Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta

TradingViewissä on kyllä lystejä indikaattoreita, kertoo jopa mihin noustaan IHS:n jälkeen.

9 tykkäystä

Laskee kupin syvyyden - mutta itse katson periaatteessa sen mukaan, miten nousu etenee. Tuossahan ei muuten ole varsinaista pivot-vastusta vasta kuin 32 alapuolella. Mutta eihän näiden varaan pidä koskaan luottaa.

6 tykkäystä

Voxturin daily-graafi:

Pahoittelut nopeasta ja kehnosta kännykkäsnipistä. Voiko tässä olla jotain h&s-tapaista meneillään? Voiko se edes muodostua näin pian bullish trend reversalin jälkeen, oon ymmärtänyt, että pitäis olla pidempään jatkunut nousutrendi takana? Kiitti kaikille vastauksista jo etukäteen!

11 tykkäystä

Oisko mahdollista saada jonkun näkemystä miltä Gofore näyttää tällä hetkellä TA näkökulmasta?

2 tykkäystä


Kyllä tuosta sellaisen voi kehittää - parhaimmillaan H&S on pitkän nousutrendin huipulla, joten ota suolan kanssa. Oikean olan huippu olisi 0.39 tasolla.

13 tykkäystä




Monthly consolidation, joka näkyy myös weeklyssä, joka tosin on up trendissä. Mutta isommalla näkymällä weeklyssä näkyy todella pitkä vaakasuuntainen liike, vakio rangessa.
Daily on ollut pitkään up trendissä, mutta teki perjantaina tukitason breakdownin. Daily consolidation on todennäköinen. 2.2. on ollut ison bear volumen päivä.

Yleiskuva on terve, mutta vaikuttaisi, että tuo 26 (26.45 oli yritys siihen suuntaan) taso on vaikea murrettavaksi. Sen tapahduttua, voidaan nähdä isompi nousuvaihe.

10 tykkäystä

Mitä mieltä foorumin TA-velhot ajatuksesta, että Harvia virittelee golden crossia? Daily SMA200 vielä laskusuunnassa ja daily EMA50 kuroo eroa kiinni. Kurssi ollut osarin jälkeen yli daily SMA200:n. Vaihto toki ei ole ihmeellistä.

(Kuten viestistä varmaan näkyy, en itse ole TA-asiantuntija joten jos meni metsään niin ampukaa alas. Longina Harviassa ja lisäostoja mietin).


Olisiko Kempowerilla pikkuhiljaa retracement edessä? Tänään tuli uusi fibo taso korkattua ja arvostus on melkoisen kireä. :thinking:
Toki en ole TA expertti, joten voi olla että olen piirtänyt tämän fibon aivan väärin. :sweat_smile:

6 tykkäystä

Hei tänne graafi ja patterni velhoille. Viikinkipäällikkö raapii takkuista partaansa ja miettii Huhtamäen tilannetta. Konsensus ennusteet tulleet ulos ja ollaan aikaslailla näiden alapuolella.

Yrityksen ympärillä jotain makro hommelia ja muuta yleiseen sentimenttiin liittyvää varmaankin. Ja joku sellainen ihmeellinen linjaus jostain pahvimuki (ei käyttäjänimi) ja muista hommista kait tuli tuolta jostain brysselin päästä.

Mutta miltäs tämä näyttää TA puolesta.

@DayTraderXL @Lexus @SijoitusSeppo @T3r00 @Jukka_Lepikko

Vastauksille ei ole kiirettä,me tuon emännän kanssa katsellaan näitä kananluita ja teelehtiä sillä välin.

4 tykkäystä

Tukalahko sanoisin.

Päivätason trendi on laskeva.
Viikkotasolla edeltävä pohja @ 32,00 € on oleellinen - ja takana on alhaisempi huippu. Jos lasketaan 32,00 € tukitason alle, voi lasku yltyä. Toivoa kuitenkin niin pitkään kuin tuo taso pitää. Muodostaa kolmion kärkeä, eli kumpaan suuntaan tuosta purkautuu?

