En jaksaisi vääntää rautalangasta joten voit ymmärtää viestini kuten haluat.
Peace
En jaksaisi vääntää rautalangasta joten voit ymmärtää viestini kuten haluat.
Peace
Ei minua varsinaisesti haittaa, mutta kryptoille on ihan omat ketjunsakin, myös hehkutusketju. Ehkä kohdistuisi paremmin niistä kiinnostuneille?
Robinhoodilla kauppaa käydään myös yön yli. Premarket nyt $359.
Mitäs täällä pölhexissä oikein nyt tapahtuu? Melkein kaikki näyttää punaista
Ei muuta kuin että Helsingin pörssi on auki. Olen viime vuosina oppinut arvostamaan enemmän niitä päivän tunteja, jolloin pörssi on kiinni.
Jaa a? Ihan perseestä. Vaikka alennusmyynnit ovat periaatteessa hyvä juttu, niin kyllä tämä välillä nakertaa luottamusta, että oikeastiko tässä katoaa pisnekseltä pohja? Markkinoilla ei vaikuta olevan mitään luottoa firmojen suorittamiseen tulevaisuudessa?
Oliskohan vaan “hei rallateltiin viikko vaalihumussa, otetaan vähän voittoja kotiin”. Kurssit penteleet kun eivät ikinä liiku yhteen suuntaan loputtomasti vaan aina välillä tulee vastapalloon rekyyliä.
Tätä kuvaa kun on ennenkin jaettu täällä niin olisi tällä hetkellä kiva tietää mielipiteitä missä mennään
Foorumilta ja yleisestä sijoituskeskustelusta huokuva konsensus on omaan silmään:
Ei sijoitussuositus. Itse olen hajauttanut molempiin. Aika jakomielinen olo tulee jos seuraa päivittäistä kurssikohinaa.
Itse olen optimistinen, joten luulen että suomessa ollaan maseentuneita. Uskon kohta joulupukki/tammikuun rallin effektin alkavan näkyä hesulissa. Se mitä sen jälkeen hesulissa käy en uskalla edes arvuutella.
Usa:ssa taas luulen niiten olevan riemuissaan (thrill) kohdalla. Saa nähdä minne Trump onnistuu viemään osake markkinoita siellä.
Tämä Remedy on sillein hankala tapaus, että paljon maksaisin yhtiöstä joka on pystynyt tekemään viimeisen viiden vuoden aikana (mikäli Aten tämän vuoden ennuste osuu) yhteensä tappiota 15,8Milj.€, mutta mikäli ei olisi saanut Covid nostetta, olisi luku luultavasti enemmän pakkasella. Seuraavalle kolmelle vuodelle ennustetaan 6,3 miljoonaa lisää tappiota. Tätä kun alkaa tältä kannalta pohtia ja jos Atte on oikeassa, niin enpä siitä oikein paljoa mitään voisi maksaa ellen spekuloisi yritysostoa. Samaan aikaan kuitenkin suositus on lisää, joten hieman mielestäni ristiriitaista.
Mikäli uskoo käänteen tapahtuvan 2030 kieppeillä, on ihan liian aikaista olla mukana.
Yhtiö voi hyvin syyttää ihan itseään laskusta, ja siitä että valtaosa sijoittajista yhtiössä toiminee tunnepohjalla.
Jos ei anna minkäänlaista järkevää ohjeistusta tai tiedota selvästi omista tavoitteistaan (uskottavasti), niin sitten käy näin, että reaktiot ovat suuntaansa vahvat, erityisesti alas.
Se että todetaan pari kuukautta ennen tilikauden loppua et EBIT on muuten negatiivinen, muuten homma ennallaan eli liikevaihto kasvaa (ilman mitään haarukkaa) ei ole parasta sijoittajaviestintää.
Webcastissa random maininta, että pelibrändit ovat joku päivä €500M/3v tuottavia koneita ei vakuuta, kun ei kerrota miten tuohon päästään.
Tässä olisi tuhannen taalan paikka viimein CMD:ssä ensi viikolla korjata sijoittajaviestinnän tilaa.
En omista, mutta seuraan milloin uskaltaisi. Pitää kyllä hieroa hyvin hartaasti silmiä, että löytää 5-6 vko jaksolta vihreää. No on siinä yksi isompi, joka näyttää vain pieneltä töyssyltä matkalla
Pienivaihtoiset laput. Siinä on ostajalla ja myyjällä jo näkemyseroa.
Nyt tulee käänne Greenlane Renewablesille
Jännä juttu kun Q3 jälkeen markkina-arvo oli alle 10 milj. ja käteistä yhtiöllä oli yli 15 milj. ja ei lainkaan velkaa. Nyt tänään sitten uutisoivat vielä 6,5 miljoonan arvoisesta kaupasta.
