Kurssien ja niiden muutosten kyselyt, kauhistelut ja hehkuttelut (Osa 3)

Veliosakkeet ovat johdonmukaisia. :cowboy_hat_face:

image

Bro – Accidentally Inspired

11 tykkäystä

Tässä nähdään Hytsonilta klassinen saunakauhakuvio joka lupaa hyvää esiintyessään heti alkuvuodesta tammirallissa. Tästä voi vetää selkeät johtopäätökset.

12 tykkäystä

Ei se vaan se syvään hengitys auta, silti se seuraavakin myynti voi olla paha virhe.
Itse kävin taannoin kaikki Hex firmat AI kammalla läpi koska pidin erittäin todennäköisenä että ne ostetaan pois. Efecte ei jostakin kumman syystä tarttunut verkkooni.
Vain AI-osaamisen vuoksi se ostettiin pois.
Mutta erään toisen Hex-firman sivuilla oli AI tuote jonka silloin havaitsin ja sitä osaketta ostin, toivottavasti sekin ostetaan pois pörssistä.

1 tykkäys

Se fiilis kun se oma hevonen lähtee laukkaamaan :heart_eyes:
Ketjuni Flutterista ovat olleet pitkälti soolopuhelua. Olen hyvin perillä yhtiön tilanteesta. Harmi että käteinen oli loppu enkä ostanut lisää. Käytin viimeiset rahat Puuilon dippiin. En odottanut näin isoa nousua mutta olin kirjoittanut että osake on ale-hinnoissa.

12 tykkäystä


Näitä päiviä vaan lisää!

8 tykkäystä

Joo ois vaan parempi olla seuraamatta tota Plug Powerin päivä liikkeitä niin ei menis päivä pilalle… Joo vety osakkeilla menee vähän jokaisella surkeesti mutta Plugilla kyllä kaikista surkeiten…:face_with_peeking_eye::roll_eyes:

1 tykkäys

Mikäs huhtamäessä? Sekosko robot siitä et tuli tiedote tulosjulkistuksen ajankohdasta?

1 tykkäys


Verneri ehti just mennä kehumaan eilen. :cold_face:

22 tykkäystä

MIstäköhän @Verneri_Pulkkinen saa “tietonsa”? :face_with_raised_eyebrow:

Admicom jatkaa menojaan:
image

22 tykkäystä

Eipä kauaa alessa ollut, jätin silti pilkin. Tuonne holdausketjuun jo kirjoittelinkin joskus, että yli 40 vuotta oon Huhtamäkeä omistanut ja tasaisesti ostellut. Lisäksi yritän esim. tämän aamun tapaisiin tilanteisiin iskeä, mutta meni sinällään turhan puhelun takia paras hetki ohi.

Mikä alen aiheutti, niin enpä osaa sanoa. Ei löydy uutisia mistään.

1 tykkäys

Olisiko syynä DanskeBankin suositusksen muutos osta → pidä

2 tykkäystä

Hyvää viikonloppua mulle. :grimacing:

image
Sad Pepe GIFs | Tenor

Halpaa… tai no onkohan tämä nyt euromääräisesti tullut kalleimmaksi ostoksekseni. :thinking:
image

9 tykkäystä

Itellä on KH-Groupia salkku täynnä ja silti -33%. :smiling_face_with_tear: Sitten kun nousee niin pienoisessa ylipainossa.

6 tykkäystä

Monesti sanotaan, että osakemarkkinaa hinnoitellaan 6kk päähän, mutta varsinkin rakennusalaan linkittyvät osakkeet tuntuvat olevan hyvin riippuvaisia historiallisten tilastojen julkaisuista. Eilen julkaistiin Ruotsin rakentamisenaloitus indikaattorit ja nämä olivat erittäin heikot. Edelleen on jouduttu siirtämään tai perumaan suunniteltuja aloituksia ja asuinrakentamisen alakulon pelätään tarttuvan myös muihin segmentteihin. Eli tämän perusteella pohjalle ollaan vielä menossa, mutta toisaalta nykytahtia asuntopula on realisoitumassa ainakin Ruotsissa.

Eiköhän tämä heijastu Admicomiin aika vahvasti. Jos ei ole töitä, niin kehitysmenoista leikataan ensimmäisenä ja toki Admicomille Q4 muutoinkin hankalaa sesonkia. Operatiivisesti ajatellen jos rakentajat jatkavat kustannussäästöjään ja vetävät punatussia budjetin päälle, niin esimerkiksi kehityshankkeet lienee pöydällä seuraavan kerran vuoden päästä keväällä. Joka tapauksessa tämä vuosi taitaa mennä alalla vielä sinnitellessä, vaikka tilanne helpottaisikin toiselle vuosipuoliskolle. Kärjistetysti uusia asiakkaita ei tule ja vanhat ovat letkuissa vuodeosastolla viimeistään siinä vaiheessa jos/kun nykyiset urakat loppuvat. Admicomilla volyymipohjainen hinnoittelu tuonut “ennätyserän tuottoja” vielä 2023.

P/E ollut hyvin korkea ja pohjautunut koviin kasvuodotuksiin, joilta nyt taidetaan tässä vetää matto alta.

https://www.bnnbloomberg.ca/swedish-housing-construction-weakens-again-after-stabilization-1.2022865

Peabilta negari:

10 tykkäystä

Edelleen.
image

6 tykkäystä

Joku massimies kävi merkkaamassa vuoren huipun, komeaa on kyllä. (158 taitaa olla huippupiikki)

15 tykkäystä

Keskisormi siellä on pystyssä

17 tykkäystä

Pekka ja premarketin tunnelmat.
:cowboy_hat_face:

9 tykkäystä

Oli niin komea tasaluku pre marketissa että napsastaan nyt tähän:

BTU ei ole toki täydellinen verrokki koska AMR on puhdas met-coal peli, MUTTA Elliotin omistus BTUssa on pikku hiljaa pienentynyt (siis pitkääääään roikkunut suursijoittaja joka tekee exittiä ja roikkunut myyntilaidalla), lafka lisättiin eilen sp600 listalle ja cashflow on ihan nättiä että teoriassa tämä entinen shitco saattaa laittaa omaa aggressiivista buyback ohjelmaa pystyyn tänä vuonna.

Elliott is the top shareholder with a 10% stake and has been dribbling their stock over the last few months. Frankly, I don’t know why they are selling but they manage 10s of $billions and this is a $300m investment for them that made money. Maybe they don’t want coal to tarnish their ESG-compliant book.


Shrubin substack:

Ei sijoitussuositus ja kaiken tankkeri yolotuksen lisäksi olen myös hiili degen. Jumala minua armahtakoon. Olen myös $HCC:n ystävä vaikken edes omista. Eikä Yancoalkaan hullumpi ole.

MET coalin puolella kaikki shorttivedokset on perustuneet Aussien suuriin tuotantolisäyksiin, mutta Twitterin coaltwit on melkoisen helmi pikkujoukko ihmisiä jotka ovat lytänneet noi shorttirapsat jo vuosien ajan, ja ovat olleet järjestään oikeassa ja Aussien tuotanto on jopa laskenut.


13 tykkäystä

Joko tuota Embracer uskaltaisi ostaa, joko olette saaneet myytyä, kun vasta vikasta 16 pv 14 kpl alas ja laskua n. -30%

Hienoja nämä kuuluisat tammirallit, kun silloin noustaan :wink:

17 tykkäystä