Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta


Monthly megaphone - kosketus alalaitaan odotettavissa?

4H falling wedge, yrittää 1H TC uppia.

Olisin kärsivällinen lisäyksissä, mutta joskushan se käänne tapahtuu…

16 tykkäystä

Olisiko näkemystä mistä löytyy paskalaitoksen seuraava pelletaso? Voisiko 2018 lokakuun pohjat antaa tukea vai mennäänkö koronapohjiin asti.


Vai kannattaisiko tätä katsoa tuollaisen loivan laskevan wedgen avulla. Aikalailla alalaidassa oltaisiin.

12 tykkäystä


Oletko kysellyt pullonpohjista näkijältä?

Itse en lähde ennustamaan, mutta chartin kaksi tukitasoa on weekly ja alin monthly. Ollaan volume profilen viimeisellä, heikolla tasolla, joten myyjiä riittää yleensä. Monthly-daily oversold.
Tähän pitäisi varmaan joku Spedemäinen vitsi murjaista, mutta good luck.

Daily trend change. magic words - ei tartte arvailla.

24 tykkäystä

Tälleen mä tätä oon katsonut. Sain lahjaksi isohkon erän vaikka koitin sanoa että älä anna :smiley: Olin oikeassa, mut ehkä tämä joskus tästä kun malttaa holdata. Nyt sais myydä, mutta ei kyllä kannata.

Veikkaan että psykologinen 20€ saattaa tarjota tukea enemmän kuin nuo menneiden vuosien dipit, mut aika samoilla huudeillahan nuo vanhat pohjatkin on.

5 tykkäystä

Pikkasen täytyy ihmetellä tätä pohjaonginnan hakua, koska se onnistuu erittäin harvoin. Noita paikkoja olisi ollut tässäkin kohteessa lukematon määrä ja nyt oltaisiin syvässä suossa lähinnä. Vaikka tästä aiheesta puhuisi vuosikausia, se ei tahdo mennä perille, että se vaan ei onnistu. Hae jonkun aikajänteen suunnanvaihto - jos ei onnistu, stoppari - rinse and repeat, kunnes onnistuu. Skaalaamalla voi vähän loiventaa yrittämistä, mutta usein se johtaa samaan lopputulokseen. Osta lisää, kun nousu on lähtenyt käyntiin. P.S. Toi ei ole wedge.

46 tykkäystä

Amen. Ja tänäänkin neste-lisäostoista ilmoitti kymmenen taistelijaa ostin/myin-ketjussa.

“Voit viedä kamelin lähteelle, mutta et pakottaa juomaan.”

4 tykkäystä

On upeaa, että pyrkii auttamaan porukkaa juuri esim. TA saloja ja mahdollisia keinoja tulkita markkinaa avaamalla, mutta lopetetaanko sellainen ‘piilonaljailu’ jos joku ostaa/ei osta sitä osaketta juuri silloin, kun sinun/tai jonkun muun mielestä sitä pitäisi/ei pitäisi ostaa.

Ja tämä kaikella kunnioituksella, arvostan hirveästi kun jaksatte TA asioita availla, ja ainakin itse yritän kovasti opetella (etenkin malttia) olla tarttumatta puukkoihin. Kaiken lisäksi sanallistatte hienosti monille hankalia asioita! :slight_smile:

50 tykkäystä

Juu, lopetetaan toki. Lopetetaan samalla treidaajille naljailu siitä, ettei treidaamalla voi tehdä rahaa, koska vastassa on ammattilaiset ja algot, eikä ikinä esim. erikoisia ostopäätöksiä tekevä retail joka ostaa satunnaisilta pelletasoiltaan. Ihan mielelläni myyn heille shortteja.

Kyllä tässä meidänkin päämotiivi on ollut vain auttaminen - herätellä porukkaa ettei menisi tuhlaamaan rahojaan paikoissa joissa kokeneempi kaveri näkee otsallakin että todennäköisyydet on kovasti sua vastaan. Tietenkin jos pitää TA:ta huuhaana ja PE:tä kuninkaantekijänä niin eipä siinä sitten mahda apu kelvata.

33 tykkäystä

Itse toivoisin teidän ammattilaisten pysyvän linjoilla.

Nostan hattua ja kumarran nöyrästi kun jaksatte jakaa tietoanne; vailla vastinetta itsellenne.

Toivoisin myös että kaikki palstalla pyörivät ymmärtäisivät tämän. Oikeasti.

28 tykkäystä

Horoskooppi kartoitti tuohon mahdollisia pelletasoja innokkaille pohjaonkijoille
mutta itse alkaisin ostopaikkojen tähyilemisen vasta oranssin oikealta puolelta.

7 tykkäystä

Miltäs meidän Evolution näyttää TA:n näkökulmasta tällä hetkellä, kun on taas hetki lasketeltu?

5 tykkäystä

Tässä yksi mahdollisuus. Jännästi noudattanut tuota kuviota viimevuodet, voisko mennä noin?..

11 tykkäystä

Tuo on sinänsä yleinen muoto, mutta tässä tapauksessa on kyllä hiivatin iso time frame. Laita alert jos joskus rikkoo tuon sun kanavan yläreunan. En sitoisi tuohon pääomaa ennen kuin lähtee liikkeelle.

3 tykkäystä

Iltaa @Seuraaja! Mikä mahtaa olla tuo alin indikaattori? :blush:

Tuolla voi seurata kätevästi trendin suuntaa/voimakkuutta ja seuloa nopeasti trendejä eri osakkeista. Se on EMA Wave Indicator [LazyBear]
“This is a 3 EMA visualization tool. Relative momentum across 3 timeframes are rendered as A/B/C waves. Also, helpful in identifying spike/exhaustion bars. When all the waves are in the same direction, the momentum is very high on that direction”

Tämä on yksi monesta indikaattorista jonka havainnut helpottavan ja nopeuttanut omaa toimintaa. Harjoitellut tällä viime marraskuusta ja esim tässä EVO keississä tuli nyt kerrankin onnistuminen sisään ja ulos menossa (tosin laukesi stoppariin, mutta kuitenkin ajallisesti meni tuon mukaan eikä tullut tällä kerralla turskaa :sweat_smile:) Itse hyppään EVOon takasin vasta kun tuo indikaattori kääntyy mutta voihan tuossa kurssissa tapahtua vielä mitä vaan ennen sitä.
Kuvassa nyt 1D niin näkee paremmin nuo palkit ja värit

17 tykkäystä

Atkoren lisäystä suunnittelen. Miltä se näyttää teknisesti osaajien mielestä?

1 tykkäys


Kahdenviikon päästä on mahdollista että 6€ menee rikki? Ellei jopa päästä 7€:n?
Tämä on vain teknistä analysointia, mutta odotukset on tämänkin foorumin perusteella plussan puolella?

5 tykkäystä

Miltä Palantir näyttää ammattilaisten näkökulmasta? Rumaa kynttilää piirsi viime viikolla tulosjulkaisun jälkeen

Ehtisikö joku ruotimaan AMC tilannetta teknisesti? Toki en tiedä kuinka paljon näitä “meemi osakkeita” voi teknisesti katso pidemmällä kuin päivän sisäisellä sihdillä :sweat_smile: mutta siellä näyttäisi olevan 9.11.2023 ylöspäin täytettävä gappi 9,96$ ja siitä vielä korkeammalla 2023 elokuulta 19,40$ ja 24,60$.

1 tykkäys

Oman näkemys on että nämä GMEt ja AMCt menee ihan WSB hypen mukana eikä TA:lla ole juuri tekemistä näiden kanssa.

10 tykkäystä