Löytyyköhän koko maailmasta yhtä kusista pörssiä ku hesuli. En oo tutkinu mutta villi veikkaus että ei löydy. -5.5% ytd🤣
Vastaukseni menee jo vähän yhtiöketjupostauksen puolelle, mutta…
Nojoo, en tiedä onko toisaalta täydessä investointivaiheessa olevan yhtiön tarkastelu puhtaasti tappioiden valossa ihan se myöskään se paras tapa.
Lähtötilanteessa eli listautumisen aikaan yhtiö teki käytännössä IT-konsultointia, jossa pieni rojaltiupside. Tästä päivästä eteenpäin yhtiö julkaisee suurimman osan peleistään itse, jolloin on siirrytty IT-konsultoinnista tuotebisnekseen, jossa ihan erilainen skaalautuva tuottopotentiaali. Yhtiö myös lupailee tiheämpää pelien julkaisutahtia, mutta tästä on näytöt toistaiseksi antamatta.
Alla olevat investoinnit tietenkin maksavat ja nämä investoinnit on tehty mainittuna tarkastelujaksona.
Eri asia olisi tietenkin, jos yhtiö ei investoisi tulevaisuuden kasvuun ja olisi jatkanut vain IT-konsultointia pienellä rojaltiupsidella. Tällöin yhtiöstä lähtökohtaisesit kannattanee pysyä kaukana, jos tekisi tappiota.
Remedyä lähes listauksesta asti seuranneena mielestäni tilanne on edelleen sama, vaikka investointeja liiketoimintaan on tehty. Jos uskoo yhtiön kykyyn tehdä laadukkaita ja hyvin myyviä pelejä, lienee yhtiössä merkittävääkin potentiaalia. Jos tähän ei usko, ei potentiaalia ole.
Tämän vuoksi raporttien lukeminen ja oletusten tarkastaminen on tärkeää jos aikoo raportin johtopäätöksinä syntyneitä ennustelukuja ja tavoitehintoja käyttää. Erityisesti kasvuyhtiöissä ja triplaerityisesti peliyhtiöissä, joiden tarinoissa, liiketoiminnassa ja outcomeissa huomattavasti enemmän varianssia vs. tasaiset kassavirtakoneet.
Tämän yhtiön kanssa niin minä kuin analyytikotkin olleet ja tulevat olemaan suurella todennäköisyydellä väärässä. Minä ihan omaa osaamattomuuttani, mutta analyytikot sen takia, koska kymmenien lähes yhtä todennäköisten skenaarioiden joukosta pitäisi valita yksi näkemys, eikä esim “fair value rangea”, joka mielestäni peliyhtiöille paremmin sopii. Pelimyyntiä vaikea, ellei mahdotonta ennustaa. Tästä on alalla runsaasti viimeaikaisia esimerkkejä tunnettujen AAA-floppien muodossa. Tunnetut brändit tasaavat kutenkin jonkin verran myyntiriskejä, kun olemassa oleva fanikunta ennakkotilaa pelejä.
Ei olisi ehkä täysin väärin sanoa, että osa analyytikon oletuksista ovat suhteellisen karhuisia lähivuosille. Atte ennustaa, että Remedyn seuraava peli, 2025 julkaistava Firebreak, floppaa kaupallisesti tuottaen 3v:ssa 1.5x ROI:n vrt yhtiön oma minimitavoite 2x. Atte taisi yhtiöketjussakin myöntää, että tämä ennuste tarkoittaa käytännössä seuraavalle pelille floppia. Nostan kyllä hattua Atelle, että uskaltaa rohkeasti negatiivistakin näkemystä yhtiöasiakkaasta Tavoitehinta taas on loihdittu heittämällä kaikki kassavirrat TERMiin eli sinne jonnekin kauas tulevaisuuteen, mihin ei ole näkyvyyttä.
Tämä on vain oma mielipide, mutta mielummin ehkä itse näkisin kuitenkin enemmän kassavirtapainotusta DCF:ssä lähivuosille ja siten rohkeammin negatiivista kokonaisnäkemystä eli myös tavoitehintaan negatiiviseksi, kerran lähivuosista ennustetaan edelleen taloudellisesti haastavia, siitä huolimatta että yhtiön ennustetaan puskevan vuosittaisia pelijulkaisuja seuraavat 3v. Nyt syntyy kuvaamasi ristiriitatilanne, kun toteutuneet luvut ovat 5v taaksepäin ja ennustetut 3v eteenpäin rumat, mutta DCF:n TERM-kikkailulla saadaan korkea tavoitehinta.
Samaa mieltä.