Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Blokkikauppa, Kauppalehdestä löytyi maininta.

Merkit merkit.

3 tykkäystä

Tässä on vielä linkki ääreislyhyeen juttuun. Ei muuria. :slight_smile:

Asiasta toiseen:

Kai tätä jollain veljellä on ollut? :thinking:

https://x.com/carbonfinancex/status/1904519644569882836
image

5 tykkäystä

Kuusikko oli vihreänä :slight_smile: ja nahkatakkimiehen firma punaisena :frowning:

https://x.com/StockMKTNewz/status/1904624589004824948
image

7 tykkäystä

Kamux tekee op.n rahoitusta ja 4,5% on tämän päivän pohja.
Toki helposti tekee 3,99% kun laittaa loppumaksun 13€ ja avauksen 399€

En tiedä onko yhtiöketjussa soveliasta pohtia kurssiliikkeitä ja ostojen ajoituksia, mutta laitan nyt kumminkin koska näissä vähävaihtoisissa yksittäisten omistajien liikkeet ovat niin merkityksellisiä kurssitasolle ja siten sijoittajien tuotoille. Liputelkaa ja siirtäkää vaikka kahvihuoneeseen jos ei tänne kuulu.

Joku isompi irtautuja laitteli reilun viikon lappuja laitaan ja myi alimmillaan 3,75 tasolle. Kaupankäyntivolyymeistä (kuvassa päivävaihdot) voisi alkaa arvailla että ko. operaatio on päättynyt. Kurssi jäi alas, joten tulkitsen tällaiset ostopaikoiksi.

13 tykkäystä

Wärtsilä omassa salkussa laskukärjessä mutta vähän epäselvää mikä tähän tuli?

2 tykkäystä

Pareto laski suositusta osta → pidä ja tavoitehintaa 21,50 → 20,50

4 tykkäystä

Alkaa olla aika rapeeta menoa, luotto mennyt kokonaan yritystä kohtaan?

5 tykkäystä

eiks tänään sentää osinko irronnu. merkkiämerkkiämerkkiä

4 tykkäystä

Olisiko teoriaa Huhtamäen alamäestä? Ollaan yllättäen taas alle 34€ - mulle kyllä kelpaa ostaa lisää :wink:

5 tykkäystä

Joo, osinko irtosi tänään.

Osinkokalenterista kurkkasin. :slight_smile:

5 tykkäystä

Samaa kummastelen, olen pitkin vuotta ostellut ja ihmettelen miksei kelpaa. Alkaa olla panokset loppu.

4 tykkäystä

Riippunee varmaan miten paljon tuota ostopaikkaa haluaa optimoida. Itse näkisin, että Q1 tulos tulee olemaan tärkeä tuon käänteen ajoituksen kannalta, jos sitä haluaa yrittää. Viikkotasolla Optomed vaikuttaa vielä hieman :bear::lta, ja jos Q1 tuloksessa ei vielä näy kasvua, on mielestäni riskinä, että kurssi voi käydä sulkemassa tuon 2023 lopulla olevan gäpin about 3,18 tasolla. Tosin sitten, kun tuo kasvu alkaa realisoitumaan, voi tuo käänne edetä nopeastikin. Itse en tosin osaa ajoittaa tätä, joten olen vaan ostanut edellisen osarin jälkeen lisää laskevaan kurssiin :smile:

4 tykkäystä

Lindex 3,3€. Edellisillä kerroilla ollaan otettu noin euro takapakkia kun Stockan myyntihuuma on lässähtänyt. Saa nähdä tapahtuuko taas.

3 tykkäystä

Itse oikeastaan ihmettelen, että Huhtamäen kurssi lasketellut näin vähän. Yhtiön iso syömähammas on USA:n markkina. Trump-Musk-akselin sekoilujen, kauppasotien virettelyiden jne. vanavedessä maan kuluttajaluottamus on painunut kuin ankkuri. Kumma, jos tää ei ala jossain vaiheessa syövyttämään Huhtamäen syömähammasta.

Lisäksi yhtiö teki aika ison yritysoston Turkissa, jossa poliittinen pakka on tuoreeltaan pahasti sekaisin ja talous alkanut huojua. Epäselväksi on myös jäänyt, miksi toimitusjohtaja lähti. Voi olla, että Euroopan markkina piristyy, mutta milloin?

7 tykkäystä

Tämä hype ei taida olla vasta kuin alussa (?). Tänään +46% :face_with_peeking_eye:

Vaihtoehto Starlinkille. Eutelsat Group…

12 tykkäystä

@Pohjolan_Eka tätä joskus vuosia sitten kahvihuoneella pohti, että tekisi “melkein” mieli ostaa. Tarina ei kerro, ostiko Eka.

Isoin nousu sen jälkeen nähtiin tänä päivänä. Tai ainakin aamupäivänä… :grin:

3 tykkäystä

Melkoista kun Wärtsilä laskee 6% kun joku 3 vuotta sijoittamista harrastanut ranskalainen analyytikko laskee tavoitehintaa.

27 tykkäystä

Osinko 0,75€ irtosi. Osake lähes tuplasi laskun.

Ja viidessä pörssipäivässä osakkeesta lähti koko vuoden alun nousu ja vähän päällekin.

18 tykkäystä

Buffettin pulju on taas ATH-lukemissa :slight_smile:

https://x.com/brewmarkets/status/1904903573936144672
image

Warren Buffett GIF - Warren Buffett - Discover & Share GIFs

25 tykkäystä