Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta

Itselläni oli muutama syy McDonald’s hankintaan. Yksi on se, että kyseessä on osinko aristokraatti. Toiseksi oli jatkaa sijoitussuunnitelmani mukaisesti ostoja tähän. Tarkoitus on olla todella pitkässä pidossa. Olen tehnyt hankitoja tähän 2016 alkaen.
Lisäsyy lisäykseen ja mahdolliseen suunnitelman ulkopuoliseen lisäykseen on netistä luetut jutut siitä, että mcd hankkii pienen erän omistavilta osakkeita.

2 tykkäystä

TA:sta en voi sanoa ymmärtäväni kovinkaan paljoa, mutta ainakin tänään suljettiin ma200 yläpuolelle ensimmäistä kertaa sitten kevään 2022. Eikö se ole jo joku :rocket: merkki :thinking:

Eikös tässä ole kohta viikko pyörähtänyt. Miltä näyttää pohtimiesi asioiden osalta nyt?

Mitään ratkaisevaa ei nähdäkseni ole (vielä) tapahtunut. Edellisen viikon low @ 37,26 € on nyt testauksessa. Tästä päästäisiin sitten tekemään uutta pohjaa - joko korkeampaa tai matalampaa. 36,30 € on mielenkiintoinen taso seurattavaksi (mikäli sinne menee) - tuolta löytyy myös avoin gap.

2 tykkäystä


Itse katsoisin SEYE:tä weekly ja se ei ole C&H viimeisen nousun osalta, koska oikea laita on jo vasenta korkeammalla. Seuraava vastus 109.4. Aletaan olla jo weekly overbought, joten jäähtyminen on edessä pikku hiljaa. HL 95 tasolle säilyttäisi bull flagin mahdollisuuden.

8 tykkäystä

Mikäs siellä on seuraava tukitaso, jos tuo pettää?

1 tykkäys

Minä tiedä mistään mitään, mutta mä ostin ite alkuviikosta 1149 ja ostan toisen setin jos painuu tuohon trendiviivalle ensi viikolla 1065 tienoille.

4 tykkäystä

IMO paras tapa treidata tälläistä kohdetta on laittaa alertit sivuttaiskanavan ylä- ja alareunaan, ja ottaa positio vasta breakout/breakdownista. Siihen asti turha makuuttaa rahoja mörnijässä kun momentumiakin on tarjolla. Lisäksi allekirjoitan myös sanonnan “losers average losers” :slight_smile:

Toki nyt kun tarkemmin katson niin onhan tuossa tosi iso range, joten toinen tapa on ottaa long supportin pompusta ja short resistanssin rejectistä.

1 tykkäys

Kyllä mar! Minä vaan en shortseja juurikaan harrastele. Lähinnä katson näitä käppyröitä jos joku osake kiinnostaa ja mietin sopivaa ostopaikkaa :).

2 tykkäystä

Kysyisin näkemystä HIMS:iin teknisestä näkökulmasta. Puolessa vuodessa on tehtyä rajua, mielestäni myös fundaperusteista nousua ja aletaan hiljalleen olla lähellä 2021 kuplan ATH lukemia. Etsin n. 25% lisäyspaikkaa longipositiooni. Olisiko tälle TA-näkökulmasta katsottuna sopiva hetki esim. tänään kun kurssi hieman jäähdyttelee, vai kannattaisiko seurailla vielä muutama viikko?

Normi pullback menossa nousutrendissä olevalle lapulle. Viimeisen nousupätkän 50%-fibo-taso olisi 18.55. Itse odottaisin esim hourly tai 30min chartissa higher low:n syntymistä.

9 tykkäystä

Olisiko täällä mahdollista tarkastella arvometallien teknistä tulkintaa, esim hopea tai kupari.

1 tykkäys

Miltäs näyttää optomed TA taitajien näkövinkkelistä?

2 tykkäystä

Olisiko Smart eyestä näkemystä? Mihin asti tässä olisi latu auki?

9 tykkäystä

SSAB alle femman. Ollaanko TA mielessä menossa lähemmäksi 4,50€ vai löytyykö vahvempi tuki esim. 4,78€ tasosta :thinking:

1 tykkäys

Palantirista näkemystä? Oman käsitykseni mukaan olisi noususuhdanteen alkupuoliskolla ja tilaa olisi nousta tuonne 30-32d hujakoille

1 tykkäys


Tässä oma chartti - monthly ema50 on noin 4.97 tällä hetkellä

3 tykkäystä

Seuraava weekly LH on 115.6 ja 117.6 xxxxxxxxxxxxxxxxxxx

2 tykkäystä


Weekly EQ

1 tykkäys

8 tykkäystä