Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta

Saiskos täältä apuva.
LMPX esi julkisti Q3 tuloksen mikä oli hyvä. Samantien sai shortsit niskaan. Etsin siis hyvää lisäys paikkaa. Kiitos jos jaksatte auttaa. :+1:

1 tykkäys

Putoavalta puukolta näyttää mun silmiin.

2 tykkäystä

Kiitos kiitos. Ainakin vielä luotan että tuo lasku jossain vaiheessa kääntyy ja sitä tässä metsästän. Mitään huonoja uutisia ei ole firmasta tullut. Pikemminkin päinvastoin. :man_shrugging:

1 tykkäys

Jos ei tähän pysähdy niin seuraava fibonacci on 30,75 jos ei tuosta käänny tai tasaannu. Laitoin siihen itselle hälyn

2 tykkäystä

Miltä Quantafuel näyttää TA-näkökulmasta? Huippu tehtiin erittäin vauhdilla, josta sitten onkin käännytty laskusuuntaan. Olisiko vastustasoja tai mahdollista käännekohtaa löydettävissä?

5 tykkäystä

Eipä näistä tiedä.

Hyvin osuu tukitasot fibonacci tasoille. Ema 100 on tuossa 40 päällä.

5 tykkäystä

H&S pattern muodostumassa Carasent? Pohdin että voisiko pienivaihtoisuuden vuoksi tulkita olkien pientä tasoeroa kauneusvirheeksi, vai kuinka hyvin TA ylipäätään pätee näihin?

1 tykkäys


Daily-tasollahan se muodostui jo, mutta invalidoitui, koska ei lähtenytkään laskuun.
4H:lla nyt voi katsoa pään muodostuvan, joten oikean olkapään kohtalo seuraavaksi auki.

2 tykkäystä

Viimeksi kun kyselin Bloomin perään 13,x tasoilla niin juuri muodostuneesta Bear Flagista noustiin about 70 % kuukaudessa. Nyt ollaan tultu alas 16,5 tasoille, eli entrypaikka edelleen hakusessa. Miltä osakkeen tila näyttäisi nyt, TA:n näkökulmasta?

Nimimerkillä "Punaista on, mutta kun en tajua myynnin “vahvuudesta” (RSI?) mitään :neutral_face:

1 tykkäys

Mä olen kanssa odottamassa ostopaikkaa. Falling wedgeltä näyttää…

1 tykkäys


Kävi 4H:lla ylimyytynä, mutta on jo ehtinyt tänään jäähtyä. Double top 16.49 ja seuraavaksi pitäisi vahvistua 1H LH ja sen jälkeen HL 15.48 yläpuolelle. Eli 1H trend chg voisi vahvistaa pohjat.
Muussa tapauksessa on varaa kyllä valua edelleen, mitään volume climaxia ei ole nähtävissä.
Viikkotason tuki 14.05.

  • edit: premarket treidaa eilistä closea ylempänä, samoin muut korrelaatiot PLUB/BLDP/FCEL jne.
4 tykkäystä

Fortum näyttäisi olevan päivätasolla kaikkien mahdollisten MA tukitasojen alapuolella ja kynttillä kutittelee bollingerin alareunaa. RSI about 40.

Kysymys: Onko tässä päivätasolla mitää merkkejä, mitä tässä tilanteessa voisi seurata käänteen näkemiseksi vai onko tässä enemmän mahdollisuutta nyt valua ylimyynnin puolelle?

1 tykkäys

Teki juuri 5min trend chg:in, seuraavaksi odottelet 1H:lla samaa. Silloin voi todeta, että pohjat on nähty, ainakin toistaiseksi.

2 tykkäystä

Mitä TA-spesialistit sanoo? EMA100 rikottiin heittämällä. Kuinka todennäköistä, että tukea löytyy muista liukuvista. Missä kohtaa mahdollista käännettä olisi odotettavissa?

3 tykkäystä

Fortum kävi myös 16,95-tasoilla, josta on aiemminkin löytynyt hyvää tukea. Jos pörssi ei nyt indeksitasolla isompaan syöksyyn lähde niin näkisin itse tässä paikan käännökselle

2 tykkäystä

Siis en nyt ymmärrä tätä TietoEvryn kurssilaskua ollenkaan. Meinasin jo myydä kun viikossa tultu alas noin 10% ja luulin tehneeni hyvät kaupat mutta siltä ei nyt näytä.

Onko teknisestä analyysistä apua tähän erittäin epämiellyttävään tunteeseen? Milloin tuon kurssin voisi olettaa kääntyvän joltain tukitasolta joskus?

Itsekin omistan TietoEvryä niin tästä apua epämiellyttävään tunteeseen :wink:

Tässä 23€:n pinnassa on ollut tukea kuun vaihteen tiimoilla ja se on toiminut tukena/vastuksena touko-kesäkuussakin. Eli käännettä ainakin itse odottelen näiltä tasoilta sormet ristissä.

Sitten jos tästä lähdetään vielä alemmas niin alkaa tuet loppumaan kesken ja alkaa olemaan aihettakin epämiellyttävään tunteeseen, vielä kuitenkin siis olen optimistisena, että tästä voitaisiin kääntää.

13 tykkäystä

Samaa mieltä, bear volyymi on ollut 5 päivää huolestuttavan suurta, selvästi joku instikka purkaa positiotaan. 22.94 ei saisi mennä rikki.

12 tykkäystä

TietoEvry 1D graafilla alempaa kurssipohjaa, RSI ylempää pohjaa:

Sama 4h:

Voisiko tässä odottaa 4h ja päivän graafeilla pientä käännettä jotta viikkotasolla suljettaisiin edellisen pohjan (23.12) yläpuolelle? Tommonen yli pari prosenttia tarvittaisiin ke-to-pe kiriä?

Mihin tuo DAX näyttäisi olevan menossa? Hirveän vaikea päätellä, lähinnä vinkkinä voisin ottaa omaan positiooni nähden :grin: