Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta

Pidempiä liukuvia keskiarvoja ei tietysti vielä paljoa piirrellä noin lyhyellä historialla, mutta 33,55 on näyttänyt toimivan tosi kiinteänä lattiana viime viikot, ainoastaan kerran käyty hetkellisesti sen alla kun oli tosi iso yhden tunnin piikki ja sieltä tultiin heti takaisin. Eli joku näyttää tankkaavaan tolta tasolta isosti. Tosta voisi siis ostaa ja pitää stop-lossia jos valuu ton alle. Toisaalta myös viime päivät on aika tehokkaasti myyty alaskin tosta 35SEKIstä eli aika tiukassa rangessa näyttäisi olevan. Enemmän tässä voi tosiaan olla riskiä, että toi lattia pettää kuin toisinpäin

6 tykkäystä

Kiitoksia sepolle. Oikein rationaalisesti perusteltu näkemys. Peliliike voisi olla puolella panoksella kyytiin ja tiukka stoploss. Jos lasku alkaa, laput ulos ja alemmalta tasolta takaisin kyytiin, ja toisinpäin, nouseviin kursseihin on kiva ostaa.

TA sisältää paljon kaikenlaista, mitä pitää oppia seuraamaan. Jos sitä ei tunne, SL:n käyttö on olennaista, sen tuellahan voi ostaa mitä tahansa. Siinä voi itse määritellä riskitason. En ole itse katsonut TV:stä tuota, mutta tuo piirtämäsi support-viiva on erittäin oleellinen. Jos se menee rikki, on vaarana, että tullaan pitkälle alas.

  • psykologisesti voi nähdä, että jokainen aikaisempi nousu on myyty tuolle support-tasolle saakka. Eli aika selvää treidaamista nähtävissä, voitot on kotiutettu toistuvasti. Nousut on koko ajan pienentyneet, joten joko nyt joku akkumuloi tai sitten on romahdus odotettavissa. Jos akkmuloi, voi olla taas tuollainen iso nousupiikki edessä. Seuraa volumea
12 tykkäystä

Moikka, näettekö mitään merkitystä tuollaisen gapin olemassa oloon, osake Saipem.

Alkaa kurssi olla siinä gapin ala kohdassa.
Löytyy toisella tililtä aika lähellä pohjia hankittuna pikkuinen siivu (@Meri aikoinaan peesaten)

Vielä 5 vuotta. Ema 200 päällä nyt myös. En toki ymmärrä teknisestä mitään, mutta aina käyn ketjua lukaisemassa ja koitan kurssigraafeja katsella :thinking:

1 tykkäys

Voin yrittää , mutta varoitan olen näitä muutaman kuukauden katsellut . Saa lytätä ,liputtaa ym.

Tuossa P kohdilla tulee vastus. Sitä tullaan kokeilemaan , Jos se pettää muuttuu tueksi ja seuraava vastus 3 kohdilla. Oikealla näkyvä volyymi taso on tuossa kohdalla ollut pieni. Saattaa jäädä siihen hetkeksi eli 2,5->3 € ikään kuin fill the gap. Jos 3€ taso menee sitten lähestytään tuonne 4€ R1 joka olisi vastus. Tää oli sitten vaan. arvaus. Tärkein taso on tuo P sen pettäessä suunta on pohjoiseen.

1 tykkäys

image

Kolmiosta breakout ylös tai alas? Mitä mieltä olette?

2 tykkäystä

Jos mennään huomenna alle 20,70 saattaa mennä alaspäin ja jos ollaan yli 21,80 ylös . Kannattaa varmaan silti katsoa kummasta päästä pettää . Eihän sitä tiedä mihin suuntaan markkinat lähtee viikonlopun jälkeen.
Taas muutaman kuukauden kokemuksella :slight_smile:
Edit . Onko jopa riski että jää vielä noitten tuki/vastus väliin ?

1 tykkäys

On varmaan mahdollista. Toisaalta kolmion alalaita saa tukea 50ma:sta joka on päällekkäin trendiviivan kanssa. 100ma on @21 että jos sen yläpuolelle noustaisiin, on tukea jo aika paljon(?).

1 tykkäys

Miten tärkeänä näette fibonaccin tukitasojen kanssa? Hahmottelin weekly HL:n kahdella tapaa. Eli se olisi jo nähty trendiviivan kosketuksessa tai sitten trendiviiva breikkaa ja seuraavaksi olisi vastassa fibonacci @29700, joka ollut tuki aiemminkin, sekä yhdistäisin myös tuohon tukeen 30000 merkkipaalun. Lisäksi vastassa olisi myös päivätason MA20 joka ei ole hetkeen saanut kosketusta, mutta pitänyt lokakuusta saakka.

