Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta

Pidän aluetta 241 - 248 vahvana tukitasona. Tämä oli vastusalueena 11 päivänä 14.1- 1.4.

5 tykkäystä

STNG:n graafilla muodostumassa potentiaalinen head & shoulders?

Näyttökuva 2021-04-23 kello 17.00.23

1 tykkäys

Ei nyt periaatteessa firma kyselyn kohteena vaan kulta, mut anyway: Miten näkisitte chartit? Liipaisinsormi hamuaa shorttinappulaa kovasti mutta signaalit hieman epäselvät. Tuntigraafilla näkisin väsymistä, ja viikkograafilla emat laittaa hanttiin. Toisaalta inflaatio-odotuksia ja korot stabiloituneet… Herroilla ja rouvilla ajatuksia?


1 tykkäys

Teknisen analyysin taitajat, miltä Nokian tilanne näyttää?

Kulta on ihan täysin kiinni aikajänteestä, mihin näkemyksen/sijoituksen/treidin perustaa. Weekly LH on seuraavaksi muodostumassa, mutta nousun jatkumisen päättymisestä ei minusta ole merkkejä. Weekly on lähinnä bull flag ja 1876 seuraava LH vastassa. Edellinen viikko oli kasvavaa bull volumea. Jos tuota lähdet shorttaamaan, missä sun stoppari on ja mikä on aikajänne ja target?

STNG:n daily H&S:n neckline on liian nouseva IMO - tuota linjaasi voisi lähinnä ajatella supporttina.

2 tykkäystä

Hei

Kiinnostaisi Taalerin tilanne teknisen taitajien näkökulmasta. Havaintona, että viime kuun suurin myyjä on tälle päivää suurinostaja. 11€ tulppajan NON myyntimäärä on vähäinen suhteessa Danskeen. Näkyykö murataumista läpi 11€ vastustustasosta?

Edit: Tilanne on kuivunut kasaan, myyntilaita todella vahva vähän 11 € yläpuolella ja Nordea myynyt 52000 lappua. Myyntiveturi on siis löytynyt. En itse yleensä askartele päivägraafeilla vaan graafit> kuukausi ja tarkastelu päivätaso. Sitten väliin katson viikkoatasoa, mutta minulla ei ole mitään päivätason dataa/työkalua hankittuna. Oma “teesini” 11€ vahvistustaso on siis edelleen voimassa.

1 tykkäys

Miltä näyttää Kindred TA:n puolesta? Funda on kunnossa mutta myyntipainetta riittää, vaikuttaako näillä tasoilla jo olevan ostopaikka?

3 tykkäystä

Heippa! Scorpio tankers tekee breikki kuppi ja kahva kuviosta parhaillaan, onko jotain ajatusta kuinka isoja nousut voisivat olla tuollaisessa breikissä?

2 tykkäystä

Ketjuun tullut näköjään useampia kyselyitä vailla vastauksia, niin heitän tähän nyt omia näkemyksiäni näistä annetuista tikkereistä. Eriäviä mielipiteitä otetaan mieluusti vastaan!

Taaleri on käynyt testaamassa vuoden 2018 huippua (11,80€) ja rupeaa näyttämään melko paraboliselta mun silmään. On kaikilla pidemmillä timeframeilla (daily, weekly ja monthly) yliostettu ja myös Inderesin tavoitehinnassa, joten sääennusteeksi antaisin vähintäänkin konsolidaatiota (tai näin kansankielellä mörnimistä) tuleville viikoille.


Kindred tekee hiukan uhkaavan näköistä pyöreää huippua. Jos kyseessä olisi täysi bumptsibum-osake, niin olisin hiukan huolissani. :smiley: Koska näin ei kuitenkaan ole, niin oletan tukea löytyvän hyvin näiltä tasoilta. 0.236 Fibo asettuu 131,2 SEK kohdalle, jonka tienoilta löytyy myös EMA20 (tukenut hyvin nousutrendiä viimeisen vuoden).

En ole hirveästi näitä setuppeja treidannut, mutta ymmärtääkseni nyrkkisääntönä price targetin voi ajatella olevan kupin korkeus lisättynä tuohon kahvan breikkauskohtaan. Näitä kannattaa tietty tarkastella aina tapauskohtaisesti, ja esim. tässä ei breikata uuteen ATH-lukemaan, joten vanhoja vastustasoja löytyy myös matkalta. Tässä voi mun mielestä hyvin käyttää apuna myös Fibonacci retracement-työkalua, jonka puitteessa targetin voisi asettaa tuonne $27,70 - 28,20 tasoille.

