Kuukauden viimeinen, salkunhoitajilla siivouspäivä ja roskat pihalle jotta ilkeää esitellä salkun sisällön
@Heikki_Keskivali ihailee Costcon osakkeen raketointia
https://x.com/hkeskiva/status/1895599035521601826
Eikös tuo bisneksenä ole lähinnä kuin Kesko tai S-ryhmä Suomessa. Rakettibensaa PE-60-oktaanisena on riittänyt siihenkin. Pitääkö olla huolissaan🤔.
Periaatteessa, mutta kasvua enemmän. Liikemalli myös eroaa jäsenyyksien avulla. Costco ajatellaan taantuma turvasatamalta toisin kuin Kesko jonka liikevaihtoon vaikuttaa rakentaminen ja sen syklit
Tässä on Nvidian arvon kehityksestä tviitti
Jahajaha. Euroopan puolustusteollisuus ampui sitten kurssinsa katosta läpi vaikka keulittiin viimeiset viikot aivan huolella.
Rheinmetall +14%
Bae systems 17%
Saab 13,88%
Huhhuh!
Mitä Vervelle tapahtuu? -7% taulussa?
Merkkejä riittävästi.
Jotkut hölmöläiset paperikädet kotiuttavat voittoja osaripompusta, vaikka yhtiö edelleen naurettavan edullinen? Vaikka USA:n taloustilannen ja mainosmarkkinat kyykkäisivät taas niin ei edellinenkään heikko jakso 2022-2023 aiheuttanut Vervelle muuta kuin lyhyen liikevaihdon vaakasuuntaan kulkemisen ennen kuin palattiin takaisin vahvaan kasvuun. Nyt on velkatasokin kestävämpi kuin kaksi vuotta sitten eikä taseessa ole turskaisia sijoituksia johonkin ihmeen USA peliyhtiöön.
Itse olen vain Saabin ja Rheinmetallin kyydissä. Ajattelin, että oltaisiin korkealla jo. Ei oltu vaan viikonloppu laittoi sitten isompaa vaihdetta silmään.
Omassa salkussa Alzchem +6,15 % (kävi korkeammallakin avauksessa), BAE +18,26 %, Renk Group +14,08 %. Olin empinyt Saabia jo pidemmän aikaa ja harmituksen määrä oli suuri kurssin kasvaessa ja kasvaessa… nyt kun päivän nousu valahti “vain” 10 pinnaan niin vedin liipasimesta.
Verven kurssi on ennenkin tupannut kyykkäämään osaripomppujen jälkeen varsin reippaasti. Kannattaa hieman tutkailla kurssikäyrää ja osareiden ajoittumista. Itse olen pyrkinyt varautumaan tähän keventämällä osaripompuista, jotta usein toistunut takakyykky ei korpeaisi.
SSAB yli 6€ ja osingot kohta kylkeen. Namskutarallaa!
OP:n kaverin huomiot puolustusteollisuuden menosta tänään
Yksi osake näyttäisi olevan edellä indeksiä, parempi kuin ei mitään.
Lindexi raketoi.
Nice! Viikko sitten siirsin 90% jenkki sijoituksistani eurooppaan!
Bittium +7% atm!
Niin on, myös minä siirsin kaikki sijoitukseni eurooppaan viikko sitten. Näytti kannattavan
Rheinmetall ja Saab keulii oikein mukavasti eikä huonosti ole pärjännyt muutkaan kotimaiset ja eurooppalaiset valinnat