Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

onnittelut omistajille

Onnea omistajille. Uusi ATH taso saavutettu, ja nyt alkaa se hinnan määrittely. Pitäkää lapuistanne kiinni.

31 tykkäystä

Affirm ensimmäinen target 55$. Tesla myös kivasti yhäällä ja Nestekin löysi viimein hieman hukassa ollutta momentumia.
Affirm

7 tykkäystä

Rush Factory +226% vajassa parissa viikossa. Teslalta vei sama nousu 675 päivää. Osataan sitä Hesulissakin :rofl:

21 tykkäystä

Tästä pitikin kysyä kun sattui omaankin haaviin perjantaina ja nousu on viivasuoraa. En tiedä yhtiöstä mitään mutta ostin kun graafi näytti niin herkulliselta.

Nautitaan kyydistä. Kerrankin.

1 tykkäys

Olikos tälle Hims päivän nousulle ihan uutisiakin havaittu?
Myyntisormea syyhyttää aikalailla :sweat_smile:

30 vissiin pakko mennä?

12 tykkäystä

Pitkälle shortattu ja varmasti manipuloitukin osake, joka olisi ansainnut uudet ATH:t jo aikoja sitten. Funda on kunnossa ja nyt viimein päästään läpi. Itse haluan olla kyydissä vuosia. Mistäpä noita nousun syitä tietää, itse ennustin että jo viimeviikolla oltaisiin näissä pisteissä, ja viikonloppuna tuli kutina, että josko maanantaina. Keskimääräistä parempi pörssipäivä nyt muutenkin niin euforia on jenkkilässä taattu.

13 tykkäystä

En tiedä varmaksi, mutta ainakin eilen HIMSin somekanavissa vilautettiin tirtsepatidia, joten liekkö siitä markkinat innostunut? Julkaisu poistettiin aika nopeasti et en sit tiiä. Noin muuten luulen että shortteja lähinnä suljetaan.

Harvoin tällaisia päivänousuja salkussa. Tuntuu kyllä kun 20% salkusta tässä firmassa.

21 tykkäystä

No ei kyllä syyhytä yhtään itselläni. Vasta saanut position kunnolla kasattua ja nyt yhtäkkiä markkina keksii että hei tätä voisi ostaakin.

Mutta en kyllä tiedä miksi juuri tänään, mitään uutisia ei ole näkynyt, mutta voihan olla että jotain olennaista tietoa on valunut sopiviin korviin.

2 tykkäystä

En tiedä enää itsekään mitä täällä tapahtuu, mutta 20% vielä ylöspäin niin mulla on salkussani eka 10-bagger. Missään vaiheessa en oo edes kevennellyt ja jos hype on tätä luokkaa, niin en kyllä uskalla vielä kevennelläkään :sweat:

16 tykkäystä

Eiköhän tässä vain viimeisiä urpoja ole tunkemassa kyytiin hinnalla millä hyvänsä, olenhan minäkin täällä.

Yleensä tämä on ollut aika hyvä indikaatio myydä osakkeet.

25 tykkäystä

Komppaan vahvasti foorumin parviälyä. Olin itsekin tunkemassa Hims junaan mutta näillä hinnoilla ei kiinnosta fomottaa lisää turskaa salkkuun.

Kyllä on maailmanlopun meininkiä jenkkilässä. Ihailen teidän mukana roikkuvien kylmän viileää suorittamista.

Toisaalta kun katsoo menoa Helsingissä niin täällä maailma lakkasi olemasta jo 3 vuotta sitten eikä mikään vihreä taida kasvaa tässä maaperässä enää koskaan.

45 tykkäystä

En osaa perustella HIMSin korkeaa kurssia, mutta uskon että nousuvaraa on vielä reilusti. Hypejuna ei oo vielä ees startannut saati että yhtiö olisi suuren yleisön tiedossa. Varsinainen bisneskin on isossa kuvassa juuri ja juuri saatu käynnistettyä.