16 tykkäystä

Paljon kiitoksia! Mikä tuosta huipun muodosta tekee yleensä uhkaavan? Mistä se kertoo?

2 tykkäystä

Pikakommentti, sillä ei aika riitä tarkempaan: Cup&handle syntyy kurssihuipulle ja on ns. jatkuvuuskuvio eikä käännekuvio. Tässä näyttää olevan pitkä laskutrendi takana joka nyt ehkä kääntymässä nousuun, eli ei ole kupista kyse.

Jos pitkällä tähtäimellä osto mielessä, niin itse seuraisin miten reagoi weekly tason MA200 jonka alapuolella juuri ollaan.

3 tykkäystä

Ei, vaan päinvastoin: kuppi ja kahva syntyy nimenomaan laskutrendiin.

2 tykkäystä

Olen eri mieltä

3 tykkäystä

No en ala kinastelemaan. Mut on opetettu etsimään uptrendistä IHS ja downtrendistä c&h toki niin että vasen kupin reuna erottuu

Edit:
Mut kyllä tuosta uptrendissä saa cupin ja kahvan väsyineillä silmillä piirrettyä

6 tykkäystä

Sori, pakko viilata pilkkua senverran että uptrendissä tulee käännekuviona HS, laskussa IHS (Inverted Head & Shoulders). Eli toi mitä sanoit menis just vastoinpäin

3 tykkäystä

Mä saa tuohon ylempään kuvaan myös IHS:n piirrettyä

Edit:

@terva_xyz

Mulla tuli joku ajatusharha. Kiitos korjauksta :slight_smile:

5 tykkäystä

Vaikka saisit IHS piirrettyä uptrendiin, niin se ei tarkoita että se olisi validi millään muotoa tai että sen avulla voisi/kannattaisi treidata. Jos haluat, niin voidaan jatkaa asiasta tuolla “TA opiskeluketjussa” tai sitten annetaan olla tässä. Nyt tosin nukkumaan, joten jos jatketaan niin ei tänään.

3 tykkäystä

Taalerista: Samanlainen johtopäätös itselläni oli tuossa 11€ pinnassa, että edessä mörnimistä. Tein siinä pienen kevennyksen salkkuun. Samoin olen huomannut parabolisen luonteen ja omilla ei niin tarkoilla työkaluilla katsoin, että tuossa piirun päälle 11€ on vastustustaso vuodesta 2018 (ja pidemällä aika välillä siellä löytyy muutakin gappia). Jos volyymia katsoo ja sitten bollaria niin se välillä siellä vähän yli bollarin ja volyymi vahvaa. Itse en oikein osaa tulkita noita breikkauksia niin se nyt kiinnostaa eniten. Mutta kiitokset kuvasta, nuo kaksi viivaa ylhäällä yhdistettynä pitkähäntä kynttilään kertoo minulle ollellisen. Vaihtokin hiipunut. Kiinnostukseni oli oikeastaan siinä näkeekö joku tuon vastuksen aiemmin lyhyemmiltä graafeilta. Olin siis tuolla 6 päivää sitten sitä mieltä, että tähän 11€ pintaan jäädään mörnimään. Mutta on siellä iso ostaja liikkeellä.

3 tykkäystä

@Postimies usein nuo pyöreät muodot erityisesti venytettyjen nousujen tai laskujen jälkeen viestii trendin käännöksestä. Jos katsot lähes minkä tahansa jenkkilän “kasvuosakkeen” kurssigraafia viimeiseltä vuodelta, voit varmasti löytää samankaltaisuuksia Kindredin graafin ja niiden välillä. Olettaisin tässä keississä ostajien tulevan pian kuitenkin fundankin puolesta vastaan, sillä nousua ei ymmärtääkseni ole tehty pahemmin arvostuskertoimia venyttäen.

Mitä tuohon kuppi&kahva kuvioon tulee, niin mä oon ymmärtänyt sen perinteisesti olevan juurikin @terva_xyz mainitsema “jatkuvuuskuvio”, mutta voi toimia myös viestimään käänteestä. Sanon kyllä suoraan että mulla ei ole kompetenssia tätä ajatusta puolustamaan, kun en itse pahemmin ole kuviota käyttänyt. Tässä kuitenkin ihan pätevän oloinen video aiheesta: Cup and Handle Stock Chart Pattern: Technical Analysis Ep 204 - YouTube

6 tykkäystä