Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

TPIC noussut kohtuullisesti ; n 70% tänään. Pohjat taitaa olla nähty. Onnittelut ja nöyrä kumarrus heille jotka uskalsivat 2 taalan pintaan ostaa / lisätä.
Itse en toki kuulu siihen joukkoon.

3 tykkäystä

Myöhästyin näköjään 10min ja olin jo ottanut ss TPIC:stä…

Itse ollut tämän kelkassa turhan aikaisessa vaiheessa, joten enää about tuplaus, niin ollaan omillaan :wink:

EDIT. Nousu liittyy rahoitusjärjestelyyn Oaktreen kanssa, jossa Oaktree vaihtaa omistamiaan osakkeita seniorilainaan.

2 tykkäystä

Ok, en kerenny seurata uutisia ku tienpäällä. Hyvä jos saivat järjesteltyä rahoitusta. Siltikin aika raju nousu tähän…Ite myin kunnon turskalla pois rapialla 2$ hintaan viime satsin. Eiköhän siivet lähde pyörimään vinhasti jatkossakin :wink:

No eikä kuulu, tämä viestien siirtely on ihan idioottimaista touhua. Nytkään kysymykseeni ei tullut vastausta, koska eihän SSAB-tietäjät tällä palstalla notku. Siksi kysymys kuuluu sille palstalle, jossa on ko. yhtiön seuraajia.

Kyllähän kuuluu. Tämän ketju idea on juurikin kysellä ja ihmetellä kurssireaktioita. Ei siinä olisi mitään järkeä, jos Harvia-ketjussa kyseltäisiin jokapäiväisiä -5%/+5% tapahtumia. Kannattaa opetella vaan foorumin tavoille, tai tehdä oma foorumi :laughing:

38 tykkäystä

Päinvastoin, ei ole mitään järkeä kysyä yhtiöön liittyvää asiaa jossakin muualla. Ethän sinäkään varmaan mene rautakauppaan kyselemään Alkon tuotteista?
Se, että tällainen kummallinen käytäntö on Inderesin palstalle vakiintunut, on täysin eri asia, eikä sillä ole järjen kanssa mitään tekemistä. Tyhjänpäiväisten kurssihehkuttelujen osalta tämä palsta on varmaan tarpeellinen, mutta ei yhtiökohtaisten asioiden selvittämiseen.

Mitä ne tyhjänpäiväiset kurssien ihmettelyt sitten on? Vai tietääkö kysyjä etukäteen, että ei ole tyhjänpäiväinen? En nyt ihan ymmärrä perustelujasi. Kurssin käyttäytymistä kysytään yleisesti siksi, koska ei tiedetä syytä sille. Varmaankin 80% ajasta kurssin liikkeille ei ole mitään yhtiön fundamentteihin perustuvaa syytä, vaan liikutaan markkinan yms mukana. Siksi on myös paljon järkevämpää täällä esittää kaikki kysymykset kursseihin liittyen.

Kyllä tämä linja on mielestäni oikea, koska muuten yhtiöketjuista tulisi ihan lukukelvottomia.

25 tykkäystä

Eilen reilu 21% noussut Photronics veti tänään 10,86% nousut. Vähän pitää hehkutella vaikka paperivoittoja ovatkin. En mä mihinkään ole myymässä tällä arvostuksella. Voi tietenkin laskea yhtä nopeasti kuin nousikin. Nautitaan kuitenkin hetki edes “voitoista” :money_mouth_face:

1 tykkäys

Kyselit pariin kertaan miksi SSAB:n kurssi on -4% ja Outokummun +4%. Tämä on ainoa oikea ketju sellaiseen jos viestissä ei ole käytännössä mitään yhtiöön liittyvää. Tämän ketjun otsikosta löytyy tyhjänpäiväisyyden sijaan teksti: “Kurssien ja niiden muutosten kyselyt” ja viestisi ovat malliesimerkkejä siitä, miksi tämä ketju on olemassa. Yhtiöketjuissa keskitytään siis yhtiöihin ja tässä ketjussa kurssiliikkeisiin. Ei siinä sen kummempaa. Nukutaan yön yli ja mennään eteenpäin.

