Osakesijoittaminen

Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta

CRISPR Therapeutics ei ole minulle tuttu, mutta tässä nopea analyysi. Hinta on ollut jo pitkään laskevassa kiilassa, ja jos se breikkaa yläreunasta, target voisi olla jossain tason 140 USD paikkeilla. Nousu olisi 95% tämän hetken hinnasta. Voi tietysti breikata myös alareunasta, jonka alle voisi laittaa stopparin.

4 tykkäystä

Olisi mielenkiintoista kuulla Bayer (BAYN) tekninen analyysi. Itse harkitsen myyntipaikkaa koska ollaan historiallisella vastustasolla, volyymi näyttää olevan laskussa ja RSI:kin korkealla.

Toisaalta osake menee vahvasti markkinatrendiä vastaan, joka puhuu vahvuudesta. Ollaan noustu myös vihdoin nätisti 200 SMA tukitason päälle

1 tykkäys

Mun silmiin tuo näyttää vahvalta. Meni kasvavalla voluumilla nätisti yli edellisen huipun. RSI niin korkealla että pikku pullback / sivuliike tarpeen kohti seuraavia tasoja

5 tykkäystä

Olisiko jollakulla näkemystä Talenomin tilanteesta? Syyskuun alun 17€:sta lasketeltu melkolailla sukkana hiukan päälle kymppiin. Tästä kun extrapoloi trendin, niin pääsiäisenä Otto-Pekka sammuttaa valot. Lisäyspaikkaa siis etsiskelen. Seppo taisi seurata ainakin kun viimeksi kyselin.

9 tykkäystä

RSI on ainakin pitkälle alle 30, joten itse odottelen vastusta 10 pinnassa ja jonkinlaista pomppua.

Talenom. RSI meni tänään itse asiassa jo alle 20 ja onhan tuo lasku ollut hurjaa ja kiihtynyt entisestään vuodenvaihteen jälkeen kun Kepler ja ABG on dumpannut lappua laitaan. Tossa 10,8€ nurkilla oli tukitaso, jossa harkitsin jo entryä, mutta näitä korkean kertoimen kasvulappuja on lyöty niin laajalla rintamalla ja myynti on ollut niin rajua, että en ole vielä tarttunut tähän(kään) putoavaan puukkoon. Tänään harkitsin myös jo hieman entryä kun myyntilaidalla oli iso piikki (olisiko jo viimeinen flush?) ja tuo RSI on tosiaan jo aivan pohjamudissa, mutta kun näillä nurkilla ei oikein ole mitään muita tukitasoja kuin tuo 10€ psykologinen raja ja jenkki-indeksit (varsinkin Nasdaq) näyttää niin heikoilta, että en ihmettelisi jos vielä otettaisiin yksi kunnon rykäisy alaspäin. Pelkän RSIn perusteella en lähde ostamaan.

9,5€ olisi seuraavaa tukea ja sieltä ajattelin että voisi kastaa varpaitaan veteen jos siellä käydään ja näyttää, että jonkinlaista pohjaa alkaisi muodostumaan. Tulosjulkaisukin häämöttää jo, joten katsotaan.

Omalla tarkkailulistalla on nämä muutkin Inderesin “heavy hitterit” (Revenio, Qt, Remedy), joista voisi kohta alkaa löytymään ostopaikkoja jos saataisiin pientä rekyyliä pitkään jatkuneisiin laskuihin.

31 tykkäystä

Hyvin samoilla ajatuksilla. RSI on huono indikaattori falling knife tilanteissa (vaikka tämä nyt ei varsinaisesti sellainen olekaan) - tuossa oma buy zone, joka alkaa kiinnostamaan. Monthly EMA50 (kelt) alatasona.

32 tykkäystä

Juu, RSI:kään ei edelleenkään näytä mitään käänteen merkkejä vaan näyttää suuntaa alas. Mutta kuten Seppo esitti se on pohja mudissa, jos saadaan pari nousu päivää ja sitten taas laskee niin syntyy RSI divergenssi, joka on jollekkin osto signaali. Itse tykkään, että RSI saa väkäsen ylös ja sitten alkaa katseleen seuraavalle päivälle pohja pilkkiä.

Kiits DayTraderXL kuvasta. Itse piirtelin tuota ylempää tasoa vähän ylemmäs ja mitin ottaisiko siitä pomppua.

Summasummarum omasta puolesta: Tässä ei ole kiire ja yhdyn edellä oleviin eli tuo Nasdaq meno vaikuttaa varmasti tähänkin kovasti. Ei kannata kiirehtiä.

6 tykkäystä

Saako S&P 500 futuurista väännettyä IHS?

1 tykkäys