6 tykkäystä

En ole himsiin tutustunut lainkaan, mutta olen 3 vuoden aikana oppinut, että kun täällä alkaa tuon tyylisiä viestejä ilmestymään johonkin osakkeeseen liittyen niin kannattaa pysyä kaukana. Täällä on ennenkin nähty vastaavia tapauksia joihin olen myös itsekkin fomottanut mukaan “myöhässä” ja kärsinyt siitä kovat tappiot. Moni varmaan tietää mitä osakkeita tarkoitan, mutta jätän ne nyt tällä kertaa mainitsematta :grin:

59 tykkäystä

Huh mikä meno. Palantir, SoFi, Hims, ja Bitcoin sitkeästi menee kohti pohjoista. Yleensä voi olla tyytyväinen jos osakkeet menee koilliseen ja Hesulissä myös itä on hyvä suoritus.

Sitä on kaikenlaisia FOMO oppeja itsekin tullut makseltua. Mutta myös katkeria keventely oppeja. Keventelin Palantiria kun kurssi oli vajaa kymmenen. Ostin sitten tuplahinnalla takaisin. Se korpesi rutkasti. Mutta onneksi kykenin nielemään ketutuksen ja ostamaan ne laput takaisin.

Virhe keventelyä tekee kaikki.

• Vuoden sijoittajakandidaatti kevensi Palantiria kohdassa 37€. Nyt hinta rikkoi jo 60$ x.com

• Drukenmillerin myi Nvidiat jossain 70$ kohdalla.

Kuten Ciovacco capital joka viikko mulle YouTubessa sanoo: “It is easy to overtrade your account”. Pidättäydyn keventelystä.

15 tykkäystä

Kannattaa pysyä kaukana, jos ei tee tutkimusta. Jos tutkii kymmeniä ellei satoja tunteja asiaa niin kylläpä sitä toisinaan kannattaa myös kokeilla ja hypätä mukaan moniinkin kohteisiin. Ja jos pysyy kaukana helsingin pörssistä, niin kiertää jo aika monta puukkoa.

Monilla foorumin käyttäjillä on traumoja hyzoneista, teknopuista ja ties mistä kamuxeista, ja se on ymmärrettävää.

14 tykkäystä

Kun osaisi jotenkin ennustaa sen FOMO:n. Tämäkin osake oli minun ostolistalla. Olin aiemmin veivaillut tällä pieniä voittoja ja odottelin uutta ostopaikkaa. Kun Trumpin voitto alkoi näyttää melkoisen todennäköiseltä ja tämä oli lähtenyt jo nouseskelemaan, niin ajattelin, että se on nyt sitten leivottu kurssiin, eikä kannata enää ostaa ja veivata.

Jaa että tehokkaat markkinat. Paskan lieskat.

3 tykkäystä

Vai että ihan tutkimuksia. Kymmeniä, ellei satoja tunteja.

Olisinpa tajunnut tämänkin aiemmin.

Kurssikin on suhteellisen vakaasti 6kk aikana seilannut 13 ja 30 taalan välillä, tuossa ei kyllä tosiaan mikään voi mennä pieleen.

4 tykkäystä

Emppu julkaisee tuloksen torstaina ja analyytikkojen ennusteet ei ilmeisesti miellyttänyt markkinaa.

image

8 tykkäystä

Jos olisit tilannetta seurannut, niin tiedät suunnilleen miksi se on heilunut ja mistä se on johtunut. Volatiliteetti voi myös olla hyväksi. Jos sitä ei siedä niin voi ostaa vaikka Nordeaa. Himsin kohdalla volatiliteetti on kyllä jopa ylikorostunutta jos miettii jenkkipörssiä yleensä. Mutta numerot firman taustalla on kunnossa, ne tiedostamalla sitä kyllä kestää kyydissä.

5 tykkäystä

Juu, näin lyhyellä aikavälillä tapahtuva hintavolatiliteetti on lähinnä hyväksi. Ostin ekan position $13 ja möin $22. Sitten takaisin kyytiin $17 ja nyt sekin on 60% voitolla. Viputuotteilla vielä hieman ekstraa päälle. En yleensä treidaile hirveästi, mutta HIMS:llä siitä on saanut helppoa rahaa, kun osake dippailee välillä alas todella hölmöistä syistä.

3 tykkäystä