Kritisoikaa vapaasti analyysiä, olen vasta oppimassa

1 tykkäys

Kun aiempia pomppuja katson niin näyttää tapahtuneen pääasiassa 4H chartin aiemmilta vastustasoilta. Jos tästä lähdetään alaspäin niin seuraava kokeiltava olisi n. 31400 josta löytyy myös daily MA20.

Itse en BTC:ä aio omistaa lähiaikoina mutta oma mutuilu sanoo että chartin perusteella ostopaikka voisi olla n. 31600 ja stoploss 31000. Toki on mahdollista että mennään rakettina kuuhun (esim. double bottom 32200 kautta) eikä näin alhaalla enää käydä.

Jos muita näkemyksiä niin kuulisin mielelläni, itse en BTC:tä omista enkä aio omistaa ja katsoin tätä vain TA:n harjoittelumielessä. Disclaimer: Olen aloittelija mitä tulee TA:han

1 tykkäys

En ehdi nyt tarkemmin kommentoimaan, mutta fibosta - millä perusteella olet asettanut 1-tason tuohon?
Johdatteleva kysymys, koska se on ongelmallista, kun nousu on lähtenyt käyntiin niin kaukaa.

Viimeinen weekly HL on 17629 (Bitfinex) ja high 41969. Kaikki muu on spekulointia tässä vaiheessa.
Jos on bag holder, kannattaa ottaa sellainenkin skenaario huomioon, että vuoden 2021 high on tehty.
Jos on treidaaja, tilanne on helpompi, koska erilaisia portaita laskulle voi arvioida erilaisten ema-tasojen, price action levelien, volume profilen jne. kautta, joista voi aina ostaa ja myydä seuraavaan arvioimaansa vastukseen.

Bitcoinin tilanne on siis tässä vaiheessa hyvin epäselvä, ennenkuin nähdään, miten esim. volume kehittyy laskuissa ja sitä seuraavissa pompuissa. 30k on varmasti tärkein psykologinen tukitaso.

4 tykkäystä

Koetin hakea aiempaa HL kohdasta, josta katsoin nousun alkaneen, ja kurssi on ainakin tukitasojen kanssa noudattanut sitä. Eli mieluummin hakisin viimeisestä weekly HL:sta?

Kiitokset kommentista! Seurailen nyt miten tuo 30k pitää.

1 tykkäys


Itse asettaisin fibon näin

  • eli tuossa oletan, että aikaisempi weekly HL pitää eikä breikkaa ja uusi syntyy jonnekin sen yläpuolelle
3 tykkäystä

Miltä Pihlajalinna näyttää teidän mielestä teknisesti?

Kaikkien aikojen pohjiin on alle 10%, ja jotenkin tuntuu että tukea löytyy näiltä main (ettei ainakaan paljoa yli 10% potentiaalisesti häviä).

Fundamielessä voisin kuvitella, että on ylimyyty, kun moni pettyi yrityskauppojen peruuntumiseen. Mutta hiljalleen aletaan Pihlajalinna varmaankin nähdä taas omana itsenään, ja itse voisin toivoa tuollaista +10-20% nousua muutaman kuukauden sisään. Toki se taitaa olla surkean huono tuotto näinä aikoina :slight_smile:

3 tykkäystä

Vieläkö @DayTraderXL olet seurannut STNG?
Mitä ajatuksia viikko/kuukausi tasolla? Tuntuu aika heikolla olevan kokoajan, pienikin indeksitason miinus niin tiputaan heti 11$ pintaan.

4 tykkäystä

Kyllä, koska minulla on 2/3 positiosta pitkässä salkussa eikä ole lähdössä sieltä ulos näillä näkymillä.
Minusta pahin on takanapäin, monthly higher low on tehty, weekly on uptrendissä (bull flag) ja daily-tasolla odotellaan 14.13 breakouttia. Ei kannata pelätä sitä, mitä on taaksejäänyt. Nyt annetaan voittojen juosta ja pitkään, eikös niin?

  • jos tilanne muuttuu ja siirrytään daily-tasolla downtrendiin, tehdään tilannekatsaus
17 tykkäystä

Kiitos ajatuksien jakamisesta!

3 tykkäystä

Pahoittelut surkeasta kuvakaappauksesta puhelimella, mutta voisiko ttcf olla muodostumassa massiivinen c&h?

6 tykkäystä

Kyllä sen voi tuosta hahmottaa - tuossa kahvakin tosin muodostaa jo oman kuppinsa, joten sekin voisi johtaa 4H:lla C&H patterniin (sopisi paremmin nousevan trendin jatkoksi).

5 tykkäystä

Mitäs konkarit on mieltä BABA:sta? Jokohan lähdettäisiin nousuun? Piirtelin tuommoisen symmetrisen kolmion ja pitemmän laskevan trendin linjan. Premarket näyttää siltä, että ainakin kolmiosta karataan. Lisävastusta tarjoavat 30.12 ja 5.1 huiput 242,41 ja 240,73.

2 tykkäystä