Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta

Sinne minäkin viivan piirsin. Tosin nyt ollaan sen suunnatun annin hinnoissa ja eikö senkin pitäisi tukea? Ainakin henkisesti jos ei teknisesti.

1 tykkäys

En tiedä firmaa enkä millaisista antikuvioista on kyse, periaatteessa varmaan tukee kurssia (riippuu annin yksityiskohdista myös) mutta se ei käppyröistä TA-mielessä näy.

18.45 antihinta eli vielä ollaan yläpuolella. Tekisi mieli ostaa mutta katsotaan huominen avaus.

1 tykkäys

Vaikuttaako Nikolan kurssin muuttuminen huomenna Nelliin vai lasketteleeko vain antihintaa kohti? Onko arvauksia?

1 tykkäys

NEL (punainen) seuraa Nikolaa (sininen).

2 tykkäystä

Itse tankkaan tuossa antihinnassa maxit, mitä vaan saan - olen siis omistaja ja hyödynnän tuon lisäoption isosti. Mikäli kurssi ei nyt droppaa, päätökseen on vielä aikaa.

6 tykkäystä

Minulla on se käsitys, että viimepäivien laskettelut on isolta osin ollut NKLA kyydittämää. NEL vahvasti liitetty NKLA kumppaniksi ja epävarmuus sen ympärillä varmasti näkyi nyt NEL kurssissa. Jos ja kun NKLA lähtee nyt palautumaan, niin itse ainakin veikkaan sen korjaavan myös NEL kurssia. Kaiken lisäksi NEL jo hieman viestitellyt ja “rauhoitellut”, joka myös edesauttanee ponnistusta.

Itse olin asennoitunut jo NEL viimeisen laskun alettua tankkaamaan lisää, koska melkein oli arvattavissa että elmpaa haetaan vauhtia. Tänään ostinkin sieltä 18,8€ tasolta lisää, varautuen myös siihen, että mentäisiin jonnekin 17,6€ tasolle (olin katsovinani sinne jotakin tuen kaltaista TA:sta päiväkuvaajista ja 17,3 viikko). Mutta siksi jo 18,8€ tasolta, koska hieman alkoi aavistus, että NKLA ei enää tänään välttämättä laskettele ja korjaus ylöspäin olisi riskinä .

Katsotaan miten spekulointi tulee tuottamaan, mutta yhtä kaikki, joka tapauksessa olen odottanut NEL lisäostopaikkaa ja nyt sitä on hyvin tarjolla (samoin kun oli NKLA, sitä aloin palauttamaan salkkuun 38$>>34$>>31,9$).

Edit. Tämäkin “rohkaisevana”

4 tykkäystä

Funtsailin tämän omassa päässäni niin että Nel alemyynti loppuu jos/kun Nikola toipuu ja Nel alen päätös olisi siis tänään.

Tankkasin siis Nel 18.68 lisää viidenneksen possaan.

Tuon antihomman en usko enää yksinään kurssia näin alas painavan vaan se on jo priced in, ja jos ei ole ja kurssi jostain syystä vielä niiaa ~18 tai alle niin olen vielä kerran käsi ojossa sillä pysäkillä.

4 tykkäystä

Eiköhän nousta Nellin kurssin kanssa, jos tämä tilanne on vielä voimassa…

https://nelhydrogen.com/press-release/nel-asa-invests-usd-5-million-in-nikola-c-round-financing/

1 tykkäys

After hours oli Nikola - 8% Vähän vaikuttas ettei vielä nousta :thinking:

On varmaan jotain mennyt ohi mulla. Miten Nel liittyy Mercedes julkkariin?

Sec ilmoitti tutkivansa jotain illalla?

Voisiko @SijoitusSeppo tai joku muu jakaa tänne tai Tecnotree-ketjuun päivitystä viimeaikaisista liikkeistä teknisen analyysin pohjalta? :slightly_smiling_face:

Pohdin Xebec Adsorptionin lisäystä. Voisiko joku yställisesti kommentoida ajoitusta teknisestä näkökulmasta?

2 tykkäystä

Xebec 1D kääntynyt laskutrendiin (HL, LH, LL). Ei näytä kovin vahvalta. 3.90 rikkoutuminen indikoi laskun jatkumista. Ensimmäinen tukitaso 3.80. MA200 (nyt 3.44) voi antaa tukea. H&S ei ole mielestäni tarpeeksi täydellinen. En anna sille suurta painoa.

2 tykkäystä

Mielipiteitä nokian teknisestä analyysistä? RSI kääntynyt ja volyymi rauhoittunut, voisiko indikoida nousua?

edit: tätä olikin jo perattu muissa ketjuissa aiempaa. Saa kuitenkin kommentoida :slight_smile:

2 tykkäystä

Saattaa vetää vähän happea ennen kuin jatkaa matkaa alas. Vaikea tuosta on vielä käännettä nähdä.

Sanoisin että hyviä uutisia kaipaa

Xebec 1D laskutrendi päättyi ennen kuin alkoikaan. 3.90 tukitaso piti.

1 tykkäys

Eikö tuon trendin kääntyminen vaadi vielä HL/HH komboa?

Kyllä. Nyt on LH, LL, HH. Ei ole laskutrendi eikä nousutrendi.

1 tykkäys