Kyselyt ja vastaukset firman X tilanteesta TA:n näkökulmasta

Tiedätkö muuten löytääkö mistään statistiikkaa esim. daily TC:n ennustavuudesta tai osumatarkkuudesta? Eli karkeasti millä todennäköisyydellä TC up ennustaa kurssinousua vaikkapa seuraavan 1kk ajanjaksolla?

1 tykkäys

En, ole juurikaan sellaisesta edes kiinnostunut. Se on kuitenkin ainoa tapa löytää ostolle jokin järkevä stoppari ja yrittää uudestaan, jos taas mennään alemmaksi. Ennenpitkää pohjat löytyy kyllä. Ilman mitään pohjatasoa, mihin sen stopparin laitat?

5 tykkäystä

Ymmärrän täysin tuon, lähinnä mietin sitä että jos randomisti tikkaa heittäen osumat on 50/50 niin jos tekisi entryt TC kohdilla niin miten tuo suhde muuttuisi.

Tavallaan tällaisen statistiikan löytyminen toisi kättä pidempää myös sille ikiaikaiselle väittelylle TA:n toimivuudesta.

9 tykkäystä

Itsellä osumatarkkuus on ainakin riittävän hyvä, jotta tietää, että se toimii pitkässä juoksussa. Sitähän tämä kuitenkin on, eiks näin? Tilanteesta riippuen, saatan ostaa ennen breikkiä ja breakoutin jälkeen lisää jne. Nämä tilanteet on pääosin niitä falling knife:ja, jotka on laskeneet pitkään ja niissä weekly TC usein vasta varmistaa pohjat. Tästä aiheesta voisi puhua päivän helposti. Mutta tuo daily TC on mielestäni yksinkertainen ohjenuora, joka tuottaa hyvän lopputuloksen.

16 tykkäystä


Tässä hieman eri tapa hakea pohjaa, koska double bottom syntyi. Ostin tuosta, mutta stoppari heti sen alla. Double top ja double bottom toimii usein, mutta en laske. Näissä kuitenkin äärimmäisen pieni riski, koska stopparin saa niin lähelle - shortissa tai long -yrityksessä.

16 tykkäystä

Toimiiko TA, vai eikö toimi - siihen tuskin koskaan saat mitään vastausta. Se toimii kyllä, jos sinulla on systeemi, jota toistat. Kaikkein eniten siinä ratkaisee vielä se, että maltat odottaa ja etsiä niitä hyviä entry/exit -paikkoja. Minullakin muutama sata vakioseurattavaa kohdetta, niistä aina joku tulee hollille. Välillä enemmän samana päivänä ja välillä taas ei oikein mitään, niin sitten voi pelata ajankulukseen esim. futuilla. Sama idea tosin sielläkin, timeframena joskus 15sek.
Ennen pitkää näkee aika nopeasti päivästä, että kannattaa tehdä ihan jotain muuta…

23 tykkäystä

Minä olen jo ostanut aika täysin ajatuksen TA:n toimivuudesta, isosti tämänkin ketjun ansiosta.

Minervinin ajatuksista olen omaksunut sen kärsivällisyyden/kurinalaisuuden merkityksen eli niitä “omia” signaaleja pitää osata odottaa eikä vetää niitä puolivillaisia vetoja “sinnepäin” signaalien perusteella.

EDIT ajatustasolla siis, TA on ollut nyt tauolla muiden kiireiden takia eli olen aika suurelti sijoittanut pidempiin fundapohjaisiin vetoihin mutta kova halu olisi tulla takaisin TA kentille.

17 tykkäystä

Kiitos @DayTraderXL jälleen

JPGL:stä lisää, kaikista jatkokommenteista kiitollinen!

  • Monthly tighting EQ murtauduttu ylöspäin (30.945 rikottu), toisaalta kuukauden hintapalkki ei ole vielä muodostunut loppuun…

  • Viimeisin daily HL 30.500, ja jos seuraava low yli tämän, niin vahvistaa trendiä ylöspäin. Weekly HH muodostumatta, jos katson oikein (31.100).

  • IMACD (impulssi-MACD, poistaa trendikohinan, kun hinta ei näytä selkeää suuntaa) daily ja weekly positiivisia. 31.900 jotakuinkin (tuplahuiput) seuraava vastustaso.

vilpukkaulpukka

4 tykkäystä

Ei mulla oikeastaan muuta kommentoitavaa ole kuin että weekly up trend on hyvä ohjenuora seuraamiseen.

