu Digia.
Päivän NATO-uutisen jälkeenkin riittää vielä hieman myyjiä näillä hinnoilla, mikä on toki anteliasta.
Tässä pari päivää katsellut vain yhtiöiden kurssikehitystä Yahoo financesta ja Nordnetistä avaamatta salkkua. On sitten semmonen peräkairaus meneillään, että en uskalla mennä salkkuun katsomaan enää ollenkaan. Mitenköhän tämä tilanne ratkeaisi. Nousupäivänä…nousuviikkona käy ihan vähän katsoon
Itse olen viimeksi katsellut Nordnetista salkun tietoja pari viikkoa sitten, sen jälkeen vain satunnaisesti seurannut kursseja Yahoo Financesta ja Inderesiltä. Mielenkiintoista katsoa, mitä nämä muutokset tarkoittavat koko salkun tasolla.
Tosin itselläni alkaa olla jo aika turhaa nyt päivittää arvoja, 7.11. on tuomiopäivä, kun Harvia julkaisee tuloksensa ja kurssi heilahtaa. Toivottavasti mukavalla tavalla mutta on hyvä henkisesti varautua myös pitkään miinukseen. Miinukset kun tuntuvat olevan muodissa Helsingin pörssissä nyt.
Nyt laskussa, mutta tulos tuleekin vasta pörssin sulkeutumisen jälkeen. Tai tuleeko itse asiassa puolenyön aikaa, eli 1.11.
Osingon irtoaminenko kurssia laskee vai uuden tehtaan käyntiinajo? Mistä moinen myllytys, kun kurssi painuu? Ei tuo tulosnäkymä huono ole.
Shorttareiden tapa viettää Halloweenia luulen minä, onhan noita kahdeksan isompaa shorttipositiota ollut tuolla ties kuinka kauan. Ja mitä isot edellä, sitä pienet perässä Oletan siis, että @Leminesko puhuu Nokian rinkuloista!?
Just enne eilistä päätöstä sipasee indeksii ja heti lähtee jyrkkää laskuu. Alokas saa vaa yksittäisiä osakkeita laskuu, itellä lähtee koko indeksi.