27 tykkäystä

Nyt lähti jo raketti käsistä :smiley: Ei ole kuin 235 dollaria matkaa tavoitteeseen. Hurja analyytikko.

11 tykkäystä

A)

Tämä on totta

B)

Kohdan A tietäjien laatu säilyy kun tietäjät keskittyy tietämiseen. Yleensä yhtiöön vaikuttavat asiat nousevat esiin kohdan A tietoketjuissa ja muun kohinan muualle päätyminen helpottaa sen löytämistä kaikille.

C)

Kurssien ihmettelyketjun ja yhtiöketjun raja mennee kysymyksen onko tämä yhtiöön vaikuttava asia minulle vai liiketoiminnalle. Se on vaikea hahmottaa, mutta käytännön syistä ohjaamme tietämättömyyttämme tänne ihmettelyketjuun niin tieto pysyy helpommin löydettävänä yhtiöketjuissa.

4 tykkäystä

Huomasin että myös nimimerkki “Cotr” kyseli SSAB:sta eilen tässä ketjussa ja nimimerkki “Lerpsu” vastasi siihen tuossa ylempänä.

2 tykkäystä

Alibaballa on ollut aika selkeä suunta tai no… vuoden 2022 alusta lähtien yhtiö on mörninyt enemmän kuin laskenut. :slight_smile: :cowboy_hat_face:

9 tykkäystä


Näitä pääsee harvemmin hehkuttamaan.

30 tykkäystä

Kyllä näin on. Useimmiten olen itse saanut täältä asiallista kommenttia, tietoja ja parhaita arvauksia, kun olen päivän kurssiliikkeistä kysellyt. Ihan selkeä käytäntö kaikenkaikkiaan - yhtiön asioista syvällisemmin yhtiön ketjussa ja sit tällaset kurssitiedustelut ja mahdolliset anomaliat tänne. Omaa toimintaani tukee hyvin tämä malli.

(Pieni trollaaja sisälläni miettii pitäiskö tämä keskustelu siirtää vielä kahvihuoneeseen tai liputus/jälkipuintiketjuun :smile:)

4 tykkäystä

Silläkin uhalla että mennään pidemmälle ohi aiheen niin kommentoin ketjun sisältöä yleisellä tasolla. Otsikon mukaan ketjun aihe on kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut. Olen ehkä ajatusten kanssa yksin (koska tämä on jo aiheen kolmas ketju), mutta itse ihan mielelläni luen kurssinen muutosten kyselyitä ja vastauksia niihin mutta hehkuttelut ja kauhistelut oman position muutoksista ovat minulle pelkkää kohinaa ja roskaa.

Koska kuitenkin tässä ketjussa on noita yhtiökohtaisia kyselyitä päivän muutoksista, niin ketjussa on itselle mielenkiintoista sisältöä ja siksi olen tätä seurannut. Osa ketjussa mainituista yhtiöistä ei ole omalla tutkalla ollenkaan, ja tuskin on sinne tulossakaan, mutta monesti yksittäisen yhtiön liikkeitä selittää jonkin toisen, omassakin seurannassa olevan, yhtiön tapahtuma ja niistä täällä voi saada tietoa ja vähän laajempaakin näkemystä.

En tiedä olisiko ihan pöllö ajatus jos ketjun jakaisi kahtia aiheisiin

  • kurssien ja niiden muutosten kyselyt
  • kurssien ja niiden kauhistelut ja hehkuttelut

Ilmiselvästi tilausta molemmille kokonaisuuksille on, mutta omasta mielestä ovat sen verran eri lentokorkeuden asioita, että niille voisi hyvin olla omat ketjunsa.

11 tykkäystä

Nyt on muuten Nokian maxpain noussut 4 dollariin tälle päivälle 16% erolla 3.5dollariin.

1 tykkäys

Mitäs tämä max pain homma nyt oikeastaan tarkoittaa

5 tykkäystä

Stockka juna se vaan jaksaa porskuttaa

@Telemaster Ei muistella vanhoja! :joy:

15 tykkäystä

Oli ihan pakko (en ole mukana) :joy: Mutta hyvä lähtö!

8 tykkäystä