“Osuuslajin vertailuarvo JP Morgan Diversified Factor Global Developed
(Region Aware) Equity Index”

Tämän tyyppisen ETF:n haaste TA:lle on, että se koostuu niin monesta yhtiöstä, että mitään äkkiliikkeitähän siellä ei näy. Eli sikäli, jos markkinoiden suunta vaihtuu, se näkyy tässä jälkijunassa.
Aika jenkkipainotteinen 61% osuudella.

3 tykkäystä

Siirretääs oikeaan ketjuun

Ei tukitasoja mutta ujo double-bottom daily tasolla, stoppari tonne 62 tasoille jos ei tämä pohja pidä, muuten odottaa sitä daily TC:tä jos kelkka kääntyisi.

3 tykkäystä


INTRUM murtautui weekly falling wedgestä (bullish), mutta…

Daily teki double topin. En pidä tuota daily double bottomina, koska ero noiden HL:n välillä on 1.5%.
Tilanne on vielä nippa nappa bull flag, mutta fib 0.5 on 67.30 ja sen breakdown on bearish (bull flag invalid). Jos sulla on varaa noin isoon stoppariin 62.10 alle, niin toki voi ostaa. Minusta R&R on vielä kyseenalainen ja itse seuraisin pari päivää, miten tilanne kehittyy.

11 tykkäystä

Miltä indeksien (SP500, NQ100 JA DAX) tilanne näyttää TA:n näkökulmasta? Kiitos jo etukäteen!

1 tykkäys

TA-ketjussa on tältäkin viikolta hyviä näkemyksiä aiheesta, kannattaa tutustua niihin

5 tykkäystä

Onko teknisen analyysin taitajilla mitään arviota reilut kaksi vuotta lasketelleesta Media And Gamesista?

Saisko näkemystä Hims & Hers?

En tunne yritystä juurikaan, mutta hetken kynttilöitä katseltuani teknisessä mielessä lähtisin itse hakemaan lisäyksiä noin 5,10-5-15 hinnoista, joka olisi hieman seuraavan fibonaccitason alapuolelta. Päivägraafeilla kurssi minun näkemyksen mukaan puhkas juuri pidemmältä ajalta tulevan trendiviivan, joten olettaisin kurssin jatkavan vielä laskutrendissä ja tippuvan tuonne fibonaccille kuukauden kuluessa, eli sitten taas q3-tulos voi muuttaa kaiken. Ja tämä oli vaan minun näkemykseni ilman mitään vankempaa tietoa.

2 tykkäystä

M8G aika klassinen nätti laskutrendi. Weekly pysynyt nätisti alle EMA20 melkein koko ajan. Vasta nyt elo-syyskuussa käyty yrittämässä ylitystä, mutta perinteinen TC jäänyt uupumaan. Klassinen esimerkki missä päivätason nousua ei ole kunnolla HL testattu.

Elokuun lopun tulosjulkkarin jälkeinen negatiivinen vire jatkuu ja ei olla vielä ylimyydyn puolella. Potentiaalinen kääntöpaikka tuossa 9.60-10.90 välillä (harmaa laatikko) jos suunta jatkuu ja sieltä haetaan vauhtia. Jos/kun suljetaan 9.60 alle niin tilanne menee jännittäväksi. Tukitasoja ei löydy ja trendi sojottaa iloisesti alaviistoon. Siinä kohtaa rukoillaan että funda tulee vastaan?

8 tykkäystä

Osaako joku taitavampi analysoida Goforen osakekurssia? Omaan silmään näyttää siltä, että todennäköisemmin alaspäin jatkunee matka, mutta paljonko?

1 tykkäys


Päivätasolla laskutrendissä, ja uusia “pohjia” hakemassa.

Ei ole mitään ihan selkeitä itselle havaittavissa ainakaan, mutta n. 19euron tienoilla on ollu sekä tukea, että vastustasoja aikaisemmin, joten sieltä ehkä seuraavaksi tukea. Viikkotason MA50 tulossa alhaalta vastaan myös. EI ole ylimyyty päivä- eikä tuntigraafilla.

Nämä ajatukset nopeasti katsottuna.

7 tykkäystä

Miltä Wärtsilä näyttää ammattimiesten silmin? Itse katsellut, että aika kovin kovasti myydyltä tällä hetkellä, ja Q2 rapsan jälkeen tullut gäppikin täytetty nyt. Position avaus mielessä.