Vaikka eilen oli nousupäivä, ei kyennyt oikein haastamaan lyhyitä keskiarvoja, joten itse laitoin nahkoineen pois tuloksen jälkeen ostetut osakkeet. Nyt kyllä tarkkailen itsekin tilannetta. Fundamentti vahvan oloista, mutta teknisestä näkökulmasta ei vahvuutta - ainakaan vielä.

Edit: Ja samalla kun kirjoittelen hyvin lyhyt trendi näyttää pientä vahvuutta.

8 tykkäystä

Mites on, saisko wittedistä jotain näkemystä. Toki pienivaihtonen lappu, niin vähän ehkä vaihtelevaa, mutta vähän on laskettelua ollut. Missä kohti tukitasoja, jos niitä edes on?

Mahtaako jollain olla tekeillä TA näkemyksiä Teslan suhteen?


Jos jatkan hieman isommalla aikajänteellä, niin näkymä on aika selkeä eli pitkän aikajänteen EQ, tightning range. Tämä on seurausta pitkästä loppuvuoden 2021 laskusta ja vastaavasta 2022 noususta - näiden isojen liikkeiden jälkeen haetaan uuden balanssoinnin kautta pysyvämpi hintataso.
EQ voi aina purkautua kumpaan suuntaan tahansa, tällä hetkellä ollaan alalaidan puolella, joten paino siellä. Kuten @Lexus kommentoi, lähiajan osalta 32 on tärkeä tukitaso.

12 tykkäystä


Falling knife, ei ole tukitasoja, kun tehdään uutta ATL:ää. Seuraava seurattava asia on minusta noin 3.5, jossa ollaan daily oversold (merkkasin linjan tällä hetkellä).

5 tykkäystä


Tesla double top tällä hetkellä, voi toki vielä tehdä breakoutin tänään. Daily overbought pitkän aikaa, joten ainakin itse tähyilen heikkoutta ja shorttipaikkaa. Weekly ema12 on merkattu hälyllä, joka olisi hyvä target. Seuraava vastus 237.4, jos jatketaan ylöspäin.

12 tykkäystä

Alkaa tämän päivän osalta näyttää siltä, että break outtia ei tule. Tultu about -1% nyt Teslan osalta päivän huipuista ja näyttää hakevan pientä konsolidaatiota tämän hetkisillä tasoilla. Jospa se jerkku alkaa sieltä loppumaan hiljalleen.

2 tykkäystä

Nasdaq on kuitenkin edelleen vahva, kuten käytännössä kaikki megatechnot. Itse en yritä löytää treidillä huippuja tai pohjia. Odottelen rauhassa Teslan osalta vähintään 15min down trendiä, mielellään 1H (daily lower high vahvistus). Kun/jos laskuun lähdetään, yleensä se ulottuu riittävän alas, jotta R&R on riittävä.

7 tykkäystä

Onko bitcoinille karhunäkemyksiä? Näyttää omasta mielestä aika vahvalta teknisesti, mikäli tuo 2022 elokuun huippu rikotaan. Ajatuksissa napata longia cryptomarkkinaan sieltä jos breikkaa

1 tykkäys

Miltäs Oatly vaikuttaa ammattilaisten näkökulmasta? Joko alkaisi nousu, jos 20 ja 50 liukuvat ylitetään.

Itse katsellut että tukea löytyy 2.05, ja vastuksina tulee olemaan EMA200 sekä 3.24 taso, joka on toiminut aikaisemmin tukena.

Valui heikkona tuohon kahden pintaan jossa vielä sinnittelee eli 2.0 breikistä voi heittää lapuilla vesilintua ja katsoa myöhemmin uudestaan. Jos pitää/kiipeää uudestaan päälle niin isompi katto tulee vastaan 3,50.

2 